شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

کلاهبرداری ۱۵ هزار دلاری با فروش عتیقه جات تقلبی

​رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و دستگیری 2 نفر که با شگرد دروغین کشف عتیقه‌جات اقدام به کلاهبرداری کرده بودند در شیراز خبر داد.

کلاهبرداری ۱۵ هزار دلاری با فروش عتیقه جات تقلبی

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سرهنگ "کاووس حبیبی" گفت: در پی تماس تعدادی از شهروندان با اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی خود را "گل محمد افغانی" معرفی و با آنها تماس و بیان داشته مقداری مجسمه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی در زمان حفر چاه در یکی از استان‌های همجوار پیدا نموده و حاضر به فروش آن در قبال دریافت دلار یا سکه می‌باشد که بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا برای پیشگیری از وقوع جرم کلاهبرداری پرونده‌ای با همین موضوع تشکیل و با توجه به حساسیت قضیه، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمین را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کردند.  

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهمین در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به یک فقره کلاهبرداری با همین شیوه و شگرد از فردی در شهر شیراز اعتراف و اظهار داشتند مبلغ 14 هزار و 700 دلار از وی دریافت کرده‌اند.

سرهنگ "حبیبی" با بیان اینکه با انجام تحقیقات پلیسی فرد مالباخته به هویت معلوم  شناسایی و پرونده قضائی تشکیل شد، گفت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با قرار قانونی صادره روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ارسال پیامک یا تماس تلفنی افراد ناشناس مبنی بر پیدایش عتیقه جات و سکه‌های قدیمی، طلا در کوزه های گلی دفن شده در خاک و.... یکی از شگردهای کلاهبرداران می‌باشد که متاسفانه بعضی از شهروندان به دلیل طمع و زیاده خواهی در دام اینگونه افراد قرار می گیرند؛ لذا لازم است نسبت به اینگونه موارد هوشیاری بیشتری داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied