شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

خدمات کلینیک دامپزشکی چیست؟

یک کلینیک دامپزشکی باید بتواند تمام نیاز های حیوان خانگی شما را به بهترین نحو، انجام دهد. در ادامه به خدمات یک کلینیک معتبر پرداخته ایم.

خدمات کلینیک دامپزشکی چیست؟

وظیفه ی دامپزشک چیست؟

هنگامی که یک دامپزشک دوره کارشناسی و مدرک دکترای دامپزشکی چهار ساله یا DVM خود را تکمیل می کند، می تواند در کلینیک دامپزشکی، مشغول به کار شود. برخی از دامپزشکان به طور انحصاری روی حیوانات بزرگ و یا کوچک کار می کنند، در حالی که برای برخی دیگر، اندازه ی حیوانات اهمیتی ندارد.

خدمات یک کلینیک دامپزشکی

یک دامپزشک حرفه ای، بر اهمیت معاینه ی سالانه تاکید می کند. معاینات کامل و مراقبت های پیشگیرانه می تواند به کاهش مشکلات جدی، کمک کند. طیف گسترده ای از خدمات، در یک کلینیک دامپزشکیارائه می شود تا حیوان خانگی شما، احساس بهتری داشته باشد.لیست کلینیک های دامپزشکی در شهرهای مختلف را در سایت پی جو بیابید مانند دامپزشک در شیراز و سایر شهرهای ایران که همگی در پی جو درج شده اند.

 

خدمات پزشکی و جراحی

1. خدمات تشخیصی و درمانی: یک کلینیک دامپزشکی، مجهز به ارائه خدمات تشخیصی و درمانی برای مراقبت کامل حیوانات خانگی شما از جمله امکانات کامل آزمایشگاهی در خانه است.

2. خدمات جراحی: در یک کلینیک مجهز و معتبر، طیف گسترده ای از روش های جراحی مانند: ترمیم شکستگی، و جراحی های معمول مانند عقیم سازی انجام می شود.

3. بیهوشی: کلینیک های دامپزشکی موظف هستند از ایمن‌ترین بیهوش‌کننده‌های موجود استفاده کنند. با استفاده از مدرن ترین تجهیزات شامل: پالس اکسیمتری، الکتروکاردیوگرام، علائم حیاتی حیوان خانگی در تمام مراحل بیهوشی، کنترل می شود.

2c6d3bea-3cb5-40a6-9a30-4933862ea04a

حیوان خانگی

4. پزشکی داخلی: در یک کلینیک دامپزشکی، روش های تشخیصی کامل از جمله آزمایش خون، قابلیت های آندوسکوپی و سونوگرافی ارائه می شود. همچنین در صورت نیاز با متخصصان سراسر کشور مشورت می شود.

5. خدمات رادیولوژی کلینیک: تجهیزات دیجیتالی اشعه ایکس در رادیوگرافی با کیفیت بالا برای کمک به تشخیص سریع بسیاری از اختلالات، ارائه می شود.

6. خدمات الکتروکاردیوگرافی: از دیگر خدمات یک کلینیک معتبر و حرفه ای، ارائه ی خدمات ECG کامپیوتری در محل و همچنین مشاوره با متخصصان قلب است.

7. دندانپزشکی: خدمات دندانپزشکی یک کلینیک، شامل تمیز کردن و پولیش دندان، عکسبرداری با اشعه ایکس، کشیدن دندان و جراحی دهان می باشد.

8. آزمایشگاه: امکانات آزمایشگاهی داخلی یک کلینیک شامل: شیمی سرم، هماتولوژی، سرولوژی، آنالیز ادرار، سیتولوژی و آزمایش انگل است. همچنین از آزمایشگاه های دامپزشکی تجاری برای تشخیص و مشاوره تخصصی استفاده می شود.

9. داروخانه: یک کلینیک مجهز باید موجودی کاملی از داروها، ویتامین ها، شامپوها، محصولات کنترل کک و کنه و داروهای پیشگیری کننده از کرم قلب را برای رفع نیازهای حیوان خانگی شما نگهداری کند. همچنین یک سری کامل از رژیم های غذایی نسخه ای را ارائه دهد.

کلینیک های دامپزشکی تهران و کرج نیز در سایت پی جو درج شده اند شما میتوانید لیست کامل آن ها را در پی جو بیابید.

 

خدمات رفتاری و غذایی

1. مشاوره غذایی: یک دامپزشک باید در مورد نیازهای غذایی حیوان خانگی شما برای هر مرحله از زندگی، از جمله نیازهای غذایی برای رشد، حفظ وزن و عملکرد آن، راهکار ها و پیشنهاداتی را، ارائه دهد.

2. مشاوره رفتاری: یک دامپزشک حرفه ای باید در خصوص اصلاح مشکلاتی مانند پارس کردن زیاد، جویدن، پاشیدن، خراشیدن، کندن، کثیف شدن خانه و پرخاشگری مشاوره ارائه دهد.

3. حمام کردن و نظافت: خدمات حمام و نظافت در یک کلینیک قابل دسترس است. همچنین معمولا، برای تمام نیازهای زیبایی حیوانات خانگی شما، یک آرایشگر در دسترس است.

 

در یک کلینیک معتبر، به صورت شبانه روزی، خدمات درمانی ارائه می شود. در این کلینیک ها همه ی کارکنان دلسوز و مراقب حیوانات خانگی شما هستند. سایت پی جو می تواند شما را در پیدا کردن کلینیک دامپزشکی در شهرهای مختلف مانند کلینیک دامپزشکی در اهواز و...  یاری کند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied