شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معرفی مدارس ایرانی و اسلامی کانادا

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست. سطح کیفی آموزش در این کشور بسیار بالاست شاید یکی از دلایل اینکه کانادا جزو 8 کشور صنعتی برتر دنیاست اهمیت ویژه به تحصیل و کیفیت آن است. به همین دلیل بسیاری افراد علاقه به تحصیل در کانادا دارند.

معرفی مدارس ایرانی و اسلامی کانادا

ممکن است برخی افراد برای کار یا تحصیل مجبور باشند برای مدتی در کانادا زندگی کنند، فرزندان این افراد می‌توانند تحصیلات خود را در کانادا ادامه دهند. در صورتی که پس از اتمام کار یا دوران تحصیل، والدین قصد بازگشت به ایران را داشته باشند، ممکن است کودک در تحصیلات خود با مشکلاتی مواجه شود به همین دلیل بهترین انتخاب برای این خانواده‌ها مدارس اسلامی و ایرانی در کاناداست. در این مقاله قصد داریم مدارس اسلامی و ایرانی کانادا را معرفی کنیم و مزایای تحصیل در این مدارس را نیز بررسی کنیم. در انتها نیز با قوانین تحصیل در مدارس کانادا و هزینه‌های آن آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی و اسلامی کانادا

در مدارس ایرانی کانادا دروس اصلی با استاندارد مدارس کانادایی به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد. به همین دلیل سطح کیفی مدارس ایرانی در کانادا بسیار بالاست. علاوه بر این کلاس‌های آموزش زبان به صورت مستمر برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا دانش‌آموز به خوبی به زبان انگلیسی و فارسی مسلط شود.

علاوه بر تمام این موارد دروس تاریخ ایران و اسلام، دروس اسلامی و زبان فارسی نیز در برنامه درسی دانش‌آموزان وجود دارد.

مدارس ایرانی نیز مانند مدارس کانادایی علاوه بر شرایط عمومی شرایط اختصاصی خود برای پذیرش را دارند. مثل ارائه مدارک سال قبل، نمرات و معدل مناسب، تسلط به زیان انگلیسی، فرانسوی یا فارسی و ...

لیست مدارس ایرانی و اسلامی کانادا

برای ثبت نام در مدارس ایرانی ارائه مدارک هویتی دانش‌آموز و والدین، کارنامه تحصیلی دو سال اخیر، مدارک واکسیناسیون، توصیه نامه، مدارک مهاجرت و ... نیاز است. در ادامه برخی از معروفترین مدارس ایرانی اسلامی کانادا را معرفی می‌کنیم.

  • مدرسه ایرانی فردوسی در مونترال
  • مدرسه ایرانی دهخدا در مونترال
  • مدرسه ایرانیان ادمونتون
  • مدرسه بین‌المللی البرز
  • مدرسه ایرانی فیوچر اسکیلز
  • مدرسه فارسی تورنتو
  • مدرسه فارسی شاه مقصودی

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

اگر بخواهیم هزینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی برای دانش‌آموزان را به صورت جداگانه از هزینه مدرسه و شهریه بیان کنیم این هزینه‌ها شامل هزینه اخذ پذیرش، هزینه ترجمه مدارک، هزینه اخذ ویزای تحصیلی شامل انگشت نگاری و ... است. هزینه‌های پرواز، مسکن، زندگی و ... را نیز باید به موارد بالا اضافه کرد.

اما در مقاله هزینه تحصیل در کانادا از سایت کن اپلای درباره هزینه تحصیل مدارس و کالج‌های کانادا می‌خوانیم: میزان هزینه به رشته تحصیلی مورد نظر و مدت زمان تحصیل بستگی دارد. افرادی خارجی(غیرکانادایی) که برای ادامه تحصیل به کالج‌ها و دبیرستان‌های دولتی کانادا می‌روند، باید شهریه و هزینه را پرداخت کنند. کالج‌های دولتی تنها برای مردم کانادا رایگان است.

با این حال میانگین شهریه مقطع کالج‌ و دبیرستان‌های کانادا سالانه حدود 15 تا 18 هزار دلار است.

813fbddc-cbf1-4033-aecf-c8ecfa12d38b

قوانین تحصیل در کانادا

در مقاله تحصیل در کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم: قانون کانادا این اجازه را به استان‌‌ها می‌دهد تا قوانین آموزشی مخصوص خود را تنظیم کنند. با این حال تفاوت زیادی در قوانین آموزشی بین استان‌‌ها وجود ندارد.

در اکثر ایالت‌ها دانش‌آموزان قبل از ورود به دانشگاه باید دوره 12 ساله تحصیل را تکمیل کنند. این دوره تحصیل در مدارس دولتی رایگان است.

• دوره دیپلم در کانادا حداقل 2 سال است و بسته به رشته موردنظر ممکن است 3 تا 4 سال نیز طول بکشد.

• تحصیلات در مقطع لیسانس بعد از اتمام دبیرستان امکان‌پذیر است و دوره‌ای حدودا 3 تا 5 ساله است.

• دوره فوق لیسانس یک یا دو سال طول می‌کشد و به دو صورت شرکت در کلاس‌ها و گذراندن واحدهای درسی به مدت دو سال یا تحصیل به مدت یک سال و نیم تا دو سال همراه با اخذ پروژه تحقیقاتی است.

• دوره دکتری در کانادا کاملا پروژه‌محور بوده و بین 3 تا 5 سال ممکن است طول بکشد.

کلام آخر

سطح کیفی تحصیل همواره برای کودکان مهم بوده و است. تحصیلات می‌تواند آینده شغلی و کیفیت زندگی افراد را تعیین کند. اگر برای مدتی محدود به هر دلیلی در کانادا زندگی می‌کنید و قصد بازگشت به ایران را دارید، بهترین انتخاب مدارس ایرانی و اسلامی کاناداست. در غیر اینصورت دست شما برای انتخاب بازتر بوده و می‌توانید مدارس کانادایی نزدیک به منزل خود را انتخاب کنید. فقط باید توجه داشته باشید تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی در مدارس کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. با اینکه برای تحصیل در مدارس کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست ولی دانش‌آموز باید به زبان انگلیسی مسلط باشد تا بتواند خوب یاد بگیرد و در امتحانات موفق شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied