شمانیوز
شما نیوز

در روزهای سرد زمستان از این نوع کرم استفاده کنیم!

تحقیقات جدید نشان داده اند آب چغندر برای سلامتی بسیار مفید است.

در روزهای سرد زمستان از این نوع کرم استفاده کنیم!

تحقیقات جدید نشان داده اند آب چغندر برای سلامتی بسیار مفید است. خاصیت ویژه چغندر افزایش استقامت بدن به ویژه در ورزشکاران است. مصرف تنها آب چغندر می تواند مدت زمان برنامه ورزش شما را 16 درصد افزایش دهد. به گفته حققان، نیترات موجود در آب چغندر از ورود اکسیژن اضافه در بدن هنگام ورزش جلوگیری کرده و به کاهش خستگی کمک می کند. نه تنها باعث بهبود سلامتی می شود، بلکه به زیبایی پوست نیز کمک به سزایی می کند. یکی ازدلایل دیگر توصیه استفاده از آب چغندر، افزایش همگلوبین خون و ببود کیفیت خون می شود.

 

با توجه به آمدن فصل سرما، خشکی پوست نیز به همراه آن خواهد آمد و نیاز به مراقب بیشتری خواهد داشت. اولین نکته مرطوب کننده مناسب برای زمستان است. اما نمی دانیم کرم های موجود در بازار چقدر می توانند برای پوست مفید و بدون عوارض باشند. اما اگر بتوانید کرم مرطوب کننده طبیعی را با استفاده از آب چغندر خودتان در منزل بسازید، هم در هزینه ها صرفه جویی کرده و هم نسبت به سلات و طبیعی بودن آن اطمینان کامل دارید.

 

چغندر سرشار از ویتامین ها است که به عنوان آنتی اکیدان های پوست عمل می کنند و تاثیر زیادی در برطرف کردن  مشکلات پوستی مانند چین و چروک، لکه های پوستی، جوش و... دارد و همزمان ویتامین E موجود در این کرم باعث درخشندگی طبیعی پوست شما خواهد شد. در این مطلب خواهید توانست رم خانگی چغندر را درست کنید.

مواد لازم

  • یک عدد چقندر قرمز پوست کنده شده
  • دو قاشق ژل آلوئه ورا
  • یک عدد کپسول ویتامین E
  • نصف قاشق روغن بادام

روش تهیه

  • چغندر را رنده کنید و از صافی عبور دهید تا آب بدون پالپ داشته باشید.
  • آلوئه ورا، روغن بادام و کپسول ویتامین E را در ظرفی دیگر خوب مخلوط کنید تا بافت آن به سفیدی برود. و سپس سه تا چهار قاشق آب چغندر را به آن اضافه کنید و دوباره خوب مخلوط کنید. مخلوط را در ظرفی گذاشته و به فریزر منتقل کنید.
  • این کرم را می توانید 15 روز نگه دارید اما قبل از استفاده روی دست تست حساسیت انجام دهید. اگر فکر میکنید رنگ کرم زیاد است می توانید مقداری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.

نحوه استفاده

در فصل زمستان مهم است که خانه را بدون استفاده از کرم مرطوب کننده ترک نکنید. مقداری کرم را به حالت دورانی روی پوست ماساژ دهید ه باعث درخشندگی پوست ی شود. همچنین از این کرم می توانید به عنوان کرم شب نیز استفاده کنید.

چغندر برای موها

جدا از خواصی که چغندر برای پوست دارد، برای مو نیز فوایدی دارد. می توانید آب غندر را با حنای بی رنگ مخلوط کرده  چند ساعت روی موها قرار دهید. اگر دچار شوره نیز هستید، می توانید مقداری سرکه سیب نیز به آن اضافه کنید.

 

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied