شمانیوز
شما نیوز

توسط شرکت ساپکو :

38 درصد از قطعات الکترونیک محصولات ایران خودرو بومی سازی شد

شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو با برنامه ریزی برای خودکفایی در فن آوری های نوین برق و الکترونیک خودرو، سهم خود را در زمینه استفاده از تجهیزات برقی در محصولات ایران خودرو به 38 درصد افزایش داده است.

38 درصد از قطعات الکترونیک محصولات ایران خودرو بومی سازی شد
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایکوپرس، مهرداد الیاسی مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الکترونیک ساپکو در این باره گفت: تعامل و همکاری با شرکت های دانش بنیان و شرکت های قطعه سازی مرتبط با برق و الکترونیک در ماه های اخیر یکی از فعالیت‌های اصلی ساپکو بوده و این روند با جدیت ادامه دارد. هدف سطح تامین تجهیزات برقی در سال جاری 45 درصد است.
 
وی ادامه داد: رویکرد تمامی خودرو سازان جهان در حال حاضر بهره گیری هر چه بیشتر از برق و الکترونیک در بخش های مختلف خودرو است و ایران خودرو  نیز اهداف و برنامه های خود را در این مسیر قرار داده و همکاری های تنگاتنگی با شرکت های دانش بینان که تجربیات خوبی در زمینه طراحی و تولید قطعات برق و الکترونیک دارند ایجاد شده است.
 
الیاسی تاکید کرد: حدود 15درصد از سهم تولید خودروهای تولید شده در ایران خودرو را قطعات برق و الکترونیک تشکیل می دهد که ما در مدت کوتاهی موفق شدیم خودکفایی در این بخش را براساس استانداردهای روز دنیا تا 38 درصد افزایش دهیم.
 
مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الکترونیک ساپکو با ابراز امیدواری نسبت به آینده امیدبخش در بهره‌گیری از آخرین فن‌آوری ها در زمینه برق و الکترونیک محصولات ایران خودرو اظهار کرد: در مورد بخش‌های مختلف  برق و الکترونیک خودرو برنامه های مدونی داریم، از جمله آن طرحی و تامین قطعات و تجهیزاتی مانند سیستم کمکی راننده (ADAS) است.
 
وی افزود: در حوزه های نرم افزاری مربوط به برق و الکتریک خودرو شرکت های دانش بنیان موفقی در ایران  فعال هستند که شرکت ساپکو با همه این شرکت ها همکاری بسیاری  خوبی دارد. اگر چه در حوزه سخت‌افزاری هنوز در ابتدای راه هستیم و در این بخش تلاش های مضاعفی در دستور کارمان قرار دارد.
الیاسی  تصریح کرد: همه این تلاش ها در شرایطی صورت می گیرد که صنعت خودرو زیر فشار تحریم قرار دارد و ما برنامه‌های خودکفایی در مورد قطعات برق و الکترونیک را با درنظر داشت و رعایت استانداردهای روز دنیا دنبال می کنیم.
 
وی تصریح کرد: باید توجه داشت برخی از قطعات برق و الکترونیک به دلیل تیراژ بالا در سطح جهانی توسط چند شرکت تولید می شود و در اختیار خودروسازان در تمام دنیا قرار می دهد و تولید و داخلی سازی برخی از آنها هیچ صرفه اقتصادی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied