شمانیوز
شما نیوز

مهندس حمیدیان در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور:

گردش نخبگان، زمینه ساز تحول بافق خواهد بود

ما در موضوع نخبگان باید دبیرخانه دائمی داشته باشیم که بصورت مستمر با تک تک نخبه های شهرستان ارتباط حفظ شود و با ایجاد ارزش افزوده و استفاده از آن، باعث تحول شهرستان شویم.

گردش نخبگان، زمینه ساز تحول بافق خواهد بود

به گزارش شمانیوز؛ مهندس مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در مراسم تجلیل از برترین های کنکور سال ۱۴۰۰ شهرستان بافق که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه، محمدعلی صمیمی فرماندار و جمعی از مسئولین برگزار شد ضمن تبریک به نخبگان و خانواده های آنها گفت: ما در موضوع نخبگان باید دبیرخانه دائمی داشته باشیم که بصورت مستمر با تک تک نخبه های شهرستان ارتباط حفظ شود و با ایجاد ارزش افزوده و استفاده از آن، باعث تحول شهرستان شویم.

مشاور مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران با اشاره به اینکه ضرورت دارد ، دانشگاه برنامه ای مدون و بلند مدت برای موفقیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما باید برنامه منسجمی برای نخبگان شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم برای آنها ارزش افزوده ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند تحول جدی در شهرستان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در خصوص گردش نخبگان تصریح کرد: اگر بخواهیم شهرستان بافق را متحول کنیم باید روی موضوع گردش نخبگان تمرکز جدی و برنامه ریزی داشته باشیم و با حضور افراد موثر و بهره برداری از توانمندی های نخبگان زمینه ساز تحول نوین در شهر بشویم.

عضو بنیاد نخبگان کشور در ادامه به تمایل بیشتر بانوان بافقی به حوزه تحصیل و پیشرفت اشاره و افزود: یکی از روندها و ترندهای رو به رشدی که در حال شکل گیری است تمایل بیشتر بانوان به حوزه تحصیل و پیشرفت هست و این اتفاق در بافق رخ داده که اگر برنامه ریزی کنیم یک فرصت و اگر برنامه ریزی نکنیم یک موجی از سرخوردگی و عدم استفاده از این ظرفیت را خواهیم داشت. برای ایجاد تحول در شهرستان بافق باید روی زمان نیروهای زبده حساس باشیم.

حمیدیان تصریح کرد: باید نخبگی را از اسارت قشرها، جریانات و مجموعه های خاص بیرون و مفهوم عام نخبگی و مکانیزم فرهنگ نخبگی را پیگیری کنیم. آنچه آینده جوانان یک جامعه را می سازد در درجه اول تجربه و بعد کسب تحصیل است و معتقدم اگر می خواهیم جامعه در حوزه اقتصاد و نقش آفرینی متحول کنیم جوانان از سن ۱۵ سالگی باید برنامه برای اشتغال و نقش آفرینی داشته باشند.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن تاکید بر عدالت محوری ، توجه داشتن به نخبگان در دورترین نقاط شهرستان اظهار داشت: باید به کسانی که در دورافتاده ترین مناطق شهرستان هستند توجه یکسانی داشته و این موضوع را محقق کنیم.

مهندس حمیدیان در پایان گفت: در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی سه حوزه تخصصی را در نظر داریم و معتقدیم سرمایه گذاری روی این سه محور می تواند روند عدالت و توسعه را در شهرستان سرعت بخشد. حوزه نخبگان، بانوان و توانمندسازی در مناطق محروم این سه محور هستند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فرامام جمعه بافق گفت: قبولی در کنکور و رتبه آوردن در آن پایان کار و موفقیت شما نیست بلکه آغاز راه و حرکت در مسیر کسب موفقیت های بیشتر است.

وی در ادامه افزود: هرگز به این موفقیت ها قانع نباشید و این موفقیت را نقطه آغاز راه خود و برای کسب موفقیت های بیشتر مهیا شوید.

امام جمعه بافق خطاب به برگزیدگان کنکور بیان داشت: ارزش نظام مقدس جمهوری اسلامی به نفت، انرژی هسته ای و شرکت سنگ آهن و معدن و موارد دیگر نیست اگرچه همه اینها ارزش دارد اما افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی به شما جوانان است که می توانید فرهنگ، تکنولوژی، هسته ای و نفت را ارتقا دهید.

 

مرکزاطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied