شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

اولین اسپین آف رسمی گیم آف ترونز | معرفی و دانلود سریال خاندان اژدها | House of the Dragon

سریال خاندان اژدها یا همون House of dragon درواقع پیش درآمدی برای سریال جنجالی و معروف گیم آف ترونز (بازی تاج و تخت) ئه که به گذشته دوران اوج خاندان تارگرین ها میپردازه و درواقع داستان سیصد سال قبل از سریال بازی تاج و تخت رو روایت میکنه. این سریال اولین اسپین آف رسمی سریال Game of thrones ئه که با نظارت دقیق نویسنده رمان جورج آر. آر. مارتین ساخته شده تا درنهایت دچار سرنوشت بازی تاچ و تخت نشه.

اولین اسپین آف رسمی گیم آف ترونز | معرفی و دانلود سریال خاندان اژدها | House of the Dragon

سریال خاندان اژدها یا همون House of dragon درواقع پیش درآمدی برای سریال جنجالی و معروف گیم آف ترونز (بازی تاج و تخت) ئه که به گذشته دوران اوج خاندان تارگرین ها میپردازه و درواقع داستان سیصد سال قبل از سریال بازی تاج و تخت رو روایت میکنه. این سریال اولین اسپین آف رسمی سریال Game of thrones ئه که با نظارت دقیق نویسنده رمان جورج آر. آر. مارتین ساخته شده تا درنهایت دچار سرنوشت بازی تاچ و تخت نشه.

این سریال براساس بخش هایی از کتاب آتش و خون از نویسنده مارتین ساخته شده و در ژانر های اکشن، ماجراجویی، فانتزی و درام قرار میگیره.

ماجرای اژدهایان تارگرین ها گزینه عالی  ای برای اولین اسپین آف بود چرا که ارتباط حسی بین انسان و موجودی غیر انسان همیشه چیز جذابی بوده. رام کردن موجودی غیر اهلی که تو مرامش فرمان برداری جایی نداره و صرفا بخاطر عشقی که به صاحبش داره اون چیزی که ازش میخوان رو اجرایی میکنه.

سریال مسئله زنان قدرتمند رو ظریف و باورپذیر ارائه کرده. اگر قصد تماشای سریال رو دارین باید از همین ابتدا بهتون هشدار بدم که  صحنه های خشن سریال کاملا عریان به تصویر کشیده شدن پس قبل از دانلود سریال House of Dragon به این نکته توجه کنین.

دانلود سریال

3

 

بازگشت به جهان وستروس

با سریال عظیم Game of Thrones برآمده از دنیای خیالی جورج آر. آرو مارتین با جهانی به عظمت وستروس آشنا شدیم. و البته تختی آهنین که خاندان اشرافی برای نشستن روش خون ها میریزن. یکی از این خاندان ها تارگرین ها هستند که فرمانروایی 7 اقلیم رو از دست دادند. اما داستان خاندان اژدها مارو میبره به 200 تا 300 سال قبل از ماجرای بازی تاج و تخت. زمانی که خاندان مو نقره ای و اژدها سوار با اتکا به این اژدهایان فرمانروایی 7 اقلیم رو در دست گرفتن.

جاهاریس پادشاه پیر وضع جسمانی خوبی نداره. هر دو پسرش مردن و باید بین گزینه های موجود جانشین خودش رو انتخاب کنه. باز هم عطش قدرت و جنون تصرف تاج و تخت داستان رو شکل میده.

اگه یادتون باشه در سریال Game of thrones دنریس زیاد درمورد اینکه اژدهایان بخاطر یه جنگ منقرض شدن صحبت میکرد. اژدهایان دنریس بعد از چند قرن که از انقراض اژدهایان تارگرین گذشته بود متولد شدن. این جنگی که دنریس توی سریال بازی تاج و تخت بهش اشاره میکرد در همین داستان سریال خاندان اژدها شکل میگیره.

4

 

سریال خاندان اژدها؛ موفقیت یا شکست؟

هزینه ساخت هر اپیزود از سریال خاندان اژدها حدودا 20 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سریال بازی تاج و تخت که برای هر قسمت 6 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده بود، محصولی گرون قیمت تر از آب درومد.

سریال اکشن

بازی های درخوری از بازیگر ها می بینیم. مخصوصا بازی مت اسمیت در نقش دیمون و بازیگر نوجوون، بیلی الکاک در نقش ریمرا، که یک بازیگر استرایایی تباره و تونست خیلی خوب نقش یک دختر اصیل و با جنم رو بازی کنه. کاریزمای خوبی داره.

مفهوم قدرت طلبی و اهمیت وراثت در سکانسی از قسمت اول با استفاده از تدوین موازی صحنات مبارزه و زایمان به زیبایی به تصویر کشیده شد. دیالوگ نویسی های House of dragon قوی و کاریه. تک تک دیالوگ ها دلایلی برای بودن دارن و کم کم پازل خاندان اژدها رو تکمیل میکنن.

حالا اگه بخوام سروقت نقاط منفی سریال برم باید بگم جلوه های ویژه سریال برای سال 2022 و همچین بودجه هنگفتی واقعا ضعیف و قابل تشخیص بود. از شبکه عظیم Hbo max انتظار بیشتری میرفت. بیننده خیلی راحت میتونه واقعیت و جلوه های ویژه رو از هم تشخیص بده و ازون سریلاییه که حداقل پنج سال دیگه اگه به تماشاش بپردازیم از دراگون هاش خندمون بگیره.

این نقص از همون قسمت اول تو ذوق میزنه. نه فقط دراگون ها بلکه تمامی عناصری که با CGI به تصویر اضافه شدن هم مثل کارتون میمونن. البته اگه نخوایم از حق نگذریم نبرد اژدهایان در قسمت آخر واقعا قوی کار شده بود.

طراحی لباس از نظر ظرافت و رنگ ها و دوخت همه چیز کاملا با جزئیات و وسواس برنامه ریزی شده بود.

تاریکی پلان ها یکی دیگه از نقاط ضعف سریال بود. تاریکی تا یه جایی به فضاسازی کمک میکنه ولی مخاطب موقع تماشای خاندان اژدها همش باید دنبال چیزی در تاریکی انبار بگرده.

5

 

بازیگران و عوامل سریال House of Dragon

بازیگران اصلی که از قسمت اول باهاشون آشنا میشیم، بیلی الکاک در نقش رینرا تارگرین، مت اسمیت در نقش دیمن تارگرین، پدی کانسلیان در نقش ویسریس تارگرین هستند که اتفاقا خیلی هم خوب به نقش هاشون نشستن. در ادامه بزرگسالی رینرا رو بازیگر اما دی ارکی بازی میکنه.

حضور میچل اسپاچینگ در مقام کارگردان خبر هیجان انگیز و خوب دیگه ایه. چرا که این شخص کارگردان چند تا از بهترین اپیزود های تاج و تخته مانند نبرد حرامزادگان که بخاطرش برنده جایزه بهترین کارگردانی سال 2013 مراسم امی شد.

رامین جوادی آهنگساز این سریال هم هست. (او در گذشته آهنگساز سریال گیم آف ترونز نیز بوده.) توی قسمت اول سریال یه موسیقی برای شخصیت اول سریال رینرا میسازه که در نقطه کانونی و مهم این قسمت پخش شدن این آهنگ مثل برق طلایی به سکانس جلا میده.

 

موفقیت سریال خاندان اژدهایان

قسمت اول این سریال با 10 میلیون بیننده همزمان سرور HBO Max رو از دسترس خارج کرد و رکورد بازدید قسمت اول رو در تاریخ HBO شکست. تعداد بینندگان قسمت اول سریال بصورت قانونی بیشتر از 20 میلیون در هفته اول بود. همچنین سریال House of Dragon رکورد بیشترین دانلود غیرقانونی در سال 2022 رو شکست.

فصل اول نقد های خوب و نمرات رضایت بخشی از مخاطبینش گرفته. 93 درصد راتن تومیتوز و نمره 8.5 imdb این سریال اتفاقی نیست. همچنین سریال خاندان اژدها جایزه بهترین سریال تلویزیونی درام مراسم گلدن گلوب 2023 رو هم از آن خودش کرد.

با وجود این رکورد های فوق العاده هیچ دلیل برای اچ بی او وجود نداره که این سریال رو برای فصل های بعد تمدید نکنه و چه بسا به دنبال شروع اسپین آف های جدید برای بازی تاج و تخت بیوفته.

فصل دوم سریال خاندان اژدها

فیلمبرداری فصل اول سریال به غیر از طراحی اژدهایان و اضافه کردن جلوه های ویژه 10 ماه طول کشید. به همین ترتیب حداقل یک تا یک و نیم سال برای تولید فصل دوم آن باید انتظار بکشیم. طبق اخبار منتشر شده فصل دوم سریال از بهار 2023 شروع خواهد شد.

6

 

سخن آخر

موضوع اصلی داستان هنوزم تاج و تخته. عطش قدرت! همون مسئله ای که بازی تاج و تخت روش بنا شد. هرچند بازی تاج و تخت ادویه های خوش آب و رنگ تری داشت. شخصیت های Game of thrones جذاب تر بودن و مسئله رو به صرفا تاج و تخت محدود نمیکرد. داستان های موازی دیگه ای در سریال بود که برامون تعلیق میساخت و درگیرمون میکرد. بهرحال نمیشه منکر این شد که خاندان اژدها یک اسپین آف موفق از این سریال بوده و از ارزش تماشای بالا تری برخورداره. اگه از طرفداران سریال گیم آف ترونز این دانلود سریال خاندان اژدها و تماشای اون بر شما واجبه!

 

علاقمندان به دانلود سریال خاندان اژدها House of Dragon با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied