شمانیوز
شما نیوز

سود وام مسکن چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات جدید از پرداخت آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، گفت: سود وام قانون جهش تولید برای ۳ دهک‌ اول ۵ درصد است.

سود وام مسکن چقدر است؟

محمود محمودزاده با اشاره به برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) اظهار کرد: بانک‌های عامل وام ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی قانون جهش تولید مسکن که مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد را بر اساس سود شورای مذکور که ۱۸ درصد است، تقسیط می‌کنند.

وی تصریح کرد: اما مابه‌التفاوت این سود توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مابه‌التفاوت چه میزانی است، افزود: این مابه‌التفاوت برای گروه‌های مختلف، متفاوت است. طی هفته آینده در رابطه با جدول مابه‌التفاوت سود تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام این‌که سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا ۳ بالغ بر ۵ درصد است، گفت: برای دهک‌های درآمدی دیگر بر اساس توان پرداخت و وان مالی تنظیم شده است.

سود وام مسکن چقدر است؟

محمودزاده تصریح کرد: آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌ها اول تا سوم درآمدی ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده ۴۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: این پول برای ثبت‌نام اولیه است و مابه‌التفاوت بین تسهیلات و قیمت تمام شده طی ۵ مرحله که در قرارداد می‌آید از متقاضیان دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد: بلافاصله پس از تایید صلاحیت  متقاضیان، به آنها اعلام می‌شود که بدون مراجعه حضور به بانک افتتاح حساب کنند. پس از آن شماره حساب از طریق پیامک به اطلاع متقاضیان می‌رسد و آنها بایستی آورده اولیه را را به‌صورت الکترونیک به حساب خودشان واریز کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که متناسب با پیشرفت فیزیکی تسهیلات و آورده به پروژه تزریق می‌شود، اظهار کرد: الان نمی‌توانیم  آورده قطعی متقاضیان را اعلام کنیم چراکه پروسه ساخت‌ واحدها حدود یکسال و نیم زمان می‌برد تا قیمت تمام شده مشخص شود. اما در مجموع قیمت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن فاصله معناداری با شرایط بازار خواهد داشت.

محمودزاده با تاکید بر این‌که تلاش کرده‌ایم تسهیلات را افزایش دهیم تا متقاضیان آورده کمتری پرداخت کنند، یادآور شد: علاوه بر اخذ مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات قانون جهش تولید مسکن، روی حوزه مصالح ساختمانی فعالیت‌های ویژه‌ای در حال انجام است که قیمت نهاده‌های ساختمانی پروژه‌ها را با قیمت مناسب و شرایط بهتری تامین کنیم. به این ترتیب قیمت تمام شده واحدهای مذکور ارزان‌تر می شود.

وی با اشاره به این برخی موارد قانونی نیز باعث کاهش قیمت خواهد شد، گفت: به‌عنوان مثال میزان مالیات به‌ازای هر واحد مسکونی یک میلیون تومان و شامل مالیات تمام مراحله ساخت و ساز است.

وی با بیان این‌که تخفیفاتی در صدور پروانه ساختمانی، ‌خدمات فنی، مهندسی و ... تخفیفاتی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied