شمانیوز
شما نیوز

بیمه بدنه موتور: بهترین انتخاب برای کاهش خسارات موتورسیکلت مقصر

4

خرید بیمه موتور از بیمه دات کام

اگر اطلاع‌رسانی دقیق و جامعی در حوزه‌ی بیمه ‌بدنه صورت گیرد، این بیمه را می‌توان همراه حامی قدرتمند بیمه شخص ثالث درنظر گرفت! علی الخصوص بیمه‌ بدنه موتورسیکلت که حرف زیادی برای گفتن دارد! هم‌اکنون، باتوجه به میزان تولید موتور در داخل کشور و به واسطه‌ی ترافیک شهرهای بزرگ، موتورسیکلت به یک وسیله‌ی کارآمد و در عین حال، خطرناک تبدیل گشته است. نامِ بیمه ‌بدنه موتور سیکلت در این مقاله آمد، به همین علت درباره‌ی این بیمه‌نامه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیمه ‌بدنه موتورسیکلت

این بیمه‌نامه برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست. یعنی بیمه بدنه موتور جزو بیمه‌های اختیاری محسوب می‌شود. بیمه‌نامه موتور  اعم از بیمه شخص ثالث موتور و بیمه بدنه موتور خسارت‌های متفاوتی را تحت پوشش قرار می‌دهد. جزئیات بیمه بدنه موتور سیکلت را در ادامه بخوانید.

بیمه بدنه موتورسیکلت چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

طبق قوانین بیمه مرکزی، تعهدات شرکت بیمه برای جبران خسارت‌های وارده به موتور سیکلت از خطرات زیر می‌باشد:

   واژگونی موتور سیکلت

در بیمه‌بدنه موتورسیکلت، واژگونی، سقوط موتور و آسیب‌های وارد شده به آن تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

تصادفات موتور

  • چنانچه موتورسیکلت به جسم ثابت یا متحرک و همچنین با اشیایی برخورد داشته باشد؛ اگر حین این اتفاق خسارتی به موتورسیکلت وارد شود، خسارات را بیمه‌ بدنه پرداخت خواهدکرد.
  • موتورسیکلت به دلیل ریسک بالای آن در سرقت کلی و جزئی به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه موتور سیکلت قرار نمی‌گیرد. البته که موتور‌های گران قیمت و خاص در شرایطی و که شرکت بیمه موافق کند تحت پوشش قرار می‌گیرند، که در قیمت بیمه بدنه موتور سیکلت لحاظ می‌شود.

آتش سوزی (حریق)

آتش سوزی نیز یکی از پوشش‌های بیمه بدنه است، چنانچه به هردلیلی موتورسیکلت شما دچار سانحه‌ی آتش سوزی شود، مشمول دریافت بیمه بدنه خواهید بود.

چه خساراتی تحت پوشش بیمه بدنه موتورسیکلت قرار نمی‌گیرند؟

بیمه بدنه موتور سیکلت درست مانند سایر بیمه نامه‌ها استنائاتی را دارد. مواردی که به هیچ عنوان تحت پوشش این بیمه نامه قرار نمی‌گیرند، به شرح زیر است:

  • خسارت‌های جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب به موتورسیکلت
  • خسارت‌های انفجارهای هسته‌ای، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم
  • خسارت‌های عمل عمد بیمه‌گذار، ذی‌نفع یا راننده موتورسیکلت
  • خسارت‌های تعقیب و گریز از پلیس با موتورسیکلت
  • خسارت‌های استفاده مشروبات الکلی، مواد روان‌گردان یا مخدرها
  • خسارت‌های حمل بار بیشتر از حد مجاز موتور
  • خسارت‌های رانندگی‌ بدون گواهینامه موتورسیکلت

وظایف بیمه‌گذار در بیمه بدنه موتورسیکلت چیست؟

همانطورکه می‌دانید بیمه‌نامه یک قرارداد دو طرفه است. یعنی همانطور که بیمه‌گر وظیفه دارد خسارات را طبق شرایط پرداخت کند، بیمه‌گذار (مالک) نیز مسئولیت‌های لازم در این خصوص را باید بر عهده بگیرد. از جمله وظایف بیمه‌گذار عبارتند از :

  • رعایت اصل حد اعلای حسن نیت
  • پرداخت مبلغ بیمه بدنه موتور
  • اعلام تشدید خطر
  • اعلام نمودن خسارت
  • عدم اظهارات غیر واقعی
  • اجتناب از وقوع حادثه یا توسعه خسارت
  • خودداری از جابه‌جایی موتورسیکلت هنگام بروز خسارت
  • اجتناب از تعمیر موتورسیکلت بدون هماهنگی با بیمه‌گر

مدت اعتبار بیمه بدنه موتور سیکلت چقدر است؟

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که کاربران طی مطالعه مقالات وب سایت بیمه‌دات‌کام داشتند، این بود که مدت اعتبار بیمه بدنه موتورسیکلت چقدر است؟ در پاسخ باید گفت مدت اعتبار بیمه موتور سیکلت به صورت یک‌ساله بوده و از ساعت ۲۴ روز صدور بیمه‌نامه شروع و تا ساعت ۲۴ سال بعد معتبر است.

شرایط فسخ بیمه بدنه موتور سیکلت چگونه است؟

در شرایطی ممکن است بیمه‌‌نامه موتورسیکلت فسخ شود، فسخ بیمه‌نامه به روش‌های متعددی صورت می‌گیرد که هریک از آنها بسته به شرایط رخ می‌دهند.

8

بیمه بدنه موتور برای جبران خسارات مالی راکب موتورسیکلت

فسخ بیمه‌نامه گاها ممکن است به درخواست بیمه‌گذار انجام شود و در برخی شرایط توسط بیمه‌گر یا حتی خود به خود صورت گیرد! برای درک بهتر شما عزیزان، در ادامه هریک از شرایط فسخ را به طور کامل توضیح می‌دهیم:

فسخ از طرف شرکت بیمه

شرکت بیمه در شرایط زیر می‌تواند بیمه‌نامه را فسخ کند :

  • اگر بیمه‌گذار حق بیمه را به موقع پرداخت نکند.
  • اگر ریسک خطر موتور سیکلت افزایش پیدا کرده باشد.
  • اگر بیمه‌گذار به صورت عمدی یا سهوی اطلاعات کافی را به بیمه‌گر ارائه نداده باشد یا اظهارات وی خلاف واقعیت باشد.

بیمه‌گذار توانایی این را دارد که در شرایط خاص پیش از صدور بیمه‌نامه در خصوص ریسک خطر با بیمه‌گر به توافق برسد. موافقت بیمه‌گر و درج در بیمه‌نامه به علت عدم فسخ و پایبندی بیمه‌گر به تعهداتش خواهد بود.

فسخ بیمه‌نامه بدنه موتور از طرف بیمه‌‌گزار

در شرایط زیر مشتری می‌تواند بیمه‌نامه بدنه موتور را فسخ کند:

  1. اگر ریسک موتور بیمه شده، کاهش یابد و بیمه‌گر در خصوص کاهش حق‌ بیمه حاضر به همکاری نباشد.
  2. اگر فعالیت شرکت بیمه به هر دلیلی لغو شود و دیگر توانایی این را نداشته باشد که به تعهدات خود پایبند باشد، بیمه‌گذار می‌تواند بیمه‌نامه خود را فسخ کند.

فسخ خود به خود بیمه‌نامه بدنه موتور

اگر به هر دلیلی موتور سیکلت از بین برود، بیمه‌نامه موردنظر فسخ می‎شود. البته در شرایطی که بیمه‌نامه خساراتی ناشی از حریق یا تصادفات را شامل شود، خسارت آن به طور کامل پرداخت شده و دیگر بیمه‌نامه فاقد اعتبار است. اگر بیمه‌نامه به صورت چندساله صادرشده باشد، حق‌بیمه سنوات آتی به بیمه‌گذار عودت می‌شود.

نحوه تعیین و دریافت خسارت بیمه بدنه موتور سیکلت

درست مانند بیمه بدنه خودرو، تعیین خسارت بیمه‌بدنه موتور توسط کارشناس و ارزیاب خسارت بیمه مشخص می‌شود.این مبلغ در صورت توافق طرفین پرداخت خواهد شد. در صورت اعتراض بیمه‌گذار توانایی این را دارد که از طریق شورای حل اختلاف و توسط کارشناس رسمی‌ فرآیند تجدید نظر و ارزیابی را پیگیری کند.

نکات مهم در دریافت خسارت کلی

یک باور اشتباه میان برخی افراد صورت گرفته است که تصور می‌کنند بیمه‌بدنه تمامی خسارات وارد شده را می‌پردازد، در صورتی که اینطور نیست. بیمه‌بدنه موتور سیکلت مثل بیمه‌بدنه خودرو دارای کسوراتی‌ست که در طی وقوع حادثه و پرداخت خسارات از آن کسر می‌شود.

این موارد شامل :

  • ارزش بازیافتی احتمالی لوازم
  • کسورات مقرر

نکته ای حائز اهمیت این که ارزش قطعات تعویضی پس از کسر فرانشیز و هزینه استهلاک بیمه نامه موتورسیکلت ارزیابی خواهد شد!

قیمت بیمه بدنه موتورسیکلت چقدر است؟

آنچه در محاسبه قیمت بیمه ‌بدنه موتورسیکلت تاثیرگذار است، ارزش موتور است. قیمت موتور باید دقیقا همان قیمتی باشد که در بازار خرید و فروش می‌شود.البته که اگر این قیمت بعد از شروع بیمه‌نامه به علت نوسانات بازار افزایش پیدا کند، باید الحاقیه افزایش قیمت مورد بیمه دریافت شود.

چگونه بهترین بیمه بدنه موتورسیکلت را بخرید؟

در حقیقت خرید بهترین بیمه ‌بدنه موتورسیکلت مانند سایر بیمه نامه‌ها دارای حساسیت‌هایی است که باید به آن دقت کنید. لطفا توجه داشته باشید که ارزان بودن قیمت بیمه بدنه موتور سیکلت الزاما به معنای خوب بودن آن نیست. عقل سلیم حکم می‌کند تا فاکتور‌های دیگری مانند سطح توانگری، مراکز پرداخت خسارت و رضایت مشتری و … شرکت بیمه را در نظر گرفت.

راهنمای کامل بیمه بدنه موتورسیکلت را در این مطلب بخوانید:

https://bimeh.com/mag/motorcycle-body-insurance/

خرید بیمه بدنه موتورسیکلت از بیمه دات کام

سامانه فروش آنلاین بیمه‌دات‌کام با سابقه بلند مدت خود در صنعت بیمه تجربه خرید بیمه آسان و با اطمینان خاطر را به شما می‌دهد!

11

خرید بیمه موتور از بیمه دات کام

پس برای بیمه‌کردن موتورسیکلت خود تعلل نکنید! قبل از خرید به یاد داشته باشید که خرید بیمه بدنه موتور از بیمه دات کام فقط برای کارمندان بانک میسر است؛ اگر جزو این گروه هستید فبها، در غیر این صورت، می‌توانید از مشاوران تخصصی بیمه دات کام با شماره تماس ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. آن‌ها بهترین اطلاعات و راهنمایی‌های مربوط به بیمه‌نامه بدنه موتورسیکلت را در اختیار شما قرار می‌دهند تا برای خرید بهترین بیمه بدنه موتور خود اقدام نمایید.

منبع : سایت بیمه دات کام https://bimeh.com/

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied