شمانیوز
شما نیوز

خواب

اگر نصف شب از خواب بیدار می شوید حتما این فیلم را ببینید

اگر نصف شب از خواب بیدار می شوید حتما این فیلم را ببینید تا راهکارهای کاربردی را فرا گیرید.

اگر نصف شب از خواب بیدار می شوید حتما این فیلم را ببینید

به گزارش شمانیوزخواب عبارت است از عدم توانایی ارادی در کنترل محیط فیزیکی و کاهش یا فقدان سطح هوشیاری، تعلیق نسبی ادراکات حسی و غیرفعال شدن تقریباً تمام عضلات ارادی در زمان استراحت است. بعضی افراد به راحتی و به سرعت به خواب می‌روند و در برخی دیگر خواب رفتن تدریجی‌تر است. گروهی از افراد، حالت‌های حسی مختلفی تجربه می‌کنند یا دچار پرش اندام‌ها می‌شوند. آیا جزو افرادی هستید که نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید و برای دوباره خوابیدن چالش دارید؟ ویدئوی زیر  را ببینید تا به راحتی بخواب روید.

راهکار ساده‌ای وجود داره در کمتر از یک دقیقه ببینید.

بیدار شدن در نیمه شب برای تمام افراد اتفاق می افتد. پس از بیدار شدن از خواب امکان دارد هرچقدر تلاش کنید موفق به دوباره خوابیدن نشوید. در برخی از افراد بیدار شدن های مکرر در حین خواب و یا بی خوابی در شب می تواند به دلیل وجود اختلال در خواب و سلامتی آنها رخ دهد. اما در بسیاری از افراد با در نظر داشتن و رعایت برخی نکات می توان مجددا راحت تر به خواب رفت

تکنیک های به خواب رفتن پس از بیدار شدن در نیمه شب

نگاه نکردن به ساعت

نگاه کردن به ساعت و پی بردن به این که چه مدت از بیداری شما می گذرد باعث می شود از لحاظ روحی تحت فشار قرار گیرید. این مسئله باعث تاثیر بر سیستم عصبی شده و شما را هشیارتر کرده و مانع از خوابیدنتان می شود. برای جلوگیری از این کار ساعت را روبروی دید خود قرار ندهید و یا به کل آن را از اتاقتان خارج کنید.

نفس عمیق و ریلکس نمودن بدن

بدن و ذهنتان را آرام نگه داشته و سعی کننید ذهنتان را بر روی دلیل بی خوابی خود متمرکز ننمایید. به طور تدریجی تنش را از هر یک از عضلاتتان، از نوک انگشتان پا تا سر دور نموده و با ریلکس کردن عضلات و تنفس عمیق، آرامش را در بدن خود ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که نباید حرکات پرانرژی و شدید انجام دهید زیرا موجب بیدار شدن بدن شما می شود.

دوری از وسایل الکتریکی

یکی از موارد وسوسه برانگیز برای منحرف کردن ذهنتان تماشای تلوزیون یا چک کردن شبکه های اجتماعی می باشد. اما سعی کنید در برابر این مسئله مقاومت نمایید. نور آبی موجود در دستگاه های الکتریکی موجب انرژی بخشیدن به ذهن شما می شود. این نور باعث بیدار شدن مغز شده و حسی شبیه روز ایجاد می کند. هر مقدار بیشتر به آن ها نگاه کنید احساس بیداری بیشتری خواهید داشت.

خواب

مدیتیشن

سعی کنید با انجام دادن مدیتیشن یا روش تجسم، ذهنتان را آرام نگه دارید. به جای اضطراب از بیداریتان ذهن خود را بر روی یک مسئله دیگر متمرکز نمایید.

برخاستن از تختخواب و ترک اتاق

 اگر احساس می کنید که 15 تا 20 دقیقه از زمان بیداری شما گذشته است، از جایتان بلند شده و اتاق را ترک نمایید. بر روی کاناپه استراحت کنید یا خود را مشغول به کارهای خسته کننده و کم اهمیت کنید. توجه داشته باشید که باید در یک اتاق دیگر با نور کم خودتان را مشغول نمایید. نکته اصلی این است که ذهنتان را از ارتباط تختتان با بی خوابی دور نمایید.

انجام کار خسته کننده در اتاق دیگر

می توانید کارهایی مانند بافتنی، نقاشی، گوش دادن به برنامه رادیویی یا موزیک آرام مطالعه کتاب، حل مسئله ریاضی، شمردن از 1 تا 100 و ... را انجام دهید. از خوردن پرهیز کنید، صرف غذا باعث ایجاد انرژی در بدن خواهد شد و حتی ممکن است در شب های بعد نیز برای خوردن بیدار شوید.

خنک و تاریک نگه داشتن اتاق خواب

چراغ را روشن نکنید تا دلیل بیشتری برای بیداری نداشته باشید، درجه حرارت مناسب اتاق، درجه حرارتی است که در آن عرق نکنید و سردتان نشود. سعی کنید برای خواب این درجه را فراهم کنید.

به خواب رفتن مجدد در نیمه شب نیازمند فراهم نمودن شرایط خواب و بهره بردن از ملزومات استاندارد خواب می باشد. یکی از ملزومات استاندارد، تشک استاندارد می باشد. با بهره گیری از تشک طبی خواب بهتری را تجربه خواهید کرد و به علت کمردرد و یا مشکلات مربوط به تشک و کالای خواب، بیدار نخواهید شد. در صورت بیدار شدن نیز با بهره گیری از این تکنیک ها دوباره به خواب خواهید رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied