شمانیوز
شما نیوز

قدرت وتوی آمریکا در WTO باید محدود شود

وزیر اقتصاد روسیه گفت که برخی کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی خواهان ایجاد مکانیزمی برای استیناف هستند تا آمریکا نتواند تصمیماتی را که دوست ندارد وتو کند.

قدرت وتوی آمریکا در WTO باید محدود شود

به گزارش شما نیوز ، به نقل از راشاتودی، وزیر اقتصاد روسیه، ماکسیم اورشکین گفت: برخی کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی خواهان ایجاد مکانیزمی برای استیناف هستند تا آمریکا نتواند تصمیماتی را که دوست ندارد وتو کند.

تا ماه سپتامبر ۴ کرسی از شورای استینافی سازمان تجارت جهانی خالی خواهند شد و تنها ۳ قاضی از ۷ قاضی لازم در آن باقی می‌مانند. واشنگتن تا به حال از انتصاب‌های انجام شده برای این شورا جلوگیری کرده است و درحال مهندسی در سیستم حل‌وفصل مناقشات بین‌المللی است.

طبق گفته اورشکین، بدون این انتصابات، شورای استیناف سازمان تجارت جهانی از سال آینده به کار خود پایان خواهد داد. این هفته اورشکین با وزیران تجارت کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی دیدار کرد و آنها در مورد مکانیزمی برای این که شورای استیناف بدون نیاز به چراغ سبز آمریکا، فعالیت کند، مذاکره کردند.

وزیر اقتصاد روسیه به خبرنگاران گفت: آن‌چه ما در مورد آن بحث کردیم و پیشنهاد کردیم این است که مکانیزمی ایجاد کنیم که بدون در نظر گرفتن موضع آمریکا بتوانیم پرونده‌هایی را که در این شورای استیناف مورد بررسی قرار می‌گیرند، حل‌وفصل کنیم.

از سال ۱۹۹۵، سازمان تجارت جهانی توسعه پیدا کرد و ۹۵ درصد کل تجارت جهانی را تحت پوشش خود قرار داد. تنها تجارت کالا از آن موقع تا کنون ۳ برابر شده و به ۱۸ تریلیون دلار در سال رسیده است. رییس‌جمهور آمریکا موضع سختی در مورد سازمان تجارت جهانی اتخاذ کرده است و در ماه فوریه گفت که این سازمان یک فاجعه است. او در ماه فوریه گفت: ما پرونده‌ها را می‌بازیم چون قاضی‌ها را در اختیار نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied