شمانیوز
شما نیوز

اخبار روز

​جوابیه سازمان اموال تملیکی درباره خبر سرم‌های دپو شده در گمرک

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره خبر منتشر شده در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان "رسوب ۳ هزار و ۶۴۳ دستگاه کامیون در گمرکات کشور" که در خلال آن به موضوع سرم‌های دپو شده در گمرک و عدم رسیدگی این سازمان اشاره شده بود، جوابیه صادر کرد.

​جوابیه سازمان اموال تملیکی درباره خبر سرم‌های دپو شده در گمرک

 به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، پیرو درج خبر در پایگاه خبری باشگاه خبرنگاران جوان، طی روز دوشنبه مورخ 1/6/1400 در خصوص مطالب مرتبط با سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، موارد ذیل در پاسخ به اخبار منتشر شده درباره سرم‌های دپو شده در گمرک ارایه می‌گردد.

در خصوص مصاحبه اخیر جناب آقای ارونقی معاون فنی گمرک با عنوان “رسوب ۳ هزار و ۶۴۳ دستگاه کامیون در گمرکات کشور” که در خلال آن به موضوع سرم‌های دپو شده در گمرک و عدم رسیدگی این سازمان اشاره شده بود به آگاهی می‌رساند:

سرم‌های وارداتی سال 1395، مورخ‌ هفتم و هشتم شهریور ماه سال 1396 طی سه فقره نامه به شماره کوتاژهای 2502542، 2502540 و 252539 به مقدار 500 تن انواع سرم دارویی به سازمان واصل و سازمان براساس قانون در مورخ 05/10/1396 موفق به اخذ حکم حاکم شرع برای اذن ورود به پرونده را دریافت کرد.

در زمان پیگیری برای اخذ مجوزهای بهداشتی به‌منظور تعیین تکلیف قانونی، براساس ماده 33 قانون امور گمرکی، مقام مجاز گمرک بر اساس درخواست مورخ 04/09/1396 نسبت‌ به اعاده پرونده متروکه برای سیر مراحل قانونی ترخیص توسط صاحب کالا اقدام نمود.

در مورخ 23/12/1396 پرونده‌های مذکور جهت طی مراحل قانونی ترخیص به گمرک اعاده می‌گردد؛ با قید فوریت و این‌ موضوع که چنانچه ظرف 30 روز اداری ترخیص صورت نگیرد مجدداً برای تعیین تکلیف به سازمان اعلام گردد.

شایان‌ذکر است سه پرونده مذکور پس‌از دو سال و انقضای تاریخ مصرف در مورخ 11/03/1398 مجدداً به‌عنوان کالای متروکه به سازمان اعلام می‌گردد که عملاً اقدامی به‌جز امحاء برای آن متصور نبوده‌است؛ لذا براساس قانون محیط‌زیست، صاحب کالا می‌بایست هزینه‌های انهدام کالای مضر وارداتی را پرداخت نماید که این مهم توسط سازمان اموال تملیکی برای صیانت از صرف هزینه از بیت‌المال در دستور کار قرار گرفته ‌است و تاکنون صاحب کالا همکاری لازم در این خصوص را مبذول نداشته ‌است.

در هرصورت انهدام فوری این اموال در دستور کار سازمان اموال تملیکی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied