شمانیوز
شما نیوز

۵ ماسک فوق العاده که آکنه هایتان را به سرعت درمان می کند

آکنه تنها مشکل رایج پوستی است که در هر زمانی ممکن است از آن رنج ببرید.

۵ ماسک فوق العاده که آکنه هایتان را به سرعت درمان می کند

آکنه تنها مشکل رایج پوستی است که در هر زمانی ممکن است از آن رنج ببرید. به همین دلیل است که بهتر است چند مورد درمان خانگی برای مواقعی که زمان ندارید و درمان شیمیایی مناسب نیز ندارید، یاد بگیرید. به علاوه ماسک های خانگی طبیعی بوده و امن و کم هزینه نیز هستند. آنها نه تنها باعث درمان آکنه می شوند، بلکه از بروز آن نیز پیشگیری می کنند.

 

1-ماسک عسل و لیمو

نصف لیمو را در یک قاشق عسل چکانده و مخلوط کنید. سپس به آرامی روی صورت ماساژ دهید و پس از 10 تا 15 دقیقه آن را بشویید. می توانید از این ماسک هر روز استفاده کنید. عسل آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان طبیعی است. به علاوه باعث رطوبت رسانی و تغذیه پوست نیز می شود. لیمو نیز پوست را لایه برداری کرده و جوش های سرسیاه را پاکسازی می کند.

 

2-ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

یک قاشق ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق زردچوبه مخلوط کرده به آرامی روی پوست صورت ماساژ داده و پس از 10 تا 15 دقیقه بشویید. از این ماسک می توانید 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید. آلوئه ورا پوست را تغذیه کره و از آن در برابر سموم محافظت می کند. زردچوبه نیز دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی بوده که از شکسته شدن و آسیب پوست جلوگیری می کند.

 

3-ماسک خیار و گوجه فرنگی

دو قاشق گوجه رنده شده را با دو قاشق خیار رنده شده مخلوط کنید و روی صورت بگذارید. نیم ساعت صبر کنید. این ماسک را می توانید هر روز استفاده کنید. خیار به عنوان یک روشن کننده لک های حاصل از آکنه شناخته شده است. همچنین سلول های مرده پوست را از بین برده و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A است که پوست را تغذیه کرده و آن را بازسازی می کند.

 

4-ماسک لیمو و گلاب

یک قاشق گلاب را با نصف قاشق لیمو مخلوط کنید. یک پد پنبه ای را درون آن خیس کرده و روی پوست ضربه های آرام بزنید. پس از 10 دقیقه شستشو دهید. این ماسک را هرروز می توانید استفاده کنید. گلاب دارای خواص تسکین دهنده است که التهاب و قرمزی پوست را کاهش می دهد. لیمو نیز به طور طبیعی باعث کنترل چربی پوست می شود.

 

5-ماسک دارچین و لیمو

یک قاشق پودر دارچین را با یک قاشق لیمو مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. خمیر را روی پوست قرار داده و پس از 20 تا 30 دقیقه شستشو دهید. می توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید. دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است که به کاهش آکنه کمک می کند. لیمو نیز دارای ویتامین C است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied