شمانیوز
شما نیوز

جزئیات ریزش تونل در آزادراه تهران شمال / 3 تن جان باختند+ فیلم

بر اثر ریزش کارگاه ساخت تونل در جاده کندوان چند نفر مصدوم و ۸ تن در تونل محبوس شدند.

جزئیات ریزش تونل در آزادراه تهران شمال / 3 تن جان باختند+ فیلم
به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا: سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ریزش تونل در آزادراه تهران-شمال گفت: این حادثه حدود ساعت ۸:۵۸ دقیقه امروز (سه شنبه) در حوالی سیاه بیشه، قبل از پل زنگوله، تونل البرز در آزادراه تهران-شمال رخ داد. مجتبی خالدی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله نیرو‌های اورژانس و بالگرد به محل اعزام شدند و به بیمارستان‌های منطقه آماده‌باش اعلام شد. خالدی گفت: در این حادثه تا این لحظه ۲ نفر در محل درمان و ۸ نفر نیز در تونل محبوس شدند.
جزئیات ریزش تونل در آزادراه تهران شمال / ۸ تن در تونل محبوس شدند.
مرکز مدیریت راه‌های مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد یک کارگاه ساخت تونل مربوط به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها صبح امروز دچار انفجار شد و ریزش کرد. بر اساس گزارش اولیه انباشت گاز‌های زیر زمینی سبب انفجار در این کارگاه شد. این حادثه چند مصدوم داشت که نیرو‌های امدادی در حال امدادرسانی و خارج کردن مصدومان از زیر آوار هستند. همچنین اشکپور سخنگپوی مرکز اورژانس ۱۱۵ مازندران، با بیان اینکه خبر این حادثه به مرکز پیام اورژانس غرب استان مازندران اعلام شد و بلافاصله آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس دونا و مجلار به محل حادثه در منطقه پل زنگوله اعزام شدند، افزود: تیم‌های اورژانس به همراه سایر نیرو‌های امدادی از هلال احمر و آتش نشانی در محل حضور دارند. اخبار اولیه حاکی از محبوس شدن ۸ نفر داخل تونل میباشد.
دانلود
علت آتش‌سوزی در تونل تهران-شمال مشخص شد/ هر ۸ کارگر زنده خارج شدند یک مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه متراکم شدن گاز متان در تونل بزرگ البرز به بروز آتش‌سوزی در جبهه شمالی این تونل و بروز اتفاق برای ۸ کارگر شد، گفت: در حال حاضر هر ۸ کارگر از تونل خارج شده‌اند که همگی زنده، اما مجروح هستند. صبح امروز بود که به علت وقوع آتش‌سوزی در جبهه شمالی تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال هشت کارگر که در تونل در حال انجام عملیات لایننیگ بودند، دچار حادثه شده و در تونل محبوس شدند. ‌یکی از مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور که در حال عزیمت به محل حادثه است، درباره آخرین جزئیات این حادثه به خبرنگار فارس گفت: تونل‌های این منطقه آزادراه خصوصاً تونل بزرگ البرز گاز دار است و در این تونل گاز متان جمع می‌شود. میرزایی ادامه داد: ظاهرا به علت تجمیع گاز متان و انفجار آن، آتش‌سوزی در تونل رخ داده است که این آتش‌سوزی منجر به مجروح شدن هشت کارگر پیمانکار در داخل تونل شد. وی با بیان اینکه با استفاده از تونل‌های دسترسی دقایق اول ۳ کارگر از محل وقوع حادثه خارج‌سازی شدند، گفت: حدود ۱۰ دقیقه پیش هم پنج کارگر بعدی از تونل توسط نیرو‌های امدادی خارج شدند که مجروح هستند. وی با بیان اینکه خوشبختانه هر هشت کارگر زنده هستند، اضافه کرد: این اتفاق در جبهه شمالی تونل البرز نزدیک خروجی استان مازندران رخ داده است.وی بیان کرد: این کارگران در حال انجام عملیات لایننیگ در تونل بودند.
تایید فوت سه تن در حادثه آزادراه تهران شمال سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از فوت سه نفر در حادثه ریزش تونل در کارگاه آزادراه تهران-شمال خبر داد. مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: ۱۱ نفر متاثر از این حادثه بودند که سه نفر تا این لحظه در این حادثه خود را از دست داده‌اند. وی همچنین گفت: پنج نفر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند که دارای سوختگی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد بودند. خالدی با بیان اینکه سه نفر نیز دچار مشکلات تنفسی شده بودند و در محل حادثه درمان شدند گفت: نیرو‌های امدادی اورژانس در حال حاضر همچنان در محل حادثه حضور دارد چرا که ممکن است همچنان افرادی در این تونل محبوس باشند.
شمار نجات یافتگان حادثه انفجار تونل به ۵ نفر رسید مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به انجام خدمات نجات در حادثه انفجار تونل در آزادراه تهران - شمال گفت: تاکنون پنج نفر از محبوس شدگان نجات یافتند. مجتبی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه ریزش و انفجار تونل در محدوده کندوان واقع در آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: ۱۰ تیم با شش آمبولانس برای انجام خدمات امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: تاکنون پنج نفر از افراد حبس شده که دچار سوختگی شدند از تونل خارج و نجات داده شدند و تلاش برای نجات افراد دیگر ادامه دارد. حادثه انفجار تونل صبح سه شنبه در محور آزادراه تهران - شمال سبب مصدومیت و محبوس شدن هشت نفر شده است.
حجم ویدیو: 2.73M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied