شمانیوز
شما نیوز

علائم دلتا کرونا؛ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

فلوشیپ بیماری‌های عفونی با بیان این‌که علائم ابتدایی ابتلا به واریانت دلتا مشابه علامت‌های سرماخوردگی است، درباره زمان مراجعه بیماران به پزشک توضیحاتی ارائه کرد.

علائم دلتا کرونا؛ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری مه شو: دکتر مسعود مردانی در بارهی دلتا کرونا گفت:با اشاره به شیوع واریانت دلتا در کشور اظهار کرد: علائم ابتدایی ابتلا به کرونای دلتا، گلودرد و شبیه به سرماخوردگی است به همین دلیل برخی افراد فکر می‌کنند به یک سرماخوردگی ساده مبتلا شده‌اند و خود را قرنطینه نمی‌کنند و در سطح شهر تردد می‌کنند.

سرماخوردگی در تابستان شایع نیست!

وی افزود: در فصل تابستان و در ماه مرداد، سرماخوردگی به هیچ عنوان شایع نیست و افراد هر علامت سرماخوردگی که پیدا کردند آن را کرونا حساب کنند و با شروع علائم در خانه بمانند.

مردانی ادامه داد: افرادی که دچار علائم سرماخوردگی شده‌اند در خانه، خود را از سایر اعضای خانواده جدا کنند و در اتاق مجزا حضور داشته باشند تا سایر افراد خانواده را نیز گرفتار بیماری نکنند.

توصیه‌هایی به بیماران دارای علائم

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این‌که مبتلایان کرونا، حتماً مایعات زیاد مصرف کنند، تصریح کرد: افراد دارای علائم کرونا میوه و سبزیجات کافی مصرف کنند؛ اگر تب کردند از داروی استامینوفن استفاده کنند.

افراد دارای علائم چه زمانی به پزشک مراجعه کنند؟

وی با بیان این‌که معمولاً حدود 85 درصد بیماران بهبود می‌یابند، خاطرنشان کرد: اگر تب بیمار، بیش از سه روز به طول انجامید یا دچار تنگی نفس، سرفه مکرر، درد قفسه سینه شد حتماً به پزشک مراجعه کند و در غیر این صورت در موارد خفیف مراجعه به بیمارستان و انجام سی تی اسکن الزامی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied