شمانیوز
شما نیوز

خودرو

قیمت خودرو برقی یوز مشخص شد | مشخصات خودرو برقی یوز

چند روزی است که اولین خودروی برقی تولید داخل، مجوز شماره گذاری پلاک را دریافت کرده و می تواند وارد خیابان ها شود.

قیمت خودرو برقی یوز مشخص شد | مشخصات خودرو برقی یوز

به گزارش شما نیوز: اولین خودرو برقی تولید داخل وارد بازار شد. این خودرو ظاهری زیبا دارد و می تواند طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. قیمت رسمی خودرو برقی یوز هنوز اعلام نشده است. این خودرو می تواند در بین نسل جوان از فروش مناسبی برخوردار باشد. خودروسازان به ساخت انواع خودرو برقی روی بیاورند تا در این صورت در راستای کاهش آلودگی هوا قدم بردارند. 
پس از دریافت مجوز شماره‌گذاری پلاک اولین خودروی برقی ایرانی برخی منتظر اعلام قیمت رسمی آن هستند. هرچند این خودرو هنوز عرضه عمومی و گسترده نداشته اما طبق آخرین پیگیری‌ها نرخ تخمینی برای آن حدود ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است.
آن طور که فعالان بازار خودرو گفته اند این خودرو هنوز عرضه عمومی نداشته است و احتمالا در عرضه عمومی قیمت آن کمتر از این میزان خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد در پیش‌خرید تعداد محدود این خودرو هم مشتریان این میزان، پرداخت نکرده‌اند اما برای خرید و فروش در بازار نرخ پیشنهادی تعدادی از فعالان بازار خودرو رقمی تا حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

خودرو یوز

مشخصات خودرو برقی ایرانی 

این خودرو دارای موتور ۲۰ اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می‌شود می‌تواند تا ۳.۵ ساعت حرکت کند؛ حداکثر سرعتی که این خودرو دارد ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
علاوه بر اینکه درب های آن به سمت بالا باز می‌شود بر زیبایی ظاهری، باز کردن در را در حداقل فضا ممکن کرده است. صفحه نمایش ۴.۳ اینچی، ایموبلایز و… از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این خودرو است.
روز گذشته، یک فعال بازار خودرو که مدعی است اولین خریدار اولین خودرو برقی تولید داخل است در توییتی نوشته که هرچند این خودرو تراز اول دنیا نیست اما برای شروع نمونه خوبی به نظر می‌رسد.
علی خسروانی در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری نوشته بود: «چون دلم می‌خواد به عنوان اولین خریدار و مصرف کننده اولین خودرو برقی تولید داخل یوز پز بدم نمیگم تراز اول دنیاست ولی انصافا برای شروع نمونه خوبی بود. فیلم تست رانندگی و نقد و بررسی شو بزودی منتشر می کنیم.»
چند روزی است که از دریافت مجوز یوز، اولین خودروی برقی ایرانی می‌گذرد؛ خودرویی یک نفره که با برق کار می‌کند و در رده خودرو‌های چهارچرخ قرار می‌گیرد.
این خودرو دارای موتور ۲۰ اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می‌شود می‌تواند تا ۳.۵ ساعت حرکت کند؛ حداکثر سرعتی که این خودرو دارد ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
این خودرو موتور چهارچرخ وزنی معادل ۴۸۰ کیلوگرم دارد و می تواند تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم بار را تحمل می‌کند. این خودروی برقی برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران نیز مشکلی ندارد. نکته جالب توجه در این خودرو این است که طول آن ۲‌.۳۲ متر و برابر با عرض خودروهای معمول است و عرض آن ۱.۱۹ متر و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر است که این امکان را به وجود آورده است که در کمترین فضای ممکن آن را پارک کرد.
این خودروی برقی از ۹۰۰ قطعه تشکیل شده است که علاوه بر تیم اصلی توسعه خودرو، تیم بزرگی متشکل از ۹۰ قطعه ساز داخلی و افرادی با تخصص‌های مختلف در ساخت آن مشارکت داشته اند. به صورت کلی حدود ۸۵ درصد از قطعات این محصول در داخل کشور ساخته شده و مابقی آن از خارج کشور تهیه شده‎ است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مجید

    ششصد میلیون؟؟؟؟ خوب یک موتور برقی یک دهم این قیمتش هست مصرفش هم کمتره ...