شمانیوز
شما نیوز

واگذاری اپراتوری بندر رجایی به دو شرکت داخلی

مدیرعامل عامل سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد واگذاری اپراتوری دو پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به دو شرکت داخلی به مدت ۵ سال خبر داد.

واگذاری اپراتوری بندر رجایی به دو شرکت داخلی

به گزارش شما نیوز ، محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریالی در بنادر با اشاره به شروع عملیات اجرایی فاز ۳ توسعه بندر شهید رجایی در بهمن ماه گفت: با اجرای این پروژه حجم کانتینری این بندر به ۸ میلیون TEU خواهد رسید.

وی حجم سرمایه گذاری برای زیرساخت های بندر شهید رجایی را ۸۶۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود: انتشار اسناد مناقصه برای توسعه روبناها و تجهیزات پایانه ۳ شهید رجایی را در دستور کار داریم. این نخستین بار است که پکیج کامل ساخت روبناها تا خرید و نصب تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک از طرف بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امشب تفاهم نامه ای با دو اپراتور داخلی که با اپراتورهای خارجی همکاری دارند برای واگذاری اپراتوری دو پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به مدت ۵ سال به این دو شرکت به امضا خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد:علیرغم وجود ظرفیت های قابل توجه در حوزه کانتینری بندر شهید رجایی از این پایانه بهره مناسب نبرده ایم.

وی ادامه فعالیت ها به منظور افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر کشور را یادآور شد و گفت: در گام اول اقدامات مدیریتی کوتاه مدت از طرف اداره کل بنادر استانی برای دستیابی به این منظور انجام شده است ضمن اینکه اداره کل حمل و نقل چند وجهی و لجستیک نیز در سازمان بنادر ایجاد خواهد شد که به افزایش ارتباط ریل با بندر کمک می کند.

راستاد با بیان اینکه پایانه بنادر مواد معدنی ایجاد می کنیم، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا سال ۱۴۰۴ حجم واردات و صادرات مواد معدنی به ۵۵ میلیون تن برسد.

وی در خصوص مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر در حمایت از شهرهای بندری گفت: امشب تفاهم نامه همکاری با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در راستای مسئولیت اجتماعی برای توسعه شهرهای بندری به امضا می رسانیم. همچنین تفاهم نامه همکاری بنادر با مناطق آزاد نیز به امضا می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره واگذاری اپراتوری بندر شهید بهشتی گفت: قرارداد موقت بهره برداری از این بندر برای واگذاری به شرکت هندی آی پی جی ال آماده شده، همچنین این شرکت قرار است سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری در بندر شهید بهشتی داشته باشد که قرارداد آن به زودی امضا خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست ۱۳ تفاهم نامه همکاری میان سازمان بنادر و چند شرکت خصوصی به امضا رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied