شمانیوز
شما نیوز

حمایت نماینده مجلس از معلمان و فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وجود نواقص زیاد در آموزش آنلاین و مشکلات اینترنت را مورد اشاره قرار داد و گفت: جامعه فرهنگیان در شرایط فعلی به حمایت مالی بیشتری نیاز دارند.

حمایت نماینده مجلس از معلمان و فرهنگیان

محمدرضا احمدی در رشت، با بیان اینکه "جامعه فرهنگیان و معلمان در شرایط فعلی که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده است به حمایت‌های مالی بیشتری نیاز دارند" اظهارکرد: درحال‌حاضر نواقص زیادی در آموزش آن‌لاین وجود دارد و زیرساخت‌های اینترنت به شکل کامل و گسترده در سراسر کشور مهیا نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری جلسات متعددی در این کمیسیون برای بررسی چگونگی بازگشایی مدارس و تمهیدات لازم جهت استفاده از سامانه شاد در نقاط مختلف کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرایط امروز جامعه بسیار متفاوت از گذشته است زیرا تاکنون برای آموزش استفاده از فضای مجازی را تجربه نکرده بودیم.

احمدی با تأکید بر اینکه تا پیش از بحران شیوع کرونا جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان کشور به آموزش‌های حضوری عادت کرده بودند تصریح کرد: استفاده از شبکه شاد که برای استفاده دانش‌آموزان و معلمان در زمان شیوع کرونا طراحی شد در ابتدای امر با مشکلات و نقص‌های فراوانی مواجه بود که همه از آن نگران بودند.

وی عدم دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان و مدارس کشور به شبکه شاد در ابتدای اوج‌گیری آموزش‌های آنلاین را مورد اشاره قرار داد و ابرازکرد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ۳ و نیم میلیون نفر در کشور به سامانه شاد دسترسی نداشتند به همین علت اقدامات و تمهیداتی برای رفع مشکل این تعداد از دانش‌آموزان اندیشیده شد.

نماینده مردم رشت در مجلس فعال کردن شبکه‌های رسانه ملی جهت ارائه برخی از دروس برای افرادی که به شاد دسترسی ندارند را از جمله این تمهیدات اعلام کرد و گفت: حتی برای برخی از دانش‌آموزانی که به شبکه‌های رسانه ملی هم دسترسی ندارند هم قرار شد از طریق تلفن گویا و توزیع جزوات خود خوان توسط معلمان اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نظر گرفتن هزینه‌های ایاب و ذهاب معلمان برای انجام اموری نظیر تحویل جزوه‌های خود خوان در درب منازل دانش‌آموزان را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: باید مشوق‌هایی به معلمان داده شود که آنان هم برای چنین کارهایی انگیزه لازم را پیدا کنند تا بین او و دانش‌آموز ارتباط عاطفی ایجاد شود.

احمدی اینکه آموزش نباید به علت شیوع کرونا در کشور تعطیل شود را متذکر شد و با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر دانش‌آموز در سطح کشور داریم خاطرنشان کرد: جدای از مشکلات برخی دانش‌آموزان که گوشی همراه، اینترنت و تبلت در اختیار ندارند حتی برخی از معلمان ما هم از داشتن گوشی اندروید محروم هستند.

وی جلساتی که با معلمان و فرهنگیان در راستای استماع مشکلات و دغدغه‌های آنان جهت ارائه آموزش‌های حضوری و آنلاین برگزار می‌کند را مورد توجه قرار داد و اظهارکرد: نواقص بسیار زیادی در بحث آموزش آنلاین در کشور وجود دارد از طرفی مجلس هم با توجه به رسالت قانون‌گذاری و نظارتی خود سعی می‌کند مشکلات را رفع کند.

نماینده مردم رشت در مجلس لزوم ایجاد شرایط مساوی برای تمام دانش‌آموزان جهت برخورداری از مواهب آموزش را از جمله بخش‌هایی که مجلس به آن ورود کرده و از دستگاه‌های اجرایی انتظار دارد اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید دست به‌دست دهند تا روند آموزش در کشورمان دچار اخلال نشود.

 
منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied