شمانیوز
شما نیوز

جسد سها رضانژاد پیدا شد + جزئیات

برخی مقامات محلی در استان گلستان از پیدا شدن جسد سهارضانژاد خبر می دهند.

جسد سها رضانژاد پیدا شد + جزئیات

فرماندار شهرستان کردکوی گفت: جسد «سها رضانژاد» پس از ۲۸ روز در ارتفاعات جهان نما کردکوی پیدا شد.


ابراهیم قدمنان در گرگان، اظهار داشت: پیکر بی جان «سها رضانژاد» دختر گمشده در ارتفاعات جهان نما کردکوی پس از 28 روز توسط نیروهای هلال احمر پیدا شد.

 

 


* جهت مشاهده عکس جنازه سها رضا نژاد اینجا کلیک کنید .... 


 

 

وی افزود: پیکر بی‌جان وی پایین پرتگاهی در نزدیکی مکانی که این گروه طبیعت گردی مستقر بود پیدا شد و پلیس آگاهی در حال بررسی روی جزئیات این حادثه است.

سها رضانژاد، دختر 27 ساله که به همراه یک گروه طبیعت گردی از تهران به ارتفاعات جهان نما کردکوی در استان گلستان رفته بود از صبح جمعه 20 تیرماه گم شده بود.// تسنیم

 

 

 

ماجرای سها رضا نژاد چیست؟ 

پنجشنبه 19 تیرماه یک گروه 20 نفره طبیعت گردی از تهران به استان گلستان سفر کردند و در ارتفاعات جهان نما مستقر شدند، حدود ساعت 8 صبح جمعه 20 تیرماه «سها رضانژاد» دختر 27 ساله اهل کرج که یکی از اعضای این گروه بود مفقود شد و با گذشت 6 روز هنوز پیدا نشده است.
 
کشیک امداد هلال احمر استان گلستان ساعت 11 صبح جمعه اعلام حادثه کرد تا عملیات تجسس برای پیدا کردن سها رضانژاد آغاز شود و در نخستین اقدام دو تیم جستجو و نجات در محل حادثه مستقر و عملیات جستجو را آغاز کردند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی گفت: عملیات روز نخست نتیجه‌ای نداشت، روز شنبه چهار تیم دیگر برای جستجو اضافه کردیم که باز هم بدون نتیجه بود و روز یکشنبه هم نتیجه‌ای حاصل نشد.
 
حسین باقری افزود: آفرودسواران، صخره نوردان، محیط بانان و نیروهای متخصص دیگر هم برای پیدا کردن این بانوی گمشده به جمع نیروهای هلال احمر پیوستند اما با گذشت 6 روز از وقوع حادثه هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده است.
 
وی ادامه داد: منطقه حادثه بسیار صعب‌العبور و دارای دره‌های سخت و پرتگاه‌های سنگین است و با وجود شرایط جوی سخت، مه شدید و بارندگی، عملیات به طور جدی ادامه دارد.
 
اما پرونده قضایی این دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما هم تشکیل و در نخستین اقدام از سه نفر بازجویی شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی در این خصوص اظهار داشت: این پرونده در حال تحقیقات بوده و ابتدا مدیر این گروه و دو نفر دیگر از عوامل آن به دادسرای شهرستان و اظهارات آنها دریافت شد.
 
هادی عزیززاده افزود: به دلیل شیوع کرونا به این گروه برای صعود در شهرستان مجوز داده نشده بود اما آنها غیر قانونی و از مسیرهای فرعی به ارتفاعات جهان‌نما صعود کردند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم با بیان اینکه این گروه با وجود هشدارهای مدیران محلی به ارتفاعات جهان‌نما رفتند، گفت: با تاکید استاندار تمام امکانات را بسیج و تمام گزینه‌ها و حالات مختلف برای پیدا کردن این بانوی گمشده بررسی کردیم.
 
عبدالرضا چراغعلی در خصوص شایعه پیدا شدن سها رضانژاد که چند روز قبل در فضای مجازی مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا می‌کنم اخبار مستند را از شورای تامین، هلال احمر و فرمانداری دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.
 
کارشناس جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص جزئیات جستجوی این حادثه گفت: قبل از شروع به کار تئوری احتمالات را کنار هم قرار دادیم و عملیات فرود در پرتگاه، جستجوی زمینی با سگ‌های تجسس، صخره نوری و غیره را اجرا کردیم.
 
اصغری افزود: مه شدید و بارندگی کار ما را برای جستجو سخت کرد و فقط در برخی ساعات توانستیم از هلی‌شات استفاده کنیم، اما تا شعاع 10 کیلومتر از محل وقوع حادثه را جستجو کردیم و تیم‌های امداد و نجات ما کلبه‌های داخل جنگل را هم جست‌وجو کردند.
 
وی یادآور شد: با توجه به بررسی‌ها احتمال سقوط از پرتگاه را رد می‌کنیم، همچنین خیلی بعید است که حیوانات درنده به این دختر گمشده آسیب‌زده باشند زیرا حیوانات درنده با توجه به آتش درست کردن مردم به این منطقه پا نمی‌گذارند.
 
وی در پایان گفت: باز هم احتمال می‌دهیم که بانوی گمشده هنوز در این منطقه باشد و با این انگیزه عملیات جستجو را همچنان ادامه می‌دهیم.
 

72231c62-d25e-4436-849b-bc4af5df5529

 

61666593

26012a98dda759d7ac62bd0f30054ce6

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied