شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آنچه دکتر میثم شکری ساز (ماکان آریا پارسا) درباره راه‌های موفقیت می‌گوید

اخیراً گروهی کلاهبردار و سودجو، با شناسایی و ترغیب افرادی که به هر دلیلی قصد مهاجرت دارند، به‌طور غیرقانونی و بدون مجوزهای لازم برای فعالیت در چنین حوزه‌ای، از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

آنچه دکتر میثم شکری ساز (ماکان آریا پارسا) درباره راه‌های موفقیت می‌گوید

صحبت کردن درباره راه‌های موفقیت اتفاق تازه‌ای در مقالات اینترنتی نیست و احتمالاً شما انبوهی از این دست مقالات را می‌توانید در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف شاهد باشید؛ اما جذابیت یک مقاله معرفی راه‌های موفقیت، ارائه راهکارهای کاربردی و قابل اجرا است تا از این طریق شما بتوانید در کنار داشتن یک دید تئوری نسبت به این راه‌حل‌ها، استفاده عملی از آنها داشته باشید. واقعیت این است که چنین امری به واقعیت تبدیل نخواهد شد، جز زمانی که مقاله همراه با تجربیات یک فرد موفق در زندگی واقعی باشد. در معرفی راه‌های موفقیت از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز دقیقاً به دنبال رسیدن به چنین هدفی هستیم.

 

دکتر میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز فارغ التحصیل دکترای کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارآفرین برتر کشور با راه‌اندازی چندین مجموعه آموزشی حضوری و مجازی در زمینه کسب و کارها و روش‌های برنامه‌ریزی برای موفقیت آنها، تجربیات خود را در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف با کاربران در میان گذاشته است. دقت به همین نکات ارائه شده در این مباحث می‌تواند راهکارهای موفقیت را برای همگان روشن کند. البته که قرار نیست تمام مباحث و توصیه‌های دکتر میثم شکری ساز یا همان ماکان آریا پارسا به شکل توصیه‌های تئوری باقی بماند. شما می‌توانید این نصیحت‌ها را در دوره‌های عملی دنبال کرده و روش‌های استفاده درست از آنها برای موفقیت کسب و کار خود را نیز بیاموزید.

 

برنامه‌ریزی داشته باشید

یکی از اصلی‌ترین اصول موفقیت برای هر کسب و کاری به گواه آقای دکتر ماکان آریا پارسا برنامه‌ریزی است. نیاز است تا شما برای هر کاری و هر شغلی یک برنامه‌ریزی مدون داشته باشید و از قبل شرایط مختلف کسب و کار خود را در وضعیت‌های مختلف ارزیابی کنید. این مهم باعث می‌شود تا شما برای مواقع بحرانی نیز برنامه‌ریزی داشته و در هر لحظه بدانید که چه مسیری را باید برای کسب و کار خود طی کنید. رسیدن به موفقیت بدون برنامه‌ریزی امکان پذیر نخواهد بود.

 

برنامه‌ریزی اصولی و مبتنی بر واقعیت

در بند قبلی به اهمیت برنامه‌ریزی برای مواقع و شرایط مختلف برای موفقیت اشاره کردیم؛ اما موضوع اینجاست که برخلاف تصور بسیاری از افراد، برنامه‌ریزی یک فعالیت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است. برای موفقیت لازم است تا شما با اصول برنامه‌ریزی آشنا باشید و یک برنامه‌ریزی اصولی برای زندگی خود در تمام جنبه‌ها در نظر بگیرید. برنامه‌ریزی اصولی و مبتنی بر واقعیت، یکی از تخصص‌های اصلی دکتر میثم شکری ساز است و همین دقت و تخصص است که در حال حاضر تمام ایده‌ها و پروژه‌های وی را تبدیل به بهترین‌ها در عرصه خود کرده است. داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی باید مبتنی بر تمام شرایط حاکم بر بازار باشد و شما نمی‌توانید بدون در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف تجارت و بازار برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید. حتی داشتن یک شغل و رسیدن به درآمد بالا نیز تنها با برنامه‌ریزی مبتنی بر واقعیت به دست خواهد آمد.

 

از تجربیات افراد موفق استفاده کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین نقطه نظرات استاد میثم شکری ساز برای رسیدن به موفقیت، استفاده از تجربیات افراد موفق است. دقت کنید که هر چند استفاده از تجربیات دیگران همیشه می‌تواند کلید حل معماها و چالش‌های زندگی ما باشد، اما به گفته دکتر ماکان آریا پارسا این تجربیات حتماً باید از طریق افراد موفق به انسان انتقال پیدا کند؛ زیرا افراد موفق می‌توانند تجربیات و مهارت‌هایی را به شما انتقال دهند که کاملاً عملیاتی بوده و از قبل توسط خودشان برای رسیدن به موفقیت استفاده شده است. در حالی که صرف انتقال یک تجربه توسط کسی که درک عملیاتی به آن ندارد، نمی‌تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد.

استفاده از تجربیات دیگران مزیت‌های مختلفی برای ما در زندگی دارد. قدم گذاشتن در مسیرهایی که قبلاً امتحان شده باشند، کاهش قابل توجه هزینه‌ها و عدم نیاز به تست کردن روش‌هایی که قبلاً شکست خورده‌اند، باعث می‌شود تا تک‌تک ما از همان ابتدا احساس خوشبختی کرده و یک زندگی موفق را تجربه کنیم.

 

آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی ببینید

به گفته میثم شکری ساز کسب آموزش‌های حرفه‌ای را نیز می‌توانیم یکی از مهم‌ترین پله‌های رسیدن به موفقیت تبیین کنیم. بدون آموزش موفقیت بسیار دور از دسترس خواهد بود. قبل از هر قدمی شما باید تمام پیش زمینه‌های لازم را به دست آورید. استفاده از آموزش‌های حرفه‌ای حتی باعث می‌شود تا شما تجربیات گذشتگان را نیز به دست آورید. رسیدن به این مهم البته تنها با استفاده از آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی به دست می‌آید. شما می‌توانید در سری آموزش‌های ارائه شده در هلدینگ پارس پندار نهاد تمام تجربیات حرفه‌ای دکتر شکری ساز را در اختیار داشته باشید و این درس‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

تمام آموزش‌های ارائه شده در مجموعه پارس پندار نهاد برگرفته از تجربیات گرانقدر دکتر ماکان آریا پارسا است و شما می‌توانید با استفاده از این تجربیات مسیری را طی کنید که قبلاً توسط خود کارآفرین برتر ایرانی طی شده است. چه مزیتی بهتر از اینکه شما هم می‌توانید آموزش‌های تئوری مربوط به تخصص مورد نظر خود را به دست آورید و هم همزمان تجربیات منجر به موفقیت درباره آنها را نیز بدانید.

 

موفقیت

 

به خودتان اعتماد داشته باشید

هر کسی برای رسیدن به موفقیت در قدم اول نیاز به خودباوری دارد. هر چند ممکن است بسیاری از شما این موضوع را ساده بینگارید و اهمیت زیادی برای آن قائل نباشید، اما اعتماد به نفس و خودباوری می‌تواند اصلی‌ترین وجه تمایز افراد موفق با افرادی باشد که تنها ادای موفقیت را در می‌آورند. کسانی که اعتماد به خود را در ذهن خود پرورش داده و از نظر شرایط ذهنی آمادگی مبارزه با هر وضعیتی را پیدا کرده‌اند، همیشه برای مبارزه آماده هستند. شکست‌های کوتاه مدت آنها را از مسیر اصلی باز نمی‌دارد و آنها چاره‌ای جز رسیدن به موفقیت نمی‌بینند. البته همین که شما یک کسب و کار شخصی را شروع می‌کنید، نشان از وجود خود باوری و اعتماد به نفس در شما دارد؛ اما برای موفقیت حتماً باید این حس را در خود تقویت کنید.

 

از شکست نترسید و برای آن برنامه داشته باشید

به گفته دکتر میثم شکری ساز یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست بسیاری از کسب  و کارها در دنیای امروز ترس از شکست است. ترس از شکست باعث می‌شود تا بسیاری از ایده‌ها فقط یک ایده ذهنی باقی بمانند و خیلی وقت‌ها نیز همین ترس باعث می‌شود تا بسیاری از مسیرهای جذاب توسط افراد طی نشود. شما باید در وهله اول بدانید که شکست برای هر شخصی و در هر مسیری طبیعی است و همه این موضوع را تجربه می‌کنند. نکته مهم اینجاست که افراد موفق از شکست‌ها درس می‌گیرند و همیشه به فکر استفاده از تجربیات شکست برای هموار کردن مسیر پیروزی و موفقیت هستند. شما نیز برای موفقیت می‌توانید روی شکست‌های خود حساب کنید، به شرطی که برای آنها برنامه داشته باشید.


این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied