شمانیوز
شما نیوز

آقاپور در گفتگو با شمانیوز:

بسترهای بانکی برای استخراج رمزارز ملی فراهم نیست

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: فعلاً زیرساخت‌های لازم برای استخراج رمزارز ملی در کشور وجود ندارد؛ زیرا ابتدا باید FATF به تصویب برسد و سپس وارد شبکه‌ بانکی جهانی شد.

بسترهای بانکی برای استخراج رمزارز ملی فراهم نیست

معصومه آقاپور در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: در حال حاضر رمزارزها در حال رواج در سراسر جهان است و قاعدتاً یکی از سیاست‌های کلی کشورهای توسعه‌یافته، جایگزینی رمزارزها، ادغام بانک‌ها و در آخر هم حذف بانک‌هاست و ما هم خارج از این مسیر نمی‌توانیم حرکت کنیم؛ چون نمی‌توان جزیره‌ای زندگی کرد.

زیرساخت‌های لازم برای توسعه و استفاده از رمزارزها فراهم شود

وی گفت: بهتر است که از اکنون زیرساخت‌های لازم برای توسعه و استفاده از رمزارزها فراهم شود تا اگر مجبور به استفاده از رمزارزها شدیم، بسترهایش فراهم باشد؛ لذا ضروری است قوانین لازم در مجلس به تصویب برسد و مجوزهای مورد نیاز برای تأسیس صرافی‌ها صادر شود.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مجوزها و قوانین لازم صادر و تصویب نشود، به مرور زمان شاهد سرمایه‌گذاری یک میلیون و 200 هزار نفر از فعالان بازار رمزارزها در صرافی‌های خارجی خواهیم بود که کارمزد خرید و فروش رمزارزها از کیف پول فعالان این بازار کسر و به حساب صرافی‌های خارجی خواهد رفت که این مبالغ به سود صرافی‌های خارجی و به زیان کشور ما است؛ درصورتی‌که همین را می‌توان در ایران به عنوان یک درآمد ثبت کرد و سرمایه‌ای است که در داخل کشور می‌تواند گردش داشته باشد.

فعلاً زیرساخت‌های لازم برای استخراج رمزارز ملی در کشور وجود ندارد

آقاپور درباره توانمندی بانک مرکزی در استخراج رمزارز ملی گفت: فعلاً زیرساخت‌های لازم برای استخراج رمزارز ملی در کشور وجود ندارد؛ زیرا ابتدا باید FATF به تصویب برسد و سپس وارد شبکه‌ بانکی جهانی شد.

به گفته او؛ از رمزارزهای موجود بین‌المللی می‌توان در خصوص صادرات و واردات و دور زدن تحریم‌ها نهایت استفاده را برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied