شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

مقایسه دوچرخه ثابت و اسکی فضایی – کدام یک بهتر است؟

در میان ورزشکاران و افرادی که فعالیت‌های ورزشی دارند، همواره سوالات زیادی وجود دارد که اکثر این سوالات به تفاوت میان انواع دستگاه‌های هوازی بر می‌گردد.

مقایسه دوچرخه ثابت و اسکی فضایی – کدام یک بهتر است؟

تردمیل، دوچرخه ثابت ورزشی، دستگاه اسکی فضایی، الپتیکال و غیره دستگاه‌هایی هستند که همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در این بین تفاوت میان دوچرخه ثابت ورزشی با دستگاه اسکی فضایی چیست؟ اگر محدودیت حرکتی، دردهای عضلانی و مفصلی، دیسک کمر و یا سایر مشکلات را داریم می‌توانیم از اسکی فضایی استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوالات بسیار مهم است زیرا تمامی افراد با هدف سلامتی و شادابی بدن ورزش می‌کنند پس قطعا استفاده از دستگاهی که فشار را بر روی بدن بالا می‌برد مناسب نخواهد بود. در ادامه دو دستگاه هوازی یعنی دوچرخه ثابت و اسکی فضایی را بررسی می‌کنیم.

 

ویژگی دوچرخه ثابت

دستگاه دوچرخه ثابت ورزشی در میان سایر دستگاه‌های هوازی کمترین میزان فشار به مفاصل و عضلات را دارد. دوچرخه ثابت معمولا به دو نوع ساده یا اسپینینگ و نوع پشتی دار یا مبلی تقسیم می‌شود که هرکدام برای افراد خاصی قاب استفاده می‌باشد. استفاده از دوچرخه ثابت باعث افزایش سوخت و ساز بدن، کمک به عضله سازی مخصوصا در عضلات پا و همچنین چربی‌سوزی و تقویت عضلات پایینی شکم می‌شود. همچنین اکثر دستگاه‌های دوچرخه ثابت ورزشی دارای امکاناتی از جمله مسافت سنج، کالری شمار، سنجش ضربان قلب، تعیین سختی حرکت و غیره می‌باشند که این موارد باعث افزایش کیفیت تمرینات می‌شود. استفاده از دوچرخه ثابت برای گرم کردن قبل از تمرین و همچنین سرد کردن پس از تمرینات بدنسازی نیز بسیار کاربردیست و می‌تواند از بروز مصدومیت‌های عضلانی و مفصلی جلوگیری نماید.

 

امکانات اسکی فضایی

اسکی فضایی دستگاهی است با قابلیت چربی سوزی بالا، افزایش سوخت ساز بدن تا حد زیاد و همچنین تقویت کننده عضلات نیم تنه پایینی بدن. به قطع می‌توان اسکی فضایی را جزو محبوب‌ترین دستگاه‌های هوازی به حساب آورد. دستگاه اسکی فضایی به دلیل درگیر کردن تمام مفاصل اصلی بدن و همچنین نوع حرکت پدال‌های دستگاه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوخت و ساز بدن را تا حد زیادی بالا برده و چربی سوزی را آغاز می‌کند.

 قابلیت‌هایی که دستگاه‌های اسکی فضایی دارند امکان سنجش ضربان قلب حین تمرین، کالری شمار، تایمر، تعیین سطح سختی حرکت، تغییر ارتفاع پدال دستگاه، مسافت سنج و غیره می‌باشد که تمامی این موارد به کیفیت تمرین ورزشکاران کمک زیادی می‌کند. همچنین دستگاه اسکی فضایی دارای انواع مختلفی است که برخی از آنها با برق شهری، برخی بصورت شارژی و برخی نیز ژنراتور دار هستند که سبب می‌شود تا انرژی لازم برای روشن شدن دستگاه را از پدال زدن ورزشکار بر روی دستگاه دریافت نماید.

a0f5cadd-bc4c-4a31-a924-59bd02fa339b

کاربرد اسکی فضایی

اسکی فضایی برای تمامی ورزشکاران مناسب است. افراد لاغر و یا دارای اضافه وزن، برای نرم کردن مفاصل، افزایش سوخت و ساز بدن، افزایش انعطاف بدنی و همچنین نرم کردن می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. اما کاربرد اصلی دستگاه اسکی فضایی در امر چربی سوزی است. این دستگاه با درگیر کردن تمام بدن و همچنین نحوه حرکت باعث می‌شود تا شما در کوتاه ترین زمان ممکن به دلیل افزایش ضربان قلب، چربی سوزی داشته باشید. استفاده حداقل 20 دقیقه‌ای در روز از اسکی فضایی سبب می‌شود تا در ماه حداقل بین 2 الی 3 کیلو چربی بسوزانید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که فشار تمرینی با دستگاه اسکی فضایی بیشتر از دوچرخه ثابت است. همین امر سبب می‌شود تا بگوییم که افرادی که دارای دردهای کمری و مشکلات دیسک هستند و همچنین افرادی که دارای محدودیت‌های حرکتی یا درد‌های شدید زانویی هستند بجای استفاده از دستگاه اسکی فضایی، به سراغ دستگاه‌های دیگر از جمله دستگاه دوچرخه ثابت ورزشی بروند تا از ایجاد هرنوع مصدومیتی جلوگیری کنند. اما اگر فردی هستید که توانایی بدنی مناسبی دارید و می‌توانید به راحتی تمرین کنید، حتما خرید دستگاه اسکی فضایی را در لیست خود قرار دهید.

 

تاثیر دوچرخه ثابت

همانطور که گفتیم، دوچرخه ثابت یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های هوازی‌ای است که ازآن برای چربی سوزی استفاده می‌شود. استفاده روزانه حداقل 20 دقیقه از دوچرخه ثابت در بعد از تمرینات بدنسازی سبب سرد کردن بدن و همچنین کمک بسیار زیاد به روند چربی سوزی می‌شود. دوچرخه ثابت به دلیل نحوه حرکتی که در قسمت پاها دارد، سبب تقویت عضلات ران و ساق پا شده و اگر از این دستگاه در انتهای تمرینات عضلات پا استفاده نمایید، علاوه بر کمک به عضله سازی و نرم کردن عضلات، چربی سوزی را نیز تجربه می‌کنید. دستگاه دوچرخه ثابت برای افرادی که دارای درد کمر و مفاصل بالا تنه هستند نیز بسیار مناسب است و اگر فردی دارای کمر درد یا درد های عضلانی است، با استفاده از دوچرخه ثابت مبلی می‌تواند بدون احساس درد در این نواحی به راحتی ورزش کند.

اگر در طول روز خستگی زیادی دارید و انرژی تمرینی کمی دارید دستگاه دوچرخه ثابت ورزشی می‌تواند گزینه آیده آلی برای شروع تمرینات نیز باشد اما در نظر داشته باشید که نشستن طولانی مدت بر روی زین و یا صندلی دوچرخه ثابت توصیه نمی‌شود. اگر قصد تمرین در خانه دارید و فضای بزرگی در اختیار ندارید، خرید دوچرخه ثابت ورزشی علاوه بر اشغال بسیار کم فضای خانه، کمک زیادی در بدست آوردن آمادگی بدنی شما خواهد کرد.

 

خرید بهترین دوچرخه ثابت و اسکی فضایی

فروشگاه دنیز اسپرت به عنوان یک از معتبرترین فروشگاه‌های ورزشی کشور با بیش از 15 سال تجربه موفق کاری، با استفاده تیم پشتیبانی متخصص و با تجربه هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری و با تنوع بسیار بالایی از انواع دستگاه‌های بدنسازی و هوازی، آماده ارائه خدمات به عزیزانی است که قصد خرید دستگاه اسکی فضایی و یا دستگاه دوچرخه ثابت ورزشی را دارند. فروشگاه دنیز اسپرت تولید کننده و عرضه کننده انواع دستگاه‌های هوازی، بدنسازی و انواع دستگاه‌های ماساژ است که علاوه بر مشاوره رایگان پیش از خرید، امکان بررسی و مقایسه انواع دستگاه‌ها را برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید تمامی محصولات این فروشگاه را با ضمانت اصالت و سلامت کالا به همراه خدمات پس از فروش خریداری کنید. اگر قصد خرید دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی را داشتید حتما از سری به فروشگاه دنیز اسپرت بزنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied