شمانیوز
شما نیوز

با این 10 روش شگفت انگیز موهای سرتان را تقویت کنید

اگر می خواهید رشد مو سریع تری داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

با این 10 روش شگفت انگیز موهای سرتان را تقویت کنید

در این بخش با 10 روش برای رشد مو سر آشنا می‌شویم. سلامت و رشد مو های سر برای همه ی اهمیت زیادی دارد. برخی افراد از رشد کند موی سرخود ناراضی هستند و بـه دنبال روش هایی برای افزایش سرعت رشد مو های خود هستند. مو های سر بطور متوسط هرماه حدود نیم اینچ رشد می کنند، اما اگر می خواهید رشد مو سریع تری داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

 

شانه زدن منظم موها بـه صورت شبانه

ممکن اسـت این نکته بـه گوشتان خورده باشد کـه شانه کردن بیش از حد مو موجب ریزش و آسیب فیزیکی بـه تارهای مو میشود. ولی خب باید بدانید کـه این مسئله همیشگی هم نیست. آسیب احتمالی بـه مقدار زیادی بـه نوع شانه یا برسی کـه استفاده می کنید، بستگی دارد.

شانه‌ای کـه دارای دندانه و تارهای مصنوعی باشد، باعث ایجاد شکستگی در تارهای مو میشود و بهمین صورت موها را آسیب می زند. بجای استفاده از برس‌هایی با دندانه‌های مصنوعی، بـه سراغ شانه‌هایی بروید کـه از موی خرس ساخته ‌شده اسـت. این برس‌ها جریان خون را در کف سر افزایش می دهند. بهتر اسـت هر شب مو های خودرا شانه بزنید. اینکار باعث قوی شدن ریشه‌ها می شود و رشد مو را تسریع می‌بخشد.

 

هرروز پوست سر خودرا ماساژ دهید

 

نخستین نکته برای رشد سریع موی سر، ماساژ دادن پوست سر می‌باشد. هرروز صبح در هنگام دوش گرفتن یا قبل از رفتن بـه رخت خواب پوست سر خودرا ماساژ دهید. این ماساژ قطعا بشما کمک خواهد کرد تا احساس خوبی داشته باشید و هم چنین باعث تحریک گردش خون در پوست سر می شود ودر نتیجه فولیکول های مو بـه سرعت مواد مغذی لازم را دریافت می کنند.

 

استفاده از شامپو و ژل را کاهش دهید

 

استفاده از شامپوی بیش از حد و ژل مو، چرخه رشد مو را کند می کند و شـما نمی توانید بـه فکر رشد سریع موی سرخود باشید! استفاده بیش از حد از شامپو باعث می شود کـه روغن هایی کـه مو های شـما بـه انها نیاز دارند همان‌ گونه تولید شوند و مو های شـما شکننده نشوند. بنابر این، نباید بیش از سه بار در هفته مو های خودرا شامپو کنید.

 

استفاده از نرم کننده مو

شاید توجه کرده باشید کـه انتهای مو در مقایسه با ناحیه ریشه و قسمت‌های نزدیک‌تر بـه کف سر، نازک‌تر و آسیب دیده‌تر اسـت. این مسئله بـه این دلیل پیش می آید کـه قسمت‌های پایینی مو بـه خوبی تغذیه نمیشوند.

 

زمانی کـه بعد از هر بار شست و شوی سر مو های خودرا با استفاده از نرم کننده تیمار می کنید، در واقع با اینکار بـه مسدود شدن کوتیکول‌های انتهایی کمک میشود و از آسیب‌های احتمالی آینده موها نیز جلوگیری میشود. نرم کننده موها را سالم‌تر میکنند و همین نکته باعث رشد سریع مو میشود.

 

مو های خیس خودرا درون حوله نپیچید

تعداد زیادی از خانم‌ها عادت دارند بعد از بیرون آمدن از حمام مو های خیس خودرا درون حوله بپیچند و اطلاع چندانی از آسیب‌هایی کـه همین کار ساده میتواند بـه مو وارد کند، ندارند. مو های خیس مستعد ریزش بیشتر اسـت و پیچیدن این موها درون حوله باعث می شود اوضاع بدتر شود.

 

در واقع دراین وضعیت مو های مـا با تارهای حوله‌ای سنگین در اصطکاک قرار میگیرد و باعث میشود تارهای مو بریزند. بجای اینکار، اگر نمی توانید عادت خودرا کنار بگذارید، بـه سراغ حوله‌های میکرو فایبر بروید. یقیناً را کاهش ریزش مو، رشد مو هم بیشتر می شود.

 

یکی از درمان های موثر برای رشد سریع مو، روغن نارگیل است

 

پس از گرم نمودن روغن نارگیل، آنرا بر روی پوست سرخود و هم چنین بر روی موهایتان پخش کنید. با اینکار بزودی بـه نتایج خوبی دست خواهید یافت. با استفاده منظم از روغن نارگیل مو های شـما ضخیم‌تر و سالمتر می شوند. قبل از انتخاب راه های غیر طبیعی برای کمک بـه سریع تر شدن رشد موهایتان، این روش رشد طبیعی مو را حتماً امتحان کنید. بـه این ترتیب، می توانید مانع از آسیب رسیدن بـه موهایتان شوید.

 

از گرم شدن بیش از حد پوست سر سرتان جلوگیری کنید

اگر شـما مدام از سشوار و اتوی مو استفاده می کنید، مو های شـما آسیب خواهند دید. گرمای مداوم مانع از رشد سریع مو های تان می شوند. در صورتی کـه هیچ جایگزینی برای این ابزارها ندارید، قبل از استفاده از یک اسپری محافظ استفاده نمایید.

 

ویتامین های ضروری را مصرف نمایید

خاطرجمعی حاصل کنید کـه مولتی ویتامین مصرفی تان حاوی اسید فولیک، منیزیم، گوگرد، روی، بتا کاروتن و سیلیس باشد. مو های مـا عمدتا از پروتئین ساخته شده اند و لذا اگر بتوانید تولید پروتئین در بدن را افزایش دهید، با مصرف ویتامین های ضروری می توانید شاهد رشد سریع مو های خود باشید.

 

غذای سالم، استراحت کافی و بدون استرس

مصرف مواد غذایی سالم، استراحت کافی، نداشتن اضطراب و استرس و مصرف آب کافی رشد مو های شـما رابه نحو قابل توجهی تسریع خواهند کرد. هرروز حداقل هشت ساعت بخوابید زیرا هورمون رشد مـا در طول خواب آزاد می شود.

 

هم چنین سطح بالای استرس می تواند بـه سلامت مو های شـما آسیب برساند. با استفاده از یک رژیم غذایی سالم حاوی ویتامین B، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و آهن قطعا موهایی بلند و پر پشت خواهید داشت. در نهایت، هیچوقت نوشیدن مقدار زیادی آب را فراموش نکنید زیرا کم آبی تاثیرات بدی بر بدن میگذارد.

 

سعی کنید روی یک بالش ابریشمی استراحت کنید

 

هنگامیکه بر روی بالش های ابریشمی بخوابید، صبح ها کـه از خواب بیدار میشوید، موهایتان فر خورده و آشفته نیستند. بهتر اسـت از بالش پنبه ای اجتناب کنید، زیرا بافت این بالش ها بـه گونه ای اسـت کـه ممکن اسـت مو های شـما در انها نفوذ کرده و شکسته شوند. برعکس، یک بالش ساتن یا ابریشمی هیچ تاثیر منفی بر روی موهایتان ندارند. استفاده از بالش ابریشمی بـه رشد سریع موی سر کمک خواهد کرد.

 

بیوتین مصرف کنید

 

بیوتین یا ویتامین ب‌7 یکی از ویتامین های گروه ب اسـت. این ویتامین محلول در آب با نام ویتامین اِچ نیز شناخته می شود. اگر بـه رشد سریع مو فکر می کنید مصرف بیوتین را فراموش نکنید در حقیقت، حدود 2000 میکروگرم بیوتین برای کمک بـه رشد سریع موی سر نیاز اسـت. بیوتین در غلات کامل، جگر، زرده تخم مرغ و شیر پیدا می شود.

 

امگا 3 را امتحان کنید

امگا 3 اسیدی اسـت کـه در چربی ماهی یافت می شود و بـه مغز مـا کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این، این ماده می تواند بـه رشد سریع تر موها کمک کند. اگر کمبود امگا 3 در رژیم غذایی شـما وجود داشته باشد، پوست سر شـما بـه سرعت خشک می شود.

ماهی آزاد غذای ایده آلی اسـت کـه نه تنها غنی از اسید های چرب اسـت، بلکه پروتئین و آهن نیز بـه وفور در آن یافت می شوند. یکیدیگر از گزینه ها این اسـت کـه روغن دانه کتان را مصرف کنید. این روغن میزان امگا 3 مورد نیاز شـما را تامین می کند.

 

کوتاه کردن موها

 

یکی از بهترین راه ها برای خاطرجمعی از رشد سریع موها، اصلاح مو در هر 6 تا 8 هفته یک‌بار اسـت. مو های شـما از ریشه رشد می کنند و با گذر زمان قسمت انتهای آن خشک و دوشاخه می شود. اگر مو های خودرا سر وقت اصلاح کنید اکسیژن بیشتری وارد پوست سرتان شده و رشد سریع مو خواهید داشت.

 

و اما 10 خوراکی عالی برای افزایش سرعت رشد موهای سر

وقتی جوان هستید بـه‌نظر می رسد کـه مو های شـما همیشه وجود خواهند داشت؛ درواقع ممکن اسـت حتی از این کـه مجبورید مرتباً برای کوتاه کردن مو های خود بـه آرایشگاه رفته و پولی بپردازید ناراحت هم باشید. با این حال در طول زمان موی شـما با استرس و فشار زیادی مواجه خواهد بود. برخی افراد از تاسی الگوی مردانه رنج می برند و برخی دیگر مو های ضعیف دارند کـه هنگام شانه زدن می‌شکنند و می‌افتند.

سلامت موها می تواند با برخی کمبود مواد مغذی، عدم تعادل هورمون‌ها، بارداری، شیمی‌درمانی، وراثت، استفاده از برخی داروها، سطح استرس و دلایل زیاد دیگری تحت‌تأثیر قرار گیرد. بـه‌طور خلاصه، این‌طور برمی‌آید کـه مو های مـا تا ابد کامل و سالم و دلپذیر نخواهد ماند. یکی از بهترین کارهایی کـه می توانید برای سلامت مو های خود انجام دهید این اسـت کـه رژیم غذایی مناسب برای مو های خود داشته باشید.

 

غذاهای مناسب برای رشد مو

غذاهایی کـه می توانند رشد موها را تحریک کنند شامل موارد زیر هستند:

1= ماهی سالمون

2= تخم کدو

3= میوه آووکادو

4= مصرف مرکبات

5= مصرف سبزیجات

6= صدف و تخم‌مرغ

7= سیب‌زمینی شیرین

 

توت‌ فرنگی

اگر در مو های خود نواحی خالی مشاهده کردید میوه‌هایی کـه ویتامین C و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها را دارند، مصرف کنید زیرا برای تحریک و افزیش طبیعی رشد مو غذا های فوق‌العاده‌ای خواهند بود. ویتامین C یک عنصر کلیدی در تولید کلاژن اسـت کـه نقش کلیدی در تقویت و طول عمر مو بازی می کند.

 

مو با یک پوسته محافظ پوشیده شده اسـت کـه از کلاژن تشکیل می شود، بنابر این بدون وجود کلاژن احتمال شکستن موها بیشتر میشود. اگر می خواهید مطمئن شوید کـه سطح کلاژن مناسبی دارید و مو های شـما میتوانند قوی بمانند، توت‌فرنگی، بلوبری و مرکبات رابه رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا این میوه‌ها سرشار از ویتامین ث هستند.

 

بادام

یکی از ویرانگر‌ترین عناصر برای موها و پوست سر کـه مردم بـه آن بی‌توجه هستند، نور خورشید اسـت. زمانی‌کـه پوست سر شـما تحت‌تأثیر اثرات منفی اشعه‌های خورشید قرار می گیرد، می تواند باعث آسیب رساندن بـه تولید موی جدید شود. بادام یکی از موادی اسـت کـه با این اثر مقابله میکند زیرا سطح ویتامین E بالایی دارد.

 

این ویتامین نه تنها پوست و فولیکول‌های مو را از استرس و آسیب محافظت می کند، بلکه باعث تولید کراتین میشود کـه در شاخه‌های مو وجوددارد و باعث تقویت و ظاهر خوب آن میشود. بادام، تخمه آفتابگردان و هسته کاج منابع خوبی از این ویتامین ضروری هستند.

 

بذر کتان

اگر بـه‌خوبی از مو های خود مراقبت نکنید، ممکن اسـت شکننده و فرفری شوند و شانه کردن آن ها سخت شود ودر نتیجه احتمال از دست دادن آن ها بیشتر میشود.

 

اگر می خواهید سطح روغن طبیعی و سالم در پوست سر خودرا افزایش داده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنید، اسیدهای چرب امگا 3 می تواند بشما کمک کنند. التیام بافت موی شـما هم از نظر سلامت و هم از نظر زیبایی اهمیت دارد و وجود اسیدهای چرب بالا در بذر کتان، آن ها رابه یک داروی خوشمزه و ساده تبدیل میکند.

 

لوبیا

لوبیاها سرشار از آهن هستند کـه بخش کلیدی در گردش خون بـه‌شمار میرود. اگر شـما خون سرشار از اکسیژن کافی در پوست سر و دیگر اندام‌ها داشته باشید، رشد موها تحریک شده و برقرار می ماند. اگر شـما لوبیاها رابه رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، میتوانید قدرت مو های خودرا التیام بخشیده و از ریزش آن ها پیش گیری کنید.

 

سبزیجات برگ‌ دار

شـما احتمالاً چیزی راجع بـه MSM نشنیده‌اید اما می تواند نقش بزرگی در سلامت و تقویت الگوی مو های شـما داشته باشد. نام دیگر این ترکیب، سولفور ارگانیک اسـت کـه برای تولید کراتین ضروری اسـت. کراتین اساس ساختن پروتئین مو های شماست و بنابر این بدون وجود MSM کـه می توانید آنرا از سبزیجات برگ‌دار تأمین کنید، رشد مو های شـما تقریبا غیرممکن اسـت.

 

صدف

 

یکی از دلایل رایج از دست دادن موها کمبود زینک اسـت زیرا این ماده یکی از موادمعدنی مورد نیاز برای سلامت پوست سر و تقویت موهاست. خوشبختانه اگر شـما صدف رابه رژیم غذایی خود اضافه کنید «حتی چند گرم در هفته»، تقریبا 500 درصد از زینک مورد نیاز روزانه خودرا دریافت میکنید کـه مطمئناً مو های شـما را سالم و قوی خواهد ساخت.

 

آووکادو

اگر میخواهید رشد مو های خودرا تقویت کرده و از استرس اکسیداتیو در پوست سرخود جلوگیری کنید، اضافه کردن آووکادو بـه رژیم غذایی می تواند انتخاب خوبی باشد. این میوه خوشمزه سرشار از اسیدهای چرب امگا3 اسـت کـه برای سلامت فولیکول مو های شـما مهم اسـت. شـما میتوانید آووکادو رابه‌صورت ماسک روی موها و پوست سرخود قرار دهید تا رشد سریع‌تری داشته باشند.

 

ماهی سالمون

زمانی‌کـه مو های شـما درخشش و زیبایی خودرا از دست میدهند، این مسئله می تواند ناراحت‌کننده باشد و بدون وجود اسیدهای طبیعی در موها، انها از محافظت کمتری برخوردار خواهند بودو جذابیت خودرا نخواهند داشت و ممکن اسـت آسیب ببینند. سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا3 اسـت کـه میتواند موها را بپوشاند و آن ها را درخشان کند!

 

تخم‌مرغ

 

بدون وجود پروتئین در رژیم غذایی، مـا قادر نخواهیم بود کـه بیشتر چیزها را در بدن خود رشد دهیم و برای موها نیز این مسئله صادق اسـت! تخم‌مرغ نه تنها منبع پروتئین اسـت بلکه بیوتین دارد کـه یک ویتامین B محلول در آب اسـت کـه میتواند بـه سلامت پوست سر کمک کند. اضافه کردن تخم‌مرغ بـه رژیم غذایی صبحانه بعنوان چند روز در هفته، سطح بیوتین را بالا برده و رشد مو های شـما را تنظیم میکند.

 

آب

هیدراتاسیون بخش مهمی در فرایندهای روزمره بدن اسـت کـه شامل رشد موها نیز میشود. یک‌ چهارم از موها را آب تشکیل میدهد اما بدون هیدراتاسیون مناسب، رشد آن ها کاهش یافته و موها ضعیف می شوند. آب باعث میشوند کـه موها بـنظر درخشان و نرم و سالم بیایند. مقدار توصیه‌شده آب در هرروز بین 8 تا 10 لیوان اسـت کـه موهای شـما را در سلامت عالی نگه می‌دارد!

 

منبع : پارس ناز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied