شمانیوز
شما نیوز

مهدی اسماعیلی در گفتگو با شمانیوز خبر داد؛

دو اصلاح اساسی در قانون رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از دو اصلاح اساسی در قانون رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

دو اصلاح اساسی در قانون رتبه‌بندی معلمان

مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، درباره اصلاح طرح هم‌سان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: طبق قانون هم‌سان‌سازی حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق شاغلان به بازنشستگان اختصاص یابد و امسال حقوق بازنشستگان به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و فعلاً مصوبه‌ای برای افزایش دوباره حقوق بازنشستگان وجود ندارد؛ یعنی قرار نیست با افزایش حقوق شاغلان دوباره حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کند.

وی گفت: مجلس تلاش می‌کند تا اگر امسال قرار است دومرتبه حقوق شاغلان افزایش یابد، حقوق بازنشستگان هم به تبع آن افزایش پیدا کند و بازنشستگان 90 درصد حقوق افراد شاغل را دریافت کنند.

157163390

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال حقوق بازنشستنگان تأمین اجتماعی در دو مرحله افزایش یافته، اما دوباره معترض حقوق خود هستند و می‌گویند که بازنشستگان کشوری مبلغ دریافتی بیشتری نسبت به آنها دارد؛درصورتی‌که پایه حقوق بانشستگان کشوری کمتر از بازنشستگان تأمین اجتماعی است.

اسماعیلی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به تدابیر اندیشیده شده برای هم‌سان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

دو اصلاح در قانون رتبه‌بندی معلمان

  او درباره اصلاح طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: قرار است دو اصلاح مهم و برجسته در این طرح صورت گیرد. نخست اینکه مدت زمان اعمال رتبه‌بندی، 6 سال بود که قرار است در اصلاحیه فعلی این مدت به چهار سال کاهش یابد. دوم اینکه قبلاً قانون رتبه‌بندی شامل معلمان شاغل در مدارس و واحدهای آموزشی می‌شد اما طبق اصلاحیه جدید این قید حذف شده و شامل همه معلمان چه مشغول تدریس باشند یا چه در پست‌های معاونت و مدیریت مدارس مشغول خدمت باشند، خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied