شمانیوز
شما نیوز

آخرین قیمت طلا امروز چهارشنبه 5 تیر

قیمت هر اونس طلا که دیروز به ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۴۱۵ دلار و یک سنت رسید.

آخرین قیمت طلا امروز چهارشنبه 5 تیر

قیمت هر اونس طلا که دیروز به ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۴۱۵ دلار و یک سنت رسید.

در حالی که پس از آنکه مقامات فدرال رزرو آمریکا احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره را ضعیف دانستند، ارزش دلار شاهد افزایش بوده است، قیمت طلا روز چهارشنبه کاهش یافت و از بالاترین رقم 6 سال اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز به 1438 دلار و 63 سنت رسیده بود، امروز با 0.6 درصد کاهش به 1415 دلار و یک سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز به رقم 1418 دلار و 50 سنت رسید.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو دیروز گفت، بانک مرکزی آمریکا «از فشارهای سیاسی کوتاه مدت مصون است.» منظور وی از این فشارها، درخواست های دونالد ترامپ برای کاهش قابل توجه نرخ بهره بود. پاول در عین حال افزود، سیاستگذاران فدرال رزرو در حال بررسی این موضوع هستند که آیا وضعیت نامعلوم تعرفه های تجاری، درگیری آمریکا با شرکای تجاری و نرخ پایین تورم مستلزم پایین آوردن نرخ بهره است یا نه.

در عین حال، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیز گفته، فکر نمی کند که وضعیت اقتصاد آمریکا به اندازه ای وخیم باشد که نیازمند کاهش 50 واحدی نرخ بهره در ماه جولای باشد.

ترامپ روز دوشنبه در توئیتر خود نوشته بود، فدرال رزرو «نمی داند چکار دارد می کند» و اینکه در شرایطی که نرخ تورم پایین است و رشد اقتصاد جهانی در حال کند شدن است، آنها «خیلی زود نرخ بهره را بیش از حد افزایش داده... و به اقتصاد آمریکا لطمه زده اند.»

شاخص ارزش دلار که در جلسه گذشته به پایین ترین رقم در طی 3 ماه گذشته رسیده بود، امروز با رشد 0.2 درصدی مواجه بود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با 0.3 درصد کاهش به 799.61 تن رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied