شمانیوز
شما نیوز

اگر وام 100میلیونی خرید مسکن می خواهید اینجا را کلیک کنید

این وام مربوط به خرید یا ساخت خانه است. اگر متقاضی خواهان استفاده از این وام برای ساخت مسکن باشید و می خواهید بدانید شرایط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد چیست ادامه گزارش را بخوانید.

اگر وام 100میلیونی خرید مسکن می خواهید اینجا را کلیک کنید

بانک مسکن قرار است ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه خرید یا ساخت مسکن پرداخت کند. اما مشمولان وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه چه کسانی هستند؟

 آنگونه که بانک مسکن اعلام کرده وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید یا ساخت مسکن به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی تعلق می‌گیرد.

اما شرایط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

از طرف دیگر این وام مربوط به خرید یا ساخت خانه است. اگر متقاضی خواهان استفاده از این وام برای ساخت مسکن باشد، پروژه مسکونی باید حداقل دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد.

اما اگر متقاضی بخواهد با این وام مسکن بخرد، عمر بنای واحد خریداری شده باید حداکثر ۲۵ سال باشد.

مددجویان این دو نهاد باید برای دریافت وام مسکن قرض‌الحسنه به کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کنند و اگر واجد شرایط باشند، به بانک مسکن معرفی می‌شوند.

اقساط وام ۱۰۰ میلیونی مددجویان

اما مبلغ وام مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چقدر است؟ مبلغ این وام در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون تومان است و در سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

آنگونه که بانک مسکن اعلام کرده، دوره بازپرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۰ سال است، اما دو سال تنفس برای آن در نظر گرفته شده است. یعنی اقساط این وام دو سال بعد از دریافت آن آغاز می‌شود. (مجموع دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۱۰ سال باشد).

بر این اساس مبلغ اقساط وام ۱۰۰ میلیونی مددجویان حدود یک میلیون تومان در ماه است.

همچنین متقاضیان برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی مسکن باید مدارک شناسایی و هویتی متقاضی و مدارک عمومی ملک و مدارک شغلی و درآمدی متقاضی را آماده کنند و تحویل بانک بدهند.

همچنین معرفی یک ضامن معتبر دارای گواهی کسر از حقوق برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات الزامی است.

منبع : تجارت نیوز 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied