شمانیوز
شما نیوز

واکسن کرونا

سرقت واکسن کرونا از داخل خودرو | توضیح پلیس درباره سرقت واکسن‌ کرونا

در صندلی عقب یک خودرو در تهران حاوی واکسن کرونا بود به سرقت رفت. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی تکمیلی در مورد سرقت واکسن کرونا ارائه کرد.

سرقت واکسن کرونا از داخل خودرو | توضیح پلیس درباره سرقت واکسن‌ کرونا

به گزارش شمانیوز، در صندلی عقب یک خودرو در تهران حاوی واکسن کرونا بود به سرقت رفت. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی تکمیلی در مورد سرقت واکسن کرونا ارائه کرد. رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای ثبت‌نام کلیه افراد متولد 51 و قبل آن باز است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت درباره این خبر اعلام کرد: در تاریخ ۲۶ مرداد ماه امسال، یعنی حدود سه هفته پیش، خبری در مورد سرقت واکسن کرونا از صندلی عقب یک خودرو به پلیس اطلاع داده شد که درپی آن ماموران برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

با آغاز تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد که این سرقت به هیچ عنوان سرقت به عنف یا توام با تهدید و درگیری نبوده و سارقان تنها از غفلت فرد حمل کننده واکسن که این این واکسن ها را روی صندلی عقب خودرو قرارداده و از خودرو خارج شده بود، سواستفاده کرده و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت این واکسن ها کرده و متواری شده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در ادامه توضیحات خود پیرامون این خبر با تاکید بر اینکه هیچ مورد اخلال در روند توزیع واکسن یا موارد سرقت در تهران گزارش نشده است، اعلام کرد که در همان تاریخ نسبت به رسیدگی و پیگیری پرونده این سرقت نیز اقدام و تاکید شده بود که حمل واکسن باید به اطلاع پلیس برسد تا تمهیدات مناسب برای جابجایی آن اتخاذ شود. در همین راستا نیز از رسانه ها می‌خواهیم که از انتساب وقوع این سرقت به روزهای اخیر خودداری کرده و از هر اقدامی که موجب تشویش اذهان عمومی یا شایعه سازی شود، پرهیز کنند.

سایت ثبت نام واکسن برای متولدین ۱۳۵۰ باز شد

متولدین ۱۳۵۱ تا ۱۳۶۰ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند و پرونده بهداشت دارند نیز امکان ثبت‌نام دارند.

هم‌اکنون در همه استان‌ها برای همه متولدین ۱۳۵۰ و قبل از آن امکان ثبت‌نام واکسن کرونا فراهم است.

با گذشت حدود یک هفته از دستور وزیر بهداشت مبنی بر کاهش سه ساله سن واکسیناسیون کرونا در کشور سرانجام سامانه salamat.gov.ir بروزرسانی شده است. بر این اساس متولدین ۱۳۵۰ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سایت مذکور اقدام کنند.

همچنین علاوه بر آن، متولدین ۱۳۵۱ تا ۱۳۶۰ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند و پرونده بهداشت دارند نیز امکان ثبت‌نام دارند.

افراد کافی است با تلفن همراه یا کامپیوتر به این سایت مراجعه و پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند و بلافاصله فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر نمایش داده می‌شوند که به ازای هر پایگاه، اولین روزی که نوبت خالی وجود دارد نمایش داده می‌شود.

ثبت نام واکسن کرونا 

افراد خودشان یکی از پایگاه‌ها را انتخاب و روز و ساعت دریافت واکسن را نیز تعیین می‌کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست.

افراد ۵۵ سال به بالا برای ثبت‌نام نوبت اول نیازی به داشتن پرونده بهداشت ندارند.

افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال (متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۴۴) که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند و در این استان‌ها پرونده بهداشت دارند می‌توانند بلافاصله ثبت‌نام کنند و اگر ساکنان این استان‌ها قبلا پرونده بهداشت ندارند می‌توانند با تماس یا مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت، تشکیل پرونده داده و سپس برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

شیوه ثبت‌نام بیماران دیابت نوع اول و مشاغل پرخطر بلافاصله پس از دریافت کد ملی واجدان شرایط از سوی سازمان‌های ذیربط، در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

جنجال بر سر اثربخشی واکسن برکت

برخی از فعالان رسانه‌ای و بخشی از پزشکان معتقدند که افزایش بی اعتمادی‌ها نسبت به واکسن برکت، در نتیجه طولانی شدن انتشار مطالعات علمی کارآزمایی‌های بالینی به وجود آمده است. این دسته از منتقدان می‌گویند که اگر مسئولان سازنده واکسن، مقالات علمی را منتشر می‌کردند، رسانه‌های پزشکی جهان میزان اثرگذاری آن را مورد بررسی قرار می‌دادند و تکلیف واکسن برکت برای مردم مشخص می‌شد.

کاربرانی که واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده اند با انتشار تست‌های آنتی بادی مدعی اند که این واکسن کارایی لازم برای مقابله با کرونا را ندارد. این در حالی است که مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن برکت می‌گوید که میزان اثربخشی واکسن برکت بالای ۹۰ درصد است.

فرادید نوشت؛ پیام اقتصاد به نقل از دو کاربر که مدعی اند در تحقیقات بالینی واکسن ‎برکت شرکت کرده‌اند، نوشت که این دو بعد از ۴۰ روز از تزریق دوز دوم واکسن داخلی برکت تست داده اند. اما میزان آنتی‌بادی یکی از نمونه‌ها ۷۱ صدم و دیگری تنها ۳۱ صدم اعلام شده است. یعنی واکسن کرونای ‎برکت عملا هیچ تاثیری نداشته است.

انتشار برگه تست آنتی بادی این دو کاربر، بازتاب گسترده‌ای داشته است. بسیاری از فعالان رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از مسئولان سازنده واکسن برکت پرداخته و معتقدند که آن‌ها باید در این رابطه پاسخگو باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied