شمانیوز
شما نیوز

بیماران دارای مشکلات پوستی بخوانند

بر روی قسمت تحتانی پاهای پدر من ضایعات نقطه ای قهوه ای وجود دارد که فقط بدمنظره است. حال وی خوب است و ضایعات، خارش ندارد. آیا این ضایعات جدی است؟

بیماران دارای مشکلات پوستی بخوانند

بیماری پوستی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که دستگاه پوششی بدن را تحت تأثیر خود قرار دهند. منظور از دستگاه پوششی، دستگاهی زیستی شامل اندام‌های مختلف است که وظیفه حفاظت از بدن در برابر محیط بیرونی را برعهده دارد و شامل پوست ، مو، ناخن، و ماهیچه‌ها و غده‌های مرتبط با آن‌ها است.برخی اعتقاد دارند استفاده بیش از حد از فرآورده‌های آرایشی به ویژه انواع غیر مجاز آن ممکن است موجب پیری زودرس، تغییر رنگ پوست و ایجاد بیماری و حساسیت‌های پوستی گردد. پوست (به انگلیسی: Skin) بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر پوست ، مو، ناخن و غشاء مخاطی هستند.

بر روی قسمت تحتانی پاهای پدر من ضایعات نقطه ای قهوه ای وجود دارد که فقط بدمنظره است. حال وی خوب است و ضایعات، خارش ندارد. آیا این ضایعات جدی است؟

 

به نظر می رسد پدر شما درماتوز پوپوریک پیگمانته دارد. این اصطلاح توصیفی، نشان می دهد که علت ابتلا نامشخص است. ضایعات معمولا از روی پاها شروع می شود و به تدریج به سمت بالاتر پاها گسترش می یابد. به نظر می رسد مقدار کمی خون از عروق خونی نشت می کند ولی التهاب قابل توجه یا واسکولیتی وجود ندارد. خون نشت کرده ایجاد کبودی می کند پورپورا و رنگ آن به علت رسوب هموسیدرین (رنگدانه خونی) در پوست است. هیچ درمانی برای آن وجود ندارد ولی پدر شما باید از صابون پرهیز کند و با استفاده از مرطوب کننده، پوست خود را به بهترین وضعیت ممکن حفظ کند.

 

پزشک من گفته برای کنترل کهیرهای شدید، می توانم آنتی هیستامین مورد استفاده ام (سیتریزین) را تا 2 عدد در روز افزایش دهم. در بروشور همراه با قرص ها فقط در مورد یک قرص در روز صحبت شده است. آیا مصرف 2 قرص در روز بی ضرر است؟

در پزشکی موقعیت های متعددی وجود دارد که داروها در شرایط مجاز اصلی خودشان استفاده نمی شوند. سیتریزن یکی از داروهایی است که می توان آن را در دوزهای بالاتر بدون ایجاد خطر استفاده کرد و این آگاهی از طریق تجربه های درمان بیمارانی مانند شما که کهیر شدید دارید به دست آمده است.

 

ظاهرا من به آسپیرین واکنش کهیری نشان می دهم. از چه غذاهایی باید پرهیز کنم؟

غذاهای مختلف زیادی حاوی سالیسیلات ها هستند که مشابه با آسپیرین است و تعداد این غذاها متاسفانه زیاد است. باید از طیف وسیعی از مرکبات و سایر میوه ها چه به صورت تازه و چه خشک شده اجتناب کرد. غذاهای سالم دیگری مثل انواع سبزی ها هم می تواند مشکل آفرین باشد، خصوصا چغندر، گل کلم، کلم، خیار، باقلا، نخود فرنگی، سیب زمینی، فلفل، ذرت شیرین و گوجه فرنگی. از آبجو، شراب و بعضی دیگر از نوشیدنی های قوی الکلی نیز باید همانند ترشی و سرکه اجتناب کرد. شاید راحت تر باشد که فهرست غذاهایی که می توانید مصرف کنید را هم بدانید! گوشت چهارپایان، ماهی، پنیر، تخم مرغ، شیر، نان، برنج، ماکارونی، چای و قهوه همگی بی ضرر هستند. عاقلانه است برای تهیه فهرست کاملی از غذاها و توصیه های لازم برای حفظ یک رژیم غذایی 6 هفته ای (که جهت آشکار شدن بهبودی پوستتان ضروری است) با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

 

منبع:مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied