شمانیوز
شما نیوز

بانک قرض الحسنه مهر ایران چکونه از تولید و اشتغال حمایت می‌کند؟

در آئین بزرگداشت دوازدهمین سالگرد تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، الگوی شبکه‌ای این بانک در بانکداری خرد برای افزایش منابع مورد نیاز در راستای حمایت از تولید ملی و اشتغال، تشریح شد.


بانک قرض الحسنه مهر ایران چکونه از تولید و اشتغال حمایت می‌کند؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانکداری خرد می‌تواند هم از تولیدکننده و هم از مصرف‌کننده حمایت کند. این الگویی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پیش گرفته تا هر دو بخش اصلی اقتصاد یعنی طرفین عرضه و تقاضا را بهره‌مند سازد. طرح حمایت از کالای ایرانی به جای ارائه وام‌های کلانی که بازپرداخت آن برای بیشتر بنگاه‌ها کار آسانی نیست، مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده است.

در طرح‌های حمایت از تولید و اشتغال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تسهیلات خرید کالا و خدمات ایرانی، به مصرف‌کنندگان پرداخت می‌شود. این نوع تسهیلات، تحریک تقاضا، افزایش تولید و در نتیجه رونق بنگاه‌ها را به دنبال دارند. از طرف دیگر، افزایش تولید نیازمند به‌کارگیری نیروی کار بیشتر است که در نهایت به افزایش اشتغال می‌انجامد.

در طرح‌های حمایت از تولید و اشتغال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزایش قدرت خرید خانوارها به کمک بنگاه‌های اقتصادی می‌آید تا با ایجاد شغل بیشتر، تولید خود را افزایش دهند. این تسهیلات امکان خرید اقساطی و بلند مدت انواع کالا و خدمات را بدون افزایش هزینه فراهم می‌کند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این تسهیلات را به اموری مانند خرید کالا، درمان، تعمیرات و سایر نیازهای اساسی خانوار تخصیص داده و قصد دارد دامنه پوشش این تسهیلات را به کالاها و خدمات بیشتری، گسترش دهد.

شرکت سهامی فرش ایران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش، از جمله مراکزی هستند که در همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، استفاده از این تسهیلات را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند. علاوه بر این، ساخت نیروگاه خورشیدی و خرید موتورسیکلت‌های سازگار با محیط زیست، دیگر اقدامات حمایتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تولید و اشتغال هستند.

علاوه بر بخش تولید، در بخش خدمات نیز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق رفاه دانشجویی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های آب و فاضلاب، شهرداری‌ها و بنیاد مسکن گام‌های مثبتی در حمایت از اشتغال‌زایی برداشته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در موارد متعددی با ایجاد شبکه ارتباطی بین دولت، سازمان‌ها و نهادهای حمایتی، خیرین و متقاضیان اشتغال، توانسته منابع مالی مورد نیاز طرح‌های تولید و اشتغال را با استفاده از ابزارهای بانکداری اسلامی تا دو برابر افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied