شمانیوز
شما نیوز

با کمبود این ویتامین ها بدن شما نابود می شود

تغذیه از اهمیت فراوانی در سلامت و زیبایی موها برخوردار است. ویتامین های B ، A ، D و E ویتامین های موثر در سلامت مو هستند.

با کمبود این ویتامین ها بدن شما نابود می شود

تغذیه از اهمیت فراوانی در سلامت و زیبایی موها برخوردار است. ویتامین های B ، A ، D و E ویتامین های موثر در سلامت مو هستند، سلامت مو بیش از هر چیزی به آنچه می خورید مربوط است.سلامت مو با مصرف انواع شامپوها محقق نمی‌شود بلکه سلامت مو در گرو تغذیه مناسب است.در این بخش با ویتامین های موثر در سلامت مو آشنا می‌شوید.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B به رشد مو کمک می کنند زیرا آنها در تولید گلبول های قرمز خون که اکسیژن را به پوست سر منتقل می کنند نقش مهمی دارند و فولیکول های مو می توانند موهای جدید تولید کنند.

هشت ویتامین B وجود دارد. به طور خاص یکی از آنها، به نام بیوتین یا ویتامین H، به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای ریزش مو به طور گسترده تبلیغ می شود.

از آنجا که ویتامین های گروه B به طور گسترده در بسیاری از انواع مواد غذایی موجود است، کمبود آن نادر است. با این حال، اگر گیاهخوار هستید، بهتر است مصرف مکمل B12 را در نظر بگیرید زیرا B12 فقط در محصولات حیوانی یافت می شود.

ویتامین A

ویتامین A به دلیل نقش خود در ارتقا سلامت چشم و حمایت از سیستم ایمنی بدن بسیار شناخته شده است، اما همچنین یکی از عوامل اصلی رشد مو است.

به طور خاص، کمبود ویتامین A می تواند منجر به آسیب به فولیکول های مو، غدد عرق و ریزش مو از جمله سایر مشکلات سلامتی شود. به این دلیل که مقدار ناکافی ویتامین A می تواند روند ساخت سلول های جدید بدن را کند کند.

همه سلول ها برای رشد به ویتامین A احتیاج دارند. این شامل مو، سریعترین رشد در بدن انسان است.

با این حال، همه نباید مصرف مکمل ویتامین A را در نظر بگیرند زیرا مصرف بیش از حد آن منجر به آسیب کبدی و نقایص مادرزادی می شود.

ویتامین D

ویتامین D به دلیل نقش خود در کمک به جذب کلسیم و منیزیم در بدن برای تقویت سلامت استخوان بسیار مشهور است. نقش آن در رشد مو کمتر درک شده است، اما می تواند با افزایش میزان فولیکول های مو در پوست سر، به کمتر شدن ریزش مو کمک کند.

ویتامین E

ویتامین E به خانواده ای متشکل از هشت ماده مغذی محلول در چربی گفته می شود. این ترکیبات به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو، که با ریزش مو و رشته های خاکستری مرتبط است، می پردازند.

کمبود ویتامین های خاص می تواند به ریزش مو و کم پشت شدن مو کمک کند. اما، برای برخی از افراد، ریزش مو بخشی از پیری است.

عوامل ژنتیکی و سبک زندگی نیز می توانند باعث ریزش مو شوند، همچنین تغییرات هورمونی مانند مواردی که پس از بارداری و بعد از یائسگی اتفاق می افتد.

اگر کمبود مواد مغذی ندارید، ممکن است مکمل های ویتامین های B ، A ، D و E همچنان به درمان موهای نازک کمک کند، اما نتایج ممکن است متفاوت باشد.

علاوه بر این، مکمل های جایگزین ریزش مو همیشه مورد تأیید FDA نیستند، بنابراین این شما هستید که باید سطح مواد تشکیل دهنده آن را به دقت بخوانید و از آنچه در مکمل هایتان است مطلع شوید.

برخی از مکمل ها در دوزهای بالا می توانند خطرناک باشند. بنابراین، مهم است که با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین راه برای بهبود کیفیت و ظاهر موهای شما تعیین شود.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied