شمانیوز
شما نیوز

حسینی مقدم مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت شد

معاون سابق امور ناشران و اعضای شرکت بورس به عنوان مدیرعامل جدید تامین سرمایه بانک ملت جانشین مسعود سلطان‌زالی شد.

حسینی مقدم مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت شد
تامین سرمایه بانک ملت که سال گذشته با تامین مالی 2.400 میلیارد تومانی در بازار سرمایه به عنوان یکی از سه تامین سرمایه برتر از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شده بود، حسینی مقدم معاون سابق امور ناشران و اعضای شرکت بورس را به عنوان مدیرعامل جدید خود شناخت.

در ابتدای جلسه ابراهیم‌پور، مدیرعامل گروه مالی ملت، در خصوص سلطان‌زالی مدیرعامل پیشین شرکت تامین سرمایه اظهار داشت: ایشان مدیری توانمند، خوشفکر و حرفه‌ای است و طی این مدت از حضور ایشان بهره فراوان برده‌ایم و آمارها و نمودارهای عملکرد و پیشرفت شرکت موید زحمات ایشان است. شرکت تامین سرمایه با عملکرد خود در نظام رتبه‌بندی شرکت‌های گروه مالی ملت جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است که نشان‌دهنده زحمات دوستان در مدیریت این مجموعه بوده است و امیدوارم با حضور جناب آقای حسینی مقدم شاهد تداوم مسیر و رشد روزافزون شرکت تامین سرمایه باشیم.

 

اولویت‌ها و اصلاحات راهبردی

سلطان‌زالی در جلسه معرفی مدیرعامل جدید، با بیان اینکه اولویت‌های شرکت در آغاز فعالیت شامل مواردی چون ارتقا جایگاه شرکت در صنعت، توسعه خطوط کسب و کاری، رفع اختلافات پیشین با مشتریان و احیای ارتباطات شرکت با مجموعه‌های بزرگ مانند شرکت ملی نفت و اصلاح موانع موجود در راهبری شرکت بوده است, گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته طی این دوره در تمامی این حوزه‌ها به اهداف مدنظر دست یافتیم.

ایشان در خصوص مهم‌ترین موانع راهبری شرکتدرآغاز تصدی مسئولیتش در تامین سرمایه بانک ملت، به چهار موضوع اشاره کرد؛ 1) ایجاد ثبات در منابع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سامان‌دهی فرآیند پشتیبانی صندوق‌ها؛ 2)وصول و تعیین تکلیف مشکلات مربوط به مطالبات معوق شرکت؛ 3) تعیین تکلیف تمامی پرونده‌های حقوقی پیش از سال 96 و عدم تشکیل پرونده جدید و 4) بروزرسانی ساختار سازمانی متناسب با نیازهای روز و آموزش نیروی انسانی.

 

افزایش درآمدها با حفظ ثبات منابع درآمدی

مدیرعامل سابق تامین سرمایه بانک ملت گفت:طی دوره فعالیت در این مجموعه، نگاه اصلی اینجانب ایجاد زیرساخت‌های کلان در جهت توسعه درآمدها بوده است. قراردادهای تامین مالی به عنوان کسب و کار اصلی شرکت‌های تامین سرمایه، قراردادهایی زمان‌بر است و هر قراردادی که شما امروز منعقد می‌کنید اثرات مالی خود را تا چهار سال بعد نشان می‌دهد، در واقع مانده درآمد قراردادهای سال‌های قبل موضوع بسیار مهمی در امکان راهبری هر چه بهتر این شرکت‌ها محسوب می‌شود، در زمان پذیرش مسئولیت در این شرکت رقم مذکور تنها برابر با 60 میلیارد تومان بوده است و در واقع بسیاری از زمان صرف افزایش این سطح درآمد به میزان مطلوب شد تا ضمن برآورده کردن انتظارات کوتاه‌مدت سهامداران، منافع بلندمدت شرکت نیز تأمین شود.

وی ادامه داد: در عین حالتوسعه پایه‌های درآمدی مورد توجه بسیار قرار گرفت، به نحوی که امروز و در زمان تحویل مسئولیت درآمدهای قابل شناسایی در سال‌های آتی از محل قراردادهای جاری منعقد شده به 275 میلیارد تومان رسیده است.

 

افزایش 280 درصدی تعهدات بازارگردانی

سلطان‌زالی در خصوص فعالیت‌های بازارگردانی تصریح کرد: تعهدات بازارگردانی اوراق درآمد ثابت از مبلغ 1.115 میلیارد تومان در ابتدای سال 96 به رقم 4.230 میلیارد تومان در حال حاضر رسیده استکه عملاً سکوی درآمدی بسیار مطمئنی را برای شرکت ایجاد کرده است؛ گفتنی است که با عنایت سهامداران محترم و در جهت توسعه فعالیت‌ها و ظرفیت پذیرش تعهدات آتی، در این دوره سرمایه شرکت از مبلغ 300 میلیارد تومان به 550 میلیارد افزایش یافته است.

 

جذب منابع باثبات در صندوق¬های سرمایه¬گذاری

سلطان‌زالی ضمن تشریح مشکلات ناشی از جذب منابع ناپایدار به صورت مقطعی در سال 1395، اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت ایجاد ثبات در منابع صندوق‌ها، هم اکنون بالغ بر 4.650 میلیارد تومان منابع با ثبات در صندوق‌های این شرکت وجود دارد.

وی افزود: این مجموعه همچنین توانست بهبازده بسیار خوبی در بازار سهامدست یابد، به نحوی که به طور مثال صندوق در سهام افق ملت طی یک سال فعالیت خود، بیش از 140 درصد بازدهی برای سرمایه‌گذاران محقق کرده است.

 

توسعه خطوط کسب و کار

مدیرعامل سابق تامین سرمایه بانک ملت در ادامه با بیان اینکه طی این دورهبا هدف پایداری درآمد شرکت طی سال‌های آتی، توسعه خطوط کسب و کاری شرکت عملیاتی شد، توضیح داد:با این اقدام تلاش شده است که عملاً همسو با تحولات کلان اقتصادی بتوان همواره از طرق مختلف این درآمد را حفظ کرد. در این راستا همانگونه که اشاره شد افزایش تنوع در اوراق منتشره در بخش تامین مالی، ایجاد صندوق سهامی افق ملت در جهت توسعه فعالیت‌های در بازار سهام و همچنین ایجاد واحد کسب و کارهای نوین و اخذ مجوزهای مربوطه جهت فعالیت در حوزه‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و کالایی مدنظر قرار گرفت که درهمین راستا و اخیراً با دریافت مجوز، عملیات بازارگردانی در نماد سکه رفاه عملیاتی شد.

سلطان زالی از انجام پروژه‌های مستندسازی و بهبود تمامی فعالیت‌های شرکت با همکاری دانشگاه تهران، راه‌اندازی سامانه تحلیل بهنگام اوراق بهادار " پیشگام"، سامانه اختصاصی سرمایه‌گذاری "فراسود" و پروژه جامع هویت‌سازی و برندینگ شرکت را به عنوان برخی از پروژه‌های انجام شده در زمان تصدی مسئولیت خود نام برد.

 

3600 میلیارد تومان اوراق بدهی در دست انتشار

این گزارش حاکی است، سلطان زالی در خصوص امور جاری تامین سرمایه بانک ملت گفت: در حوزه تامین مالی در حال حاضر مجموعاً 1.300 میلیارد تومان اوراق بدهی دارای مجوز انتشار از مراجع مربوطه جهت تأمین مالی شرکت‌های پارس خودرو، هواپیمایی آتا، گروه آبادراهان پارس و شهرداری شیراز وجود دارد که به زودی عملیاتی خواهند شد. همچنین مبلغ 2.300 میلیارد تومان پرونده اوراق بدهی با عاملیت شرکت تامین سرمایه بانک ملت در جریان کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح است که تقریباً تمامی آن‌ها در مراحل پایانی قرار دارند، این اوراق از شرکت‌هایی نظیر توسعه نفت و گاز صبای کنگان، پیوند گستر پارس، تولید نیروی جنوب غرب آسیا، صنعت غذایی کورش، پدیده شیمی قرن و همچنین شرکت گل‌گهر است که مجموعاً 3.600 میلیارد تومان آماده انتشار در شرکت وجود دارد.

وی در خصوص حوزه سرمایه گذاری این مجموعه تشریح کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه مستمر صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت و راه‌اندازی سامانه فراسود که در واقع شکل متفاوتی از سامانه‌های سرمایه‌گذاری را ارائه خواهد کرد، توسعه صندوق‌های شرکت در جریان است و همچنین با برنامه‌ریزی انجام شده در جهت توسعه فعالیت در بازار سهام، طرح تبدیل صندوق آتیه ملت به صندوق سهامی به سازمان بورس ارسال شده است که با این تبدیل ماهیت فعالیت گسترده‌تری در حوزه بازار سهام صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سابق تامین سرمایه بانک ملت افزود: در حوزه کسب و کارهای نوین نیز در حال حاضر مقدمات بازارگردانی ابزارهای مبتنی بر زعفران و اختیار معامله سکه طلا فراهم شده است و همچنین با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط شرکت تامین سرمایه، انبار سکه طلای بانک ملت نیز در شرف تاسیس است.

سلطان‌زالی در پایان با آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید و مجموعه تامین سرمایه بانک ملت گفت انتصاب جناب آقای حسینی‌مقدم به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مایه امیدواری در جهت تداوم موفقیت‌های روزافزون مجموعه تامین سرمایه بانک ملت و پیگیری برنامه‌های شرکت است.

 

تداوم مسیر پیشرفت

در پایان حسینی‌مقدم با تشکر از مجموعه بانک ملت و دکتر سلطان‌زالی گفت: من به واسطه مسئولیت خود پیش از این با اکثر شرکت‌های تامین سرمایه سر و کار داشتم، بخصوص شرکت تامین سرمایه ملت که جز شرکت‌های پرکار و خوب بازار سرمایه بود و ما با دوستان در این شرکت آشنایی داشتیم و چون این شرکت طی مدت اخیر کارهای بزرگی انجام داده، ادامه این مسیر کار سختی است و عملاً حضور دکتر سلطان‌زالی در راس این شرکت و موفقیت‌های ایشان کار را برای هر کسی که بعد از ایشان بیاید سخت می‌کند، امیدوارم با کمک همکاران مجموعه بتوان این مسیر و اجرای برنامه‌های تدوین شده را ادامه دهیم.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied