شمانیوز
شما نیوز

اولین گفتگو با تنها شاهد ترور شهید محسن فخری زاده + فیلم

تنها شاهد ترور شهید محسن فخری زاده یک راننده عبوری بود که حادثه را تعریف کرد.

اولین گفتگو با تنها شاهد ترور شهید محسن فخری زاده + فیلم

یکی از شاعدان عینی ترور محسن فخری زاده درمحل حادثه ترویستی گفت: عوامل تروریستی آبسرد ۵ تا ۶ نفربودند.

راننده عبوری درمحل حادثه گفت: اول انفجار شد و بعد از دو طرف تیراندازی کردند، فردی هم وسط جاده به سوی من شروع به تیراندازی کرد.

 

 

عوامل تروریستی محسن فخری زاده در آبسرد 5 تا 6 نفر بودند

وی افزود: پس انفجار خودرو نیسان بمب گذاری شده ،عوامل تروریستی به سمت خودرو شهید فخری زاده تیراندازی کردند و حتی یک تیر به سمت خودرو من شلیک شد و رادیاتور خودرویم سوراخ شده است.

محسن فخری‌زاده  متولد 1336 عضو ارشد سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود. او در تاریخ 7 آذر 1399 ترور شد و در پی شدت جراحات کشته شد. او پیش از شهادت ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را برعهده داشت.

 

بیوگرافی محسن فخری زاده مهابادی

ترور محسن فخری زاده

ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و موشکی ایران در دماوند تهران + عکس

آمریکایی‌ها، محسن فخری زاده را «صندوقچهٔ اسرار» برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته‌است. طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانیکه با فخری‌زاده گفتگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.

 

ترور فخری زاده

فیلم ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران / پدر هسته ایران به شهادت رسید

محسن فخری زاده به همراه سیدعباس شاهمرادی زواره استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهم‌ترین نام‌های مطرح از افرادی هستند که غربی‌ها به دنبال مصاحبه بودند. او توسط غربی‌ها با رابرت اُپنهایمر، کارشناس فیزیک آمریکایی مقایسه می‌شود که در دهه 40 میلادی کار نظارت بر ساخت بمب اتم در آمریکا را برعهده داشت.

 

دانشمند محسن فخری زاده

در سال 2020، نشریه دیلی‌میل با انتشار یک سند اعلام کرد که در این سند که خطاب به محسن فخری‌زاده به عنوان شخصیت اصلی برنامه هسته‌ای ایران است، اطلاعات مهمی دربارهٔ تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای دیده می‌شود. اسرائیل گفته‌است که این یکی از ده‌ها هزار سند مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پیدا است که در سال 2018توانسته از ایران سرقت کند.در آن زمان بنیامین نتانیاهو " در جریان تشریح عملیات سرقت اسناد اتمی ایران توسط موساد ، از فخری‌زاده به عنوان «مغز متفکر برنامهٔ هسته‌ای ایران» نام برده بود.

 

 بیانیه وزرات دفاع درخصوص شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران 

منابعی در بحث ساخت بمب اتمی توسط جمهوری اسلامی بر فعالیت‌های محسن فخری‌زاده تمرکز داشته‌اند و نقش وی را پررنگ می‌دانند. اعطای القابی مانند اوپنهایمر ایران، عبدالقدیر خان ایران یا پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران بخشی از این کارزار تبلیغاتی است.

 

شهید محسن فخری زاده

نشریه انگلیسی ساندی تایمز در فروردین 87 با اشاره به اسنادی، که ادعا می‌شود از یک دستگاه لپ‌تاپ ایرانی‌ها به دست آمده، محسن فخری زاده را یک افسر سپاه پاسداران و استاد دانشگاه امام حسین تهران و به عنوان «پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران » معرفی کرده و مدعی شد: «سرویس‌های اطلاعاتی غرب معتقدند ایران در صدد تولید یک کلاهک هسته‌ای با توان نابودسازی هر شهری در خاورمیانه است که مسئولیت این برنامه بر عهده محسن فخری‌زاده مهابادی، مدرس فیزیک دانشگاه امام حسین تهران، قرار دارد و از این روی، می‌توان وی را پدر تولید کلاهک اتمی ایران نامید»

 

محسن فخری زاده دانشمند هسته ای

ترور شهید محسن فخری زاده چگونه رخ داد؟ / انفجار خودروی نیسان و تیراندازی مهاجمان مسلح

بنا به گفته رسانه‌های غربی در آن سال، محسن فخری زاده مدیریت طرحی با عنوان «پروژه 111» به منظور تولید یک کلاهک هسته‌ای با توان انفجار در ارتفاع 2 هزار فوتی و تخریب یک منطقه وسیع را برعهده داشته‌است.

 

ترور دانشمند هسته ای

محسن فخری زاده از جمله افرادی است که نام وی با ادعای دخالت وی در برنامه هسته‌ای، در فهرست تحریم‌های شورای امنیت قرار داده شده و آژانس بر مصاحبه با وی اصرار داشته‌است.

 

ترور دانشمند هسته ای محسن فخری زاده 

محسن فخری زاده در عصر7 آذر 1399 در شهر آبسرد ، شهرستان دماوند ترور شد. در جریان این ترور در میدان خلیج فارس شهر آبسرد، ابتدا یک خودروی نیسان کنار اتومبیل فخری‌زاده منفجر شده و بعد از آن شخصی [یا اشخاصی] دیگر از داخل یک خودرو در سمت دیگر خیابان خودروی حامل فخری‌زاده را به رگبار بسته‌اند.

 

محسن فخری زاده مهابادی

در جریان این درگیری یکی از محافظان فخری‌زاده 4 تیر خورده و خود او هم بعد از انفجار و اصابت گلوله ، با بالگرد به بیمارستان منتقل شده و در آن‌جا جان باخته‌است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای، کشته شدن محسن فخری زاده در جریان ترور را تأیید کرد. در جریان این درگیری تعداد دیگری از افراد هم کشته شدند که هویت آنها هنوز معلوم نیست.بنا به اخبار تأیید نشده یک نفر از عوامل حمله بازداشت شده‌است.

 

محل ترور شهید محسن فخری زاده

واکنش‌ها نسبت به شهادت دانشمند هسته ای ایران

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا توییت یک خبرنگار صهیونیست را بازنشر کرد که نوشته بود: «بر اساس گزارش‌ها در ایران محسن فخری زاده در دماوند، در شرق تهران ترور شده‌است. موساد سال‌ها به دنبال او بوده‌است».

 

ترامپ به شهادت دانشمند هسته ای واکنش نشان داد

توئیتر معنادار ترامپ به ترور شهید محسن فخری‌زاده          

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در توییتر اسرائیل را به جنگ‌طلبی محکوم کرد.

حسین دهقان وزیر دفاع سابق ایران در توئیتر نوشت که این ترور توسط اسرائیل و برای ایجاد جنگ در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ است و اعلام کرد که انتقام این ترور گرفته خواهد شد.

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

 

نزدیک ترین فیلم از صحنه ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران         

نام محسن فخری زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ 24 مارس2007 میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

 

محسن فخری زاده در شوی تبلیغاتی نتانیاهو

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

محسن فخری زاده یکی از چهره‌های تاثیرگذار ایران بود. نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده، بود.

 

واکنش رسانه‌های جهان به ترور محسن فخری‌زاده 

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

 

ترور دانشمند هسته ای محسن فخری زاده

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

علت ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران چیست؟ / صحبت های نتانیاهو درباره او

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

 

منبع: رکنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied