شمانیوز
شما نیوز

با این راهکار های طلایی در پاییز موهای لخت و جذابی داشته باشید

داشتن بهترین مو در فصل پاییز شاید کمی سخت باشد اما می تواند با راهکار ها و ایده ها به سهولت بر طرف شده باشد.

با این راهکار های طلایی در پاییز موهای لخت و جذابی داشته باشید

داشتن بهترین مو در فصل پاییز شاید کمی سخت باشد اما می تواند با راهکار ها و ایده ها به سهولت بر طرف شده باشد ، در فصل پاییز باید اکثر به موهایتان توجه کنید,سرما باعث شکنندگی موها خواهد شد کهنیازمند توجه به نکات خاصی است،‌برای داشتن مو های زیبا و تندرست باید در هر فصل متناسب با همان فصل مراقب مو های تان باشید،‌در این مقاله بشما مضمون هایی را میگوییم که باید در فصل پاییز برای داشتن مو هایی تندرست آن ها را رعایت کنید.

درست شامپو زدن

شامپو را ابتدا روی پوست سر قرار داده و این ناحیه را شست‌و‌شو دهید و در اتمام سراغ طول موها و انتهای آن بروید، ماساژ پوست سر به آرامی و با حرکت دایره‌ای رو به بالا باعث افزایش گردش خون در پوست سر میشود و اصطکاک کمتری ایجاد میکند. دوران شامپو زدن را طولانی نکنید. شامپو زدن موها نباید اکثر از 3 دقیقه طول بکشد.

اجتناب از آب داغ

هر چند حمام آب داغ بویژه در فصول سرد, می‌تواند باعث سرحال شدن ما شود اما استفاده از آب داغ در حمام تاثیرات نامطلوبی بر پوست و مو دارد. آب داغ با از میان بردن چربی‌های لازم مو باعث خشک شدن و گره افتادن موها میشود،‌آب ولرم انتخاب خوبی برای شست‌و‌شوی مو است. هم‌ چنین شستن موها با آب سرد, سبب باز شدن منافذ پوست سر و نمناک ماندن و درخشان شدن موها میشود.

درست برس زدن

برس زدن درست, اهمیت زیادی برای سلامت مو دارد. بهتر است بجای شانه از برس استفاده شود. برس زدن باید از انتهای مو آغاز و به سوی بالا ادامه پیداکند. بهتر است همه ی ی وقت موها را از لایه زیر به سوی بیرون برس بکشید.

امتناع از حمام طولانی

حمام‌های طولانی اکثر از آن که مفید باشند به سلامت موها صدمه می زنند. کارشناسان میگویند حمام‌هایی که اکثر از ده دقیقه طول می‌کشند چربی‌های لازم مو را از بین برده و باعث خشکی موها میشوند.

درست خشک کردن موها

 یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خشک کردن موها, مالیدن آنها با حوله است. مالیدن موها با حوله باعث کشیده شدن و ویرانی ریشه و انتهای موها میشود. بهترین راه برای خشک کردن موها این است که با حوله ضربه‌های آرامی به موها بزنید. همچنین کارشناسان می‌گویند بهتر است به‌جای خشک‌کردن مو با حوله، از یک پارچه کتانی نرم استفاده‌کنید. دلیلش این است که حوله همراه با آب, نم را هم از موها ربایش می‌کند, اما پارچه کتانی بدون آن‌که نم مو را کاهش دهد آب اضافی آن را ربایش میکند. کافی است پارچه کتانی را 20 دقیقه دور موها بپیچید تا آب اضافی موها گرفته شود.

منبع : تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied