شمانیوز
شما نیوز

طرح منع رفت و آمد در ۵ کلانشهر از ساعت ۲۴ امشب اجرا می‌شود

جهانپور گفت: طرح منع رفت و آمد در ۵ کلانشهر از ساعت ۲۴ امشب تا ظهر روز یکشنبه، ۲۷ مهر اجرا خواهد شد.

طرح منع رفت و آمد در ۵ کلانشهر از ساعت ۲۴ امشب اجرا می‌شود

کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: موارد ابتلا به کووید ۱۹ و موارد مرگ و میر در چند هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

 مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: در ماه‌های اخیر رعایت مسائل بهداشتی و شیوه نامه‌های بهداشتی مد نظر وزارت بهداشت بود، اما قریب به نیمی از جمعیت، مسئولیت پذیری اجتماعی ندارند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

او در ادامه ضمن انتقاد از تردد و مسافرت‌های غیر ضروری در چند ماه گذشته بیان کرد: مردم در این چند ماه از ماسک به شیوه درست استفاده نکردند، این امر به گسترش کووید ۱۹ دامن زده است.

جهانپور ادامه داد: با توجه به این شرایط، وزارت بهداشت از ستاد کرونا درخواست کرد که محدودیت‌هایی را در ۵ کلانشهر تهران، کرج، مشهد، ارومیه و اصفهان که وضعیت شیوع کرونا در آن‌ها در حالت هشدار قرار دارد، وضع کنند. به دستگاه‌های مربوطه این تصمیم ابلاغ شده و این دستگاه‌ها منع ورود و خروج را عملیاتی می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: طرح منع رفت و آمد در ۵ کلانشهر از ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه، ۲۳ مهر) تا ظهر روز یکشنبه، ۲۷ مهر اجرا خواهد شد. براین اساس ورود و خروج به کلانشهر‌های تهران، کرج، مشهد، ارومیه و اصفهان ممنوع است.

جهانپور ادامه داد: کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا مسئول اجرا و راهبری این طرح را بر عهده دارند، علاوه بر آن وزارت کشور و نیروی انتظامی نیز بر اجرای این طرح نظارت خواهند داشت.

او ادامه داد: این ۵ شهر قطعی نیست و بسته به شرایط کشور ممکن است شهر‌ها و استان‌های دیگری به این فهرست اضافه شوند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: فعلا حداقل درخواست ما ممنوعیت تردد به این شهرهاست. تردد‌های بین شهری شامل این محدودیت‌ها نمی‌شود و محدودیت‌های قانونی فعلا منحصر به این ۵ شهر است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied