شمانیوز
شما نیوز

بازداشت عوامل شکار یک خرس قهوه‌ای

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ نفر متهم به شکار یک قلاده خرس قهوه ای در استان شناسایی شدند که هم اینک یک نفر از آنها دستگیر و ۲ نفر دیگر متواری هستند.

بازداشت عوامل شکار یک خرس قهوه‌ای

سید اسد الله هاشمی اظهار داشت: روز گذشته (هشتم آذر ماه) در ساعت ۱۲ ظهر، صدای شلیک ۳ تیر از نوع گلوله زنی، توجه مامورینی را که مشغول گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنا بودند به خود جلب می‌کند.

وی افزود: مأموران ضمن برقراری تماس تلفنی با واحد فرماندهی در ستاد با استفاده از دوربین چشمی به رصد و پایش محل تیراندازی پرداختند.

هاشمی بیان کرد: اکیپی از ستاد به منطقه اعزام شدند و پس از ۳ ساعت دوربین کشی و رصد منطقه، مأمورین موفق می‌شوند سه نفر متخلف را که بدون هماهنگی با مأمورین یگان حفاظت وارد منطقه شده بودند را در همان محل شناسایی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از حدود ۴ ساعت تلاش و پیاده روی در منطقه، مأمورین یک نفر از آنها را دستگیر می‌کنند و دو نفر دیگر از آنها موفق به فرار می‌شوند.

هاشمی ابراز داشت: پس از دستگیری متهم، مأمورین به جست وجو در منطقه شنیده شدن صدای شلیک پرداختند که متأسفانه لاشه یک قلاده توله خرس قهوه‌ای حدود ۳ ساله با جنسیت نر که با شلیک گلوله از پای درآمده بود را کشف نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره کل در شهرستان دنا و انتقاد از برخی بر رحمی‌ها توسط متخلفین به حیات وحش در فصل زمستان که به دامنه ارتفاعات می آیند، افزود: با همکاری و هماهنگی دادستان ضمن تشکیل پرونده، متهم بمنظور اعمال قانون تحویل مراجع قضائی و انتظامی داده شد.

هاشمی تاکید کرد: در این شرایط خطرناک کرونایی و بارش‌های چند روز اخیر محیط بانان با جان و دل از حیات وحش دنا حفاظت می‌کنند و متخلفین بدانند در صورت هر گونه دست درازی به سرمایه ملی درامان نخواهند بود.

براساس قانون جریمه حقوقی ناشی از شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای با جنسیت نر ۷۵ میلیون تومان و ماده آن ۲۲۵ میلیون تومان جدای از جریمه کیفری آن تعیین شده است.

 

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied