شمانیوز
شما نیوز

کمترین نسبت مطالبات به مصارف مربوط به کدام بانک است؟

بانک مهر ایران موفق شده با نگاه داشتن شاخص مطالبات به مصارف خود، در سطح کمتر از یک درصد، بهترین عملکرد در شبکه بانکی را برای سال ۱۳۹۹ داشته باشد.

کمترین نسبت مطالبات به مصارف مربوط به کدام بانک است؟

 

به گزارش شمانیوز ، مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران گزارش عملکرد ۲۲ بانک کشور در سال ۱۳۹۹ را منتشر کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بانک مهر ایران بهترین عملکرد را در شاخص نسبت مطالبات به مصارف داشته است.

نسبت مطالبات به مصارف شاخصی است که مشخص می‌کند چه میزان از تسهیلاتی که یک بانک پرداخت کرده، از موعد بازپرداخت آن گذشته اما اقساط آن از سوی مشتری واریز نشده است. در صورتی که این شاخص بالا باشد می‌تواند بانک‌ها را با ریسک‌های اعتباری و نقدینگی روبه‌رو کند.

بانک مهر ایران چند سال است که موفق شده این شاخص را زیر یک درصد نگاه دارد. عملکرد سال ۱۳۹۹ این بانک نیز مؤید همین موضوع است. نسبت مطالبات به مصارف بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۹ زیر یک درصد بوده که بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود. در سال جاری هم این نسبت زیر یک درصد است.


بیشتربخوانید:افتتاح حساب بانکی بدون حضور در شعبه در بانک قرض الحسنه مهرایران


 

این توفیق در حالی به دست آمده بانک مهر ایران از نظر تعدادی، تسهیلات زیادی را پرداخت کرده، به‌طوری که در سال گذشته مشتریان این بانک بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰هزار فقره تسهیلات دریافت کرده‌اند.

منبع:روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied