شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

پیشی گرفتن همراه اول در ممنوعیت جایزه قرعه‌کشی سرویس‌های ارزش افزوده

همراه اول برای شفاف سازی بیشتر و رفع شبهه از خدمات ارزش افزوده دستورالعمل عدم استفاده از قرعه کشی برای جوایز این سرویس‌ها را به شرکت‌های همکار در این حوزه را ابلاغ کرد که بر اساس آن هیچ اپلیکیشن و سرویسی در همراه اول، قرعه‌کشی جایزه ندارد.

پیشی گرفتن همراه اول در ممنوعیت جایزه قرعه‌کشی سرویس‌های ارزش افزوده
به گزارش شمانیوز؛ این روز‌ها شاهد ابلاغ دستورالعملی از سوی اپراتور اول مبنی بر عدم استفاده از قرعه‌کشی برای جوایز سرویس‌های دارای ارزش افزوده به شرکت‌ها برای شفاف‌سازی بیشتر و رفع شبهه از خدمات ارزش افزوده بودیم که بر اساس آن از این پس هیچ اپلیکیشن و سرویسی در همراه اول، قرعه‌کشی جایزه و برنده باش‌های شانسی ندارد.
پیشی گرفتن همراه اول در ممنوعیت جایزه قرعه‌کشی سرویس‌های ارزش افزوده بر اساس این گزارش، از این پس هیچ اپلیکیشن و سرویسی در همراه اول، قرعه‌کشی جایزه ندارد و جایزه به کاربری محتوا و هرکسی که دستاوردی در تولید محتوا دارد، داده می‌شود.
اپراتور اول در راستای مشتری مداری بیشتر، شرکت‌های تجمیع کننده خدمات طرف قرارداد خود را ملزم به انجام این کار کرده است و در این مسیر در میان سایر اپراتور‌های کشور پیشگام شده است البته ایرانسل هم بلافاصله پس از اعلام این خبر از سوی همراه اول در استوری اینستاگرام ادعا کرد حدود سه ماه است که چنین سرویس‌هایی را در شبکه خود ممنوع کرده، ولی تعدادی از مشترکان این اپراتور سریعا تصاویری از پیامک‌هایی که حاوی قرعه کشی بود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و ادعای اپراتور زرد را مردود دانستند.
سرویس ارزش افزوده چیست؟
خدمات ارزش افزوده به خدماتی گفته می‌شود که توسط اپراتور‌های تلفن همراه، به مشترکین ارائه می‌شود و در ازای این خدمات هزینه از شارژ مخاطب کسر و یا در قبض ماهیانه آنان لحاظ می‌گردد. خدمات مبتنی بر محتوا توسط اپراتور‌های تلفن همراه معمولا به صورت یک پیامک ارسال می‌گردد و در صورتی که مخاطب به پیام پاسخ مثبت دهد، هزینه از وی کسر خواهد شد.
این خدمات برای بسیاری از مردم کارآمد و مفید بوده و نیازی به لغو سرویس ارزش افزوده و خدمات مبتنی بر محتوا را ندارند. این سرویس‌ها در صورتی که با برنامه ریزی و اطلاع رسانی صحیح به انجام برسند، می‌توانند مفید و سودآور نیز باشند.
انواع خدمات مبتنی بر محتوا • مسابقات پیامکی • ارسال اخبار روزانه • پیام‌های پزشکی و سلامت • فال روزانه • اطلاعات مربوط به ارز و سکه • خدمات آموزشی • آوا‌های پیشواز و انتظار
مطابق مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات، برای ارائه خدمات ارزش افزوده پیامکی از سوی اپراتور‌ها تائید مشترک برای فعال‌سازی الزامی است.
و اما چنانچه مشترکین به صورت ناخواسته این سرویس‌ها را دریافت می‌کردند و در عضویت قرار گرفتند می‌توانند با تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT به شماره ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
در این میان شاید برای بسیاری از مشترکان این سوال ایجاد شود که به چه طریق می‌توانند از عضویت خود در سرویس‌های ارزش افزوده‌ای آگاهی یابند در این باره باید گفت: مشترکان می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۸۰۰* در تمام اپراتور‌های تلفن همراه از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که برای آن‌ها فعال است، مطلع شده و در صورت عدم تمایل نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنند.
پیشی گرفتن همراه اول در ممنوعیت جایزه قرعه‌کشی سرویس‌های ارزش افزوده خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتور‌ها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ابزار‌هایی مانند پیامک، تماس و دیتای مصرفی به‌عنوان ابزار ارائه خدمات استفاده می‌شود. این خدمات می‌تواند توسط خود اپراتور‌ها یا توسط شرکای ثالثی که به‌عنوان تامین‌کننده‌ی محتوا (Content Provider) شناخته می‌شوند، انجام شود.
مهم‌ترین موضوعات خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، شامل اخبار، مسابقات و رأی‌گیری، خدمات تماس از دست رفته و صندوق پستی، تبلیغات موبایلی، اطلاع‌رسانی، پرداخت موبایلی، تلویزیون آنلاین و OTT، پخش یا دانلود موسیقی، زنگ انتظار تماس، بازی آنلاین، خدمات ورزشی و اطلاع‌رسانی، خدمات استیکر و این قبیل سرویس‌ها می‌شود.
در ابتدایی‌ترین روز‌های سال جدید، همراه اول اعلام کرد که برای شفاف‌سازی بیشتر و رفع شبهه از خدمات ارزش افزوده، دستورالعمل عدم استفاده از قرعه‌کشی برای جوایز این سرویس‌ها نیز به شرکت‌ها ابلاغ شده است. ابوذر مهرمنش مدیرکل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول در این خصوص اظهار می‌دارد که ما سبد متنوعی از سرویس‌ها و محتوای دیجیتال داریم که ممکن است خیلی از آن‌ها را مردم نشناسند. بسیاری از این سرویس‌ها برای تبلیغات و شناسایی خود جایزه می‌دهند. ما این اعطای جوایز را محدود کردیم به اینکه مردم صرفاً خود کاربری و محتوا را بشناسند.
مدیرکل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول بیان می‌دارد: از این پس هیچ اپلیکیشن و سرویسی در همراه اول، قرعه‌کشی جایزه ندارد و جایزه به کاربری محتوا و هرکسی که دستاوردی در تولید محتوا داده افلاکی شمانیوز:‌ می‌شود.
گفتنی است، در راستای لغو سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول و خدمات مبتنی بر محتوا بسیاری از مردم، نگران عدم دریافت پیام‌های تراکنش بانکی، اطلاع رسانی‌های مراکز مختلف همانند دانشگاه‌ها و … هستند که در این باره باید گفت که جای نگرانی نبوده و با لغو سرویس ارزش افزوده در اپراتور همراه اول و خدمات مبتنی بر محتوا، پیامک اطلاع رسانی مجموعه‌های مختلف متوقف نخواهد شد به این دلیل که این موارد در مقوله‌ی دیگری می‌گنجند. انتظار می‌رود پس از همراه اول، سایر اپراتور‌ها نیز با اتخاذ این رویکرد و در جهت مشتری‌مداری بیشتر به سمت شفاف‌سازی سرویس‌های ارزش افزوده پیش بروند.
گزارش:معصومه افلاکی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied