شمانیوز
شما نیوز

علی عسکری در دیدار با مدیرعامل بانک سپه:

تامین مالی پروژه‌های گروه خلیج فارس تسریع می‌یابد

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی در دستور کار این گروه است، گفت: خلیج فارس با ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان متوسط و کوچک در صنعت پایین دست، به زودی گام‌های بلندی را برای خلق ثروت و اشتغال‌زایی برخواهد داشت.

تامین مالی پروژه‌های گروه خلیج فارس تسریع می‌یابد

به گزارش شمانیوز، صبح امروز آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و جمعی از مدیران این بانک برای عرض تبریک به عبدالعلی علی عسکری و اعلام آمادگی برای توسعه همکاری این بانک با بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور با مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار مدیرعامل بانک سپه، با بیان اینکه این بانک امروز و با تجمیع هفت بانک کشور به عنوان بزرگترین شبکه بانکی کشور فعالیت می‌کند، گفت: امروز این بانک بیش از ۵۰ میلیون حساب، ۴۹۰ هزار مشتری حقوقی و ۴۲ میلیون کد شهاب و بیش از ۱۰۱ میلیون حساب دارد که با فاصله بسیار از سایر بانک‌ها قرار دارد، سپه با بیش از ۶۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی، با بیست درصد منابع بیشتر در صدر بانک‌های کشور قرار دارد.

وی از راه‌اندازی سیستم یکپارچه بانکی با ۳۸۰۰ شعبه خبر داد و گفت: انشالله در برنامه‌های تحولی در صد سالگی عمر بانک سپه، این بانک به عنوان بزرگترین بانک دیجیتال و مردم پایه و در طراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد.

ابراهیمی همچنین به همکاری‌های خوب بین‌بانک‌سپه و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای تامین مالی پتروشیمی لردگان به میزان ۵۰۰ میلیون دلار، پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان و طرح جمع‌آوری گازهای مشعل به میزان ۷۰۰ میلیون یورو و به ارزش ریالی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و خواستار توسعه این همکاری‌ها شد.

مدیرعامل بانک سپه همچنین برای طراحی و استقرار سیستم‌های اختصاصی این بانک در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام آمادگی کرد و افزود: بانکداری شرکتی در دستور کار بانک سپه است و ما برای تعیین مدیر ویژه بانک سپه برای گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جهت تسریع امور بانکی و تامین مالی این گروه آماده هستیم.

در ادامه این جلسه مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ابراز امیدواری نسبت به توسعه ارتباطات این گروه با بانک‌ سپه، گفت: امروز در بانک سپه چند بانک تجمیع شده است که در تاریخ بانکداری کشور، کار بزرگی است و همچنین شاهد هستیم این بانک در حال یکپارچه سازی سیستم بانکی است و عنوان بزرگترین بانک کشور را از آن خود کرده است.

علی عسکری با بیان اینکه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به عنوان شرکتی که میلیون‌ها ایرانی سهامدار آن هستند و یک‌شرکت غیردولتی محسوب می‌شود، افزود: خلیج فارس یک شرکت سرآمد در پتروشیمی است و سیاست ما تسریع در افزایش سودآوری شرکت‌های گروه با به روز رسانی و ارتقای فناوری و افزایش بهره‌وری است.

وی تاکید کرد: گام بعدی ما، ارتقای جایگاه گروه در بازار سرمایه است که موجب رشد سهام گروه و رسیدن سود این رشد به مردمی که سهامدار گروه هستند، خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در گروه خلیج فارس در دستور کار است، به‌گونه‌ای که در میان دستی و پایین دستی صنعت، هم زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کند و هم با ایجاد و یا حمایت از شرکت‌های دانش بنیان متوسط و کوچک در پایین دست موجب خلق ثروت بیشتر و افزایش اشتغالزایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، شویم.

علی عسکری همچنین با اشاره به تأکید وزارت نفت بر سرمایه‌گذاری گروه خلیج فارس در بالادستی نیز گفت: ما به دنبال افزایش دریافتی خوراک میعانات از میادین نفتی و انتقال آن به یادآوران خلیج فارس و بیدبلند خلیج فارس و در نتیجه فعال کردن ظرفیت خالی پتروشیمی بندر امام و ایجاد و توسعه پایین دستی‌های مرتبط هستیم و در این حوزه اقدامات خوبی در حال انجام است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه به همکاری خوب این گروه با بانک سپه، در پروژه بیدبلند خلیج فارس و لردگان اشاره کرد و از آمادگی خلیج فارس برای افزایش همکاری با این بانک چه در طرح‌های توسعه ای بیدبلند خلیج فارس و چه طرح‌های پایین دستی خبر داد.

علی عسکری خاطر نشان کرد: ما به دنبال تسریع در تامین مالی پروژه‌های گروه با استفاده از همه ظرفیت‌ها در نظام بانکی و بازار سرمایه هستیم و از سوی دیگر مقدمات تسریع در انجام پروژه‌های گروه در حال انجام است.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

 

  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied