شمانیوز
شما نیوز

با این چای معطر و خوش طعم سرطان را درمان کنید

جعفری یک نوع سبزی پرخاصیت است که همواره در غذاها از آن استفاده می شود.

چای جعفری به دلیل موادمعدنی و ویتامین های موجود در آن فواید بسیاری دارد. چای جعفری به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ضدسرطان است. همچنین چای جعفری ادرارآور است. در ادامه با خواص چای جعفری به طور کامل آشنا شوید.جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K می‌باشد. به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک است. جعفری شامل دو جزء خیلی مهم در ترکیب خود می‌باشد که موجب شده این سبزی نقشی بی‌همتا در سلامت انسان داشته باشد: روغن‌های فرار و فلاوونوئیدها.اولین جزء مهم موجود در جعفری، روغن‌های فرار می‌باشند. این روغن‌ها به نام روغن‌های ضروری یا اسانس‌های گیاهی نیز خوانده می‌شوند.از ترکیبات مهم این گروه می‌توان به میریستیسین (myristicin)، لیمونن (limonene)، آلفا توژن (alpha-thujene) و اِاوجنول(eugenol) اشاره کرد. با تغلیظ این مواد عصاره‌ای حاصل می‌شود که دارای خواص درمانی فوق‌العاده است.

در مطالعات مشخص شده‌است که روغن‌های فرار موجود در جعفری مخصوصاً میریستیسین، از شکل‌گیری و تشکیل تومورها (مخصوصا تومورهای ریه) جلوگیری می‌کنند. در تحقیقات دیگری مشخص شده‌است که فعالیت آنزیم گلوتاتیون S ترانسفراز را که مسئول پیشگیری از تخریب سلولی می‌باشد، تحریک می‌کند.

از دیگر فعالیت این روغن‌ها این است که به خنثی کردن انواع مواد سرطان زا مانند بنزوپیرن‌های موجود در دود سیگار و دود ناشی از زغال چوب کمک می‌کند.

دومین جزء مهم آن، فلاوونوئیدها می‌باشند. از ترکیبات مهم این گروه که در جعفری یافت می‌شود، می‌توان آپیئین(apiin)، آپیجنین(apigenin)، کریسواِریول(crisoeriol) و لوتئولین(luteolin) را نام برد.

خواص چای جعفری

محققان در روند تحقیقات خود به تاثیر شگفت آور و شفا بخش چای جعفری پی بردند.

چای جعفری بهترین راه حل برای پاها متورم است. این نوشیدنی یک ادرار آور طبیعی است که خواص درمانی زیادی داشته و در بهبود سلامتی موثر است.

جعفری بر خلاف سایر مواد ادرارآور سرشار از پتاسیم بوده و در بهبود عملکرد همه اندام مفید است. شما مجاز هستید روزانه مقداری از این سبزی مفید را بدون هیچ گونه عوارض جانبی مصرف کنید.

مطالعه ای سال 2009 در برزیل  با عنوان "میزان مفید بودن جعفری و تاثیر دانه های جعفری در کاهش فشار خون" نشان داده که این سبزی همزمان موجب افزایش جریان ادرار و تنظیم فشار خون می شود.

به گفته دکتر جان آر کریستوفر که یکی از با تجربه ترین متخصصان گیاه شناسی در ایالات متحده، حداکثر میزان مجازمصرف روزانه چای جعفری برای درمان ادم یا تورم را ٢ لیتر است و به منظور بهره برداری از بیشترین فواید و خاصیت شفابخشی این گیاه  از تمام قسمت های آن استفاده کنید.

روش آماده سازی چای جعفری

٥٠٠ میلی لیتر آب را جوشانده و 5 قاشق غذاخوری از برگ تازه جعفری ریز خرد شده و را به همراه ریشه آن در آب جوش ریخته و اجازه دهید پنج دقیقه بجوشد پس از 20 دقیقه که این نوشیدنی خنک شد می توانید آن را بنوشید.

* خواص ریشه جعفری

- ریشه جعفری اشتها آور است.

- ادرار آور و قاعده آور است.

- سنگ کلیه را دفع می کند.

- برای درمان اسهال باید 20 گرم ریشه جعفری را در یک لیتر آب دم کرده و تنقیه کنید.

- دم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس بکار می رود.

- برای درمان سرخک مفید است.

* خواص تخم جعفری

- ضد نفخ شکم است.

- شریان ها و رگ ها راتمیز می کند.

- ادرار آور و قاعده آرو است.

- برای درمان تب نوبه بکارمی رود.

* خواص برگ و ساقه جعفری

- برای رفع لکه ها و جوش های صورت دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید.

- برای روشن شدن رنگ پوست مقدری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و صبح وشب صورت خود را با آن بشوئید بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می شود.

-دم کرده جعفری ضد تب است.

- دم کرده برگ جعفری برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است.

- خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می کند.

- بعد از خوردن سیر برای برطرف کردن بوی دهان جعفری بجوید.

- جعفزی نفس را خوشبو می کند.

- برای درمان ضرب خوردگی و خون مدرگی له شده برگ و ساقه جعفری را روی عضو ضرب دیده بگذارید.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied