شمانیوز
شما نیوز

آموزش راجما پوری غذای فوق العاده خوشمزه هندی + طرز تهیه

خوب است برای تنوع دادن گاهی در تهیه غذا سراغ غذاهای ملل برویم .

آموزش راجما پوری غذای فوق العاده خوشمزه هندی + طرز تهیه

خوب است برای تنوع دادن گاهی در تهیه غذا  سراغ غذاهای ملل برویم .در این مطلب طرز تهیه یک غذای هندی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.راجما پوری یکی از غذا‌های محبوب هندی می‌باشد که علاوه بر داشتن دستور پخت ساده، طعمی فوق‌العاده و کم‌نظیر نیز دارد. رسپی‌های متنوعی از این غذای پر طرفدار هندی وجود دارند، اما مگر می‌شود از رسپی مخصوص بزرگترین سرآشپز هند به این سادگی‌ها گذشت؟ در ادامه دستور پخت مخصوص سانجیو کاپور برای این غذای لذیذ آسیایی و هندی را خواهید خواند.

مواد لازم برای تهیه راجما پوری:

۱ و نیم فنجان آرد گندم

نصف فنجان پوره‌ی لوبیا قرمز

یک قاشق غذاخوری پودر گراماسالا (ادویه هندی)

نصف قاشق غذاخوری زردچوبه

نصف قاشق غذاخوری پودر فلفل تند

یک چهارم قاشق غذاخوری پودر گشنیز

یک چهارم قاشق غذاخوری پودر زیره

نصف قاشق غذاخوری روغن حیوانی

۲ قاشق روغن برای خمیر و مقداری برای سرخ کردن

نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

 

مرحله اول: آرد گندم را در ظرفی بریزید و پوره لوبیا قرمز را به آن اضافه کنید. گراماسالا، زردچوبه، فلفل، پودر گشنیز، پودر زیره، نمک و روغن حیوانی را نیز به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله دوم: به ترکیب حاصل شده آب کافی اضافه کنید تا خمیری سفت حاصل شود. نم نم ۲ قاشق روغن را نیز به آن بیفزایید و مجددا هم بزنید. خمیر حاضل شده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپوشانید تا خودش را بگیرد.

 

مرحله سوم: به میزان لازم روغن درو تابه‌ای بریزید و بگذارید داغ شود.

مرحله چهارم: خمیر را به قسمت‌های مساوی کوچک تقسیم کنید و آن‌ها را به شکل توپک درآورید. مقدار کمی روغن روی آن‌ها بمالید و سپس با وردنه آن‌ها را کمی صاف و پهن کنید تا اصطلاحا «پوری» شوند.

 

مرحله پنجم: هر پوری را درون روغن داخل قرار دهید و زیر شعله را زیاد کنید تا پف کنند. سپس آن‌ها را تا حدی سرخ کنید که هر دو طرف «پوری» طلایی شود. سپس آن‌ها را روی کاغذ‌های روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافه پوری جذب کاغذ شود.

مرحله آخر: تعدادی از پوری‌ها را در سینی یا بشقاب قرار دهید و به همراه سبزی‌های مختلف سرو کنید.

 

دستور پخت گفته شده برای راجما پور، مناسب ۴ نفر می‌باشد و زمان پخت این غذای هندی بین ۱۶ الی ۲۰ دقیقه است. در ضمن لازم به ذکر است که اگر به ادویه‌هایی از قبیل گراماسالا دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از مقدار کمی ادویه کاری استفاده کنید.

 

منبع:ایران ناز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied