شمانیوز
شما نیوز

مشکلات پوستی فصل پاییز را با چه روش های برطرف کنیم ؟

یکی از عوارض فصل پاییز ایجاد مشکلات پوستی است که رایج ترین آن ها، خشکی پوست می باشد اما با مراقبت های پوستی مناسب می توانید از آن ها جلوگیری کنید.

مشکلات پوستی فصل پاییز را با چه روش های برطرف کنیم ؟

بسیاری از افراد فصل پاییز را فصلی شگفت انگیز تلقی می کنند. در این فصل هوا شروع به خنک شدن کرده و برگ ها تغییر رنگ می دهند اما متاسفانه در این فصل مشکلاتی برای پوست گاهی اوقات به وفور و وحشتناک ظاهر می شوند.اگر برای تغییرات دمایی در این فصل خود را آماده نکنیم هر گونه تغییر در هوا و دما می تواند به پوست ما آسیب برساند. عاقلانه ترین راهکار این است که برای مقابله با هوای خنک تر و خشک تر روند مراقبتی پوست مناسبی را داشته باشیم.

در ادامه به چند مشکل رایج پوستی اشاره شده است که اغلب در پاییز رخ می دهند، با دانستن آن ها راهکارهایی نیز در این قسمت و مطالب قبلی بهداشت و سلامت نمناک ضمیمه شده اند که می توانید به منظور درمان یا پیشگیری انجام دهید.

 

مشکلات پوستی در فصل پاییز

1- خشکی پوست:

سردی هوا معمولا منجر به خشک شدن پوست می شود به خصوص اگر بخاری محل کار یا خانه را روشن کرده و هوای این مکان ها را خشک کنیم. خوشبختانه خشکی پوست با استفاده از مرطوب کننده های غلیظ تر قابل کنترل است. سعی کنید مواردی را پیدا کنید که منحصرا برای خشکی پوست فرموله شده و می توانید چندین بار در روز از آن ها استفاده کنید.

 

2- اگزما:

اگر از اگزمای خفیفی رنج می برید باید از این واقعیت مطلع باشید که دمای پایین و سردی هوا می تواند باعث تشدید این مشکل شود. گاهی اوقات استفاده از مرطوب کننده های غلیظ به این مشکل کمک می کند اما مهم است که به یک متخصص پوست مراجعه کرده تا او بهترین روش درمان را برای این بیماری توصیه کند.

 

3- درماتیت سبورئیک:

درماتیت سبورئیک که معمولا تحت عنوان " شوره " شناخته می شود می تواند در پوست سر، ابرو ها و حتی صورت ظاهر شود. با وجود این که استفاده از شامپوهایی تخصصی، مدیریت استرس و سبک زندگی و رفتارهای تغذیه ای می توانند به درمان درماتیت سبورئیک کمک کنند اما مهم است که به یک متخصص پوست مراجعه کرده تا بدانید چه درمانی برایتان بهتر خواهد بود.

 

4- کراتوز پیلاریس:

کراتوز پیلاریس بی ضرر بوده ومعمولا خارش یا ناراحتی ندارد اما می تواند به صورت دانه ها یا جوش هایی کوچک برجسته روی بازو ها ظاهر شود. معمولا این اتفاق زمانی رخ می دهد که بیش از یک لباس بپوشید.

همان طور که در پاییز و زمستان نیز چنین است. پوشیدن لباس های گشاد که جریان هوا به راحتی در آن به گردش درآید و لایه برداری منظم می تواند به این مشکل کمک کند.

 

 

5- روزاسه:

روزاسه در خنکی هوا و دمای داخلی گرمتر تشدید می شود. با استفاده از ضد آفتاب می توان آن را کنترل کرد حتی برخی از متخصصان مراقبت پوستی استفاده از محصولاتی را توصیه می کنند که حاوی عصاره های قهوه یا گیلاس باشد.

 

منبع:نمناک

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied