شمانیوز
شما نیوز

یارانه معیشتی | یارانه | یارانه نقدی

آخرین جزئیات ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی | شرایط ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفته است با وجود اینکه هیچ سامانه ایی برای ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی وجود ندارد اما دولت جدید سعی در بررسی این موضوع دارد و جای نگرانی نیست.

آخرین جزئیات ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی | شرایط ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی

به گزارش شمانیوز: از خرداد امسال با نظر هیات وزیران قرار شد که به متقاضیان دریافت یارانه‌ معیشتی فرصتی داده شود تا ثبت‌نام کنند.تاکید رئیس جمهور برای ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی بحث ثبت نام را داغ کرد. چند روز قبل خبری مبنی بر ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی منتشر شد.متقاضیان برای ثبت نام می بایست به سایت هدفمندی یارانه ها مراجعه کنند و برای یارانه معیشتی ثبت نام کنند و اطلاعات خود را وارد کنند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفته است با وجود اینکه هیچ سامانه ایی برای ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی وجود ندارد اما دولت جدید سعی در بررسی این موضوع دارد و جای نگرانی نیست.

از همان زمان پرداخت اولین یارانه معیشتی تعدادی از متقاضیان گلایه داشتند که درخواست آنها تایید نشده است. با این حال همچنان این طرح اجرا شد و معمولا هر ماه پس از پرداخت این یارانه، بار دیگر برخی انتقادات و گلایه‌های خود را مطرح کردند. حتی تعدادی از این متقاضیان نیز همچنان در انتظار اعلام ثبت نام جدید برای یارانه معیشتی هستند.

اخیرا نیز در پی انتشار خبری مبنی بر آغاز پیش‌ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب و اعلام کرد: در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ یارانه نقدی توسط این وزارتخانه اعلام نشده است. هرگونه اقدام در خصوص ثبت‌نام جاماندگان یارانه صرفا از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.با توجه به امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری از متقاضیان ثبت‌نام، تاکید می‌شود به پیامک‌های غیرمرتبط توجه نشود.

با این حال، با وجود اعلام اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه وجود ندارد اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که این موضوع همچنان در حال بررسی است. به نظر می‌رسد هنوز این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است.

حجت عبدالملکی در پاسخ به سوالی در مورد مطالبی که در فضای مجازی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی مطرح می‌شود، عنوان کرده است: طرحی در دولت در دست بررسی است که هنوز به نتیجه نرسیده و در حال طراحی و زمان‌بندی نحوه اجرای آن هستیم که هنوز هیچکدام نهایی نشده و در دست بررسی قرار دارد.

پیش از این نیز در ابتدای خرداد ماه، هیات وزیران مصوب کرد که به همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده شود که برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی ثبت‌نام کنند. طبق این طرح قرار بوده این فرصت ثبت‌نام فقط مختص یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نباشد و متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی بنزین نیز ثبت درخواست کنند. با این حال هنوز ثبت نام شروع نشده اما به نظر می‌رسد دولت ابراهیم رئیسی به دنبال این است که یارانه جدید را برای جاماندگان برقرار کند.

یارانه معیشتی دهم هر ماه پرداخت می‌شود. بر این اساس، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

یارانه معیشتی

زمان بازپرداخت یارانه خرید لوازم خانگی

دومین مساله این است که کلیه دریافت‌کنندگان کارت اعتباری، باید حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت این کارت، از آن استفاده کنند و حداقل یک تراکنش با آن انجام دهند. به عبارتی متقاضی دریافت یارانه خرید لوازم خانگی از زمان دریافت کارت اعتباری یک ماه برای خرید و استفاده از این کارت فرصت دارد.

آنگونه که دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام  کرده، این انجمن کارت اعتباری ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی می‌دهد و مبلغ یارانه خرید لوازم خانگی ۱۰،۱۵، ۲۰و ۳۰میلیون تومان است. کارمزد این یارانه خرید، تنها چهار درصد است. اما مشکل این یارانه مدت‌ زمان بازپرداخت اقساط آن است.

افرادی که بخواهند لوازم خانگی اقساطی بخرند، باید بین ۶ تا ۱۲ ماه مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند. به همین دلیل اقساط ماهانه این وام بین ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

یعنی اگر فردی یارانه ۳۰ میلیونی خرید لوازم خانگی را دریافت کند و بخواهد ظرف شش ماه این وام را تسویه کند باید ماهانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

اما اگر قرار بر تسویه ۱۲ ماهه وام خرید لوازم خانگی باشد، مبلغ هر قسط حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. برای همین برخی معتقدند که احتمالا از این یارانه استقبال چندانی نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۷۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • احمد

    اگه اجرا بشه خوبه

  • ناشناس

    سلام

  • ابوالفضل کامیاب فر

    خوبه

  • امیر0513

    اگه بشه عالیه یه خورده از مشکلات مردم کم تر میشه

  • قزلباش

    اگر درست باشه خوبه بدنیست

  • ناشناس

    کی واریزمیشه

  • امیر

    خوبه

  • جمشید

    خیلی خوب میشه حداقال کمکی میشه

  • مهدی جاجرمی

    سلام.ماهم درآن زمان ثبت نام کردیم،ولی پیام آمد که ماشین داری،خانمتم حقوق میگیره، به شما تعلق نمیگیره، الان چطوریه؟میدن نمیدن؟!

  • صابر

    بلی خیلی‌ عالی چون نمیشه همیشه اخبار گوش کنم