شمانیوز
شما نیوز

خواص روغن آرگان برای تقویت پوست و مو

در این مقاله بطور کامل با خواص و شیوه استفاده روغن آرگان برای پوست اشنا خواهید شد.

خواص روغن آرگان برای تقویت پوست و مو

روغن آرگان یا روغن ارقان که طلای مایع هم نامیده می شود یک محصول ارگانیک است که از هسته های درخت روغن آرگان که بومی مراکش است استخراج می شود و فایده های بسیاری برای پوست و مو دارد. روغن آرگان کمیاب و گرانبها است و فایده های بسیاری برای پوست و مو دارد.

روغن آرگان، یک مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن آرگان حاوی مقادیر بالای ویتامینe و اسید چرب اشباع شده بوده و بعنوان مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی پوست شناخته می شود، روغن آرگان را میتوانید برای همه ی قسمت های بدن استفاده کنید. چند قطره روغن آرگان را بر روی پوست خود بمالید و با حرکات ملایم ماساژ دهید تا پوست را نرم و مرطوب کند.

کاهش چروک ها با روغن آرگان

به دلیل مغذی بودن زیاد روغن آرگان، این روغن به شما کمک می کند تا پوست به ظاهر جوان تری داشته باشید. هنگامی که در مورد نازک شدن پوست و همینطور پیر شدن صحبت می کنیم، در دو حالت کلاژن و انعطاف را از دست می دهیم. که این مسئله به حالت کاغذی شدن بافت پوست و چروک آن منجر می شود.

روغن آرگان پیری زودرس را به تاخیر می اندازد

افزایش آلودگی هوا و پرتوهای زیان آور خورشید اسیب زیادی به پوستتان می زنند. به علت این زیانها، رادیکال های ازاد روی پوست شما جمع میشوند و سطح مرطوب پوست را از بین می برند.

در نتیجه، پوستتان خشک می شود. از سوی دیگر، پوست شما در معرض پیری زودرس قرار می گیرد. ویتامینe موجود در روغن آرگان صدمات رادیکال های ازاد را خنثی می کند. همچنین، ساپونین موجود در روغن آرگان، میزان رطوبت پوستتان را افزایش می دهد و کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.

روغن آرگان یک ماده مغذی مناسب برای پوست های حساس است

پوست های حساس به طور مرتب باید پاک و مرطوب شوند. روغن آرگان بهترین گزینه برای این کار است. قبل از خواب مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوستی مرطوب و سرشار از مواد مغذی داشته باشید. حتی می توانید ، از پاک کننده های حاویِ روغن آرگان در حمام نیز استفاده کنید.

روغن آرگان یک اسکراب طبیعی

تهیه یک لایه بردار خانگی هم کار آنقدر سختی نیست. در ضمن لایه بردارهای خانگی بسیار بی خطرتر و ارزان تر از نمونه های موجود در بازار هستند. برای سود بردن از خواص ضد سالخوردگی روغن آرگان ضمن لایه برداری، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با چند قطره از روغن آرگان کف دست خود ترکیب نمایید. ترکیب را برای مدت ۲ تا ۴ دقیقه روی پوست به صورت چرخشی ماساژ دهید. روی نواحی اکنه دار و یا مستعد اکنه تأکید بیشتری داشته باشید. حال میتوانید پوست را با آب گرم شستشو دهید.

این لایه بردار را میتوانید غیراز پوست صورت روی دیگر ناحیه های خشک بدن هم استفاده نمایید. چنانچه ارنج و یا پاشنه ی پای شما خشک است، ترکیب بیشتری برای لایه برداری این ناحیه ها بسازید. لایه برداری منظم، سلول های مرده پوست را از آن جدا می کند و با کاهش چین و چروک ها، ظاهری جوان تر به آن می بخشد. با کمک شکر قهوه ای، مواد مغذی موجود در روغن آرگان هم راحت تر جذب پوست می شود.

روغن آرگان التهاب پوست را درمان می کند

روغن آرگان یک شیوه عالی برای درمان بیماری های التهابی پوست است. هرچند شواهد علمی محدودی موجود است مبنی بر این که روغن آرگان توانایی درمان عفونت های پوستی خاصی را دارد.

با این حال، تحقیقات گذشته نشان می دهد که روغن آرگان دارای چندین ترکیبات آنتی اکسیدان و ضدالتهابی است که میتواند التهاب پوست را درمان کند.

روغن آرگان برای درمان اکنه موثر است

این که آیا روغن آرگان در درمان اکنه شما مفید است، احتمالا بستگی به دلیل آن دارد. اگر با پوست خشک یا سوزش عمومی مبارزه کنید، روغن آرگان امکان دارد یک راهکار باشد. با این حال، اگر اکنه شما ناشی از هورمون ها باشد، روغن آرگان به احتمال زیاد امراض قابل توجهی نخواهد داشت.

بعضی منبع ها معتقد هستند روغن آرگان بعنوان یک درمان مؤثر برای اکنه است، اگر چه تحقیقات علمی دقیق از این حمایت نمی کند.

با این حال، ترکیبات آنتی اکسیدان و ضدالتهابی روغن آرگان امکان دارد از کاهش قرمزی و تحریک پوست ناشی از اکنه جلوگیری کنند.

این روغن همینطور امکان دارد به آب رسانی پوست کمک کند، که برای جلوگیری از اکنه مهم است.

روغن آرگان برای پوست های خشک

ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان برای پوست های خشک و افردی که از اگزما رنج می برند بسیار موثر است.

استفاده هرروز از روغن آرگان و ماساژ دادن روغن آرگان روی پوست صورت سبب از بین بردن تدریجی خشکی دائمی پوست می شود.

درمان ترک بارداری با استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان به علت محتوای ویتامینe الاستیسیته پوست را افزایش می دهد و میتواند برای پیش‌گیری و درمان ترک پوست بارداری در زنان باردار استفاده شود.

برای درمان ترک حاملگی، قبل و پس از زایمان چند قطره روغن آرگان را بر روی سینه ها، شکم و ران ها بمالید و خوب ماساژ دهید. تلاش کنید این کار را تا چند روز پس از زایمان تکرار کنید.

کاهش چربی پوست با روغن آرگان

برخی اشخاص بطور طبیعی پوست چرب تری نسبت به افراد دیگر دارند. همان طور که قبلا اشاره شد روغن آرگان به کاهش سبوم و روغن های پوست کمک زیادی می کند.

روزی دو بار قدری روغن آرگان را بر روی پوست تمیز صورت بمالید و خوب ماساژ دهید؛ بگذارید 15 دقیقه بماند و آنگاه با آب بشویید و خشک کنید.

تونر پوست صورت با روغن آرگان

روغن آرگان میتواند به عنوان تمیز کننده طبیعی پوست صورت یا تونر صورت مورد استفاده قرار گیرد.

1 فنجان آب جوش را بر روی یک کیسه چای سبز یا یک قاشق چای خوری چای سبز بریزید و بگذارید 7 تا 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، بعد از سرد شدن یک یا دو قطره روغن درخت چای عالی و 2 تا 4 قطره روغن آرگان به ان اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند

هر صبح و شب میتوانید از این تونر برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید.

درخشندگی لب ها:چنانچه روغن آرگان را با وانیل یا شکر مخلوط نموده و آنرا روی لب هایتان قرار دهید؛ سول های مرده روی لب را از بین برده و باعث صاف شدن و درخشندگی آنها می شوند.

روشن کردن پوست صورت:برای این منظور میتوانید چند قطره از این روغن را با عسل کاملاً طبیعی و آب لیمو طبیعی و تازه مخلوط نموده و ماسک حاصل را روی پوستتان قرار دهید.

درمانی برای کف پاهای خشک و ترک خورده  با روغن آرگان

اگر کف پا و پاشنه پاهای تان خشک و ترک خورده است و از درمانهای گوناگون نتیجه نگرفته اید بهتر است روغن آرگان را امتحان کنید. بسته به مقدار خشکی و ترک کف پاها، چند قطره از این روغن را روی پوست کف پا بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. بهتر است شب ها در هنگام خواب این کار را انجام بدهید و بدون شستن پاها بخوابید.

منبع :مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied