شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

مقدمه رزین سنگ مصنوعی

رزین سنگ مصنوعی امروزه مواد افزودنی جایگاه ویژهای در صنعت ساختمان سازی به خود اختصاص داده است. رسیدن به کیفیت بالاتر در حالیکه کمترین انرژی و زمان صرف شود دغدغه اساسی هر سازندهای میباشد. این امر به وسیله ی افزودنی های مناسب میسر میشود.

مقدمه رزین سنگ مصنوعی

در ساخت سنگ مصنوعی به دلیل متفاوت بودن مواد و نوع واکنش خاص آن فقط نمیتوان با سیمان به گیرش مطلوب، بین مواد اولیه رسید. استفاده از رزین سنگ مصنوعی که نوعی ماده افزودنی با شباهت زیاد به روان‌کننده‌ها می‌باشد، چسبندگی لازم بین مواد را ایجاد می‌کند.

 

رزین سنگ مصنوعی چیست؟

 

رزین سنگ مصنوعی همانطور که گفته شد در این مقاله قصد معرفی رزین سنگ مصنوعی ، سمنت پلاست و نانو پلیمری آنتیک را داریم. اما شاید برای شما سوال باشد که رزین آلفا دقیقا چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که زرین آلفا از خانواده رزین های اپوکسی می باشند. ساختمان شیمیایی این رزین طوری است که آنها را در مقابل مواد شیمیایی مقاوم می کـند. رزین های آلفا چسبندگی بسیار خوبی به طیف وسیعی از مواد دارند. همچنین ابعاد قالب خود را به خوبی حفظ می کنند.

این مواد پس از پخت استحکام و مقاومت خوبی در مقـــابل سایش از خود نشان می دهند. همچنین از جمله رزین های نادری هستند. که قادرند در حرارت های بالا مقاومت خوبی نشان دهند.قیمت رزین سنگ مصنوعی ، رزین های آلفا در کاربرد های مختلفی استفاده می شوند. 

مزایا رزین سنگ مصنوعی

رزین سنگ مصنوعی برای بتن اکسپوز موزاییک پلیمری و نرده سراحی استفاده می شود.

ماده ای بر پایه پلی کربوکسیلات و ترکیب چند مونومر است که در دما و فشار کنترل شده در رآکتور طی پروسه‌ پلیمریزاسیون تولید شده می گردد.

استفاده از این رزین ها در تولید، باعث افزایش مقاومت سنگ های مصنوعی به طرز قابل توجهی می شود. همین امر باعث شده که این موارد مورد توجه کارخانه‌های تولید قطعات بتنی و موزاییک پلیمری قرار بگیرند، چراکه مراحل اجرای عملی رزین سنگ مصنوعی را سرعت و کارایی را بهبود می بخشد.

چگونه رزین سنگ مصنوعی با کیفیت را بشناسیم؟

 

پایه اصلی رزین سنگ مصنوعی پلی کربوکسیلات اتر می باشد و با افزودنیهای دیگر تقویت شده است . برای شناخت یک رزین سنگ مصنوعی با کیفیت می توان در درجه اول به غلظت آن توجه نمود . برای این کار می توان با کمک دستگاه آون محصول را مورد آزمایش قرار دهیم تا بتوانیم میزان مواد جامد مصرفی در آن چند درصد است. 

همچنین با آزمایش میزان هوای درون رزین سنگ مصنوعی نیز می توان آن را مورد آزمون قرار داد. افزودنی رزین سنگ مصنوعی مجاز است میزان هوای مشخصی را وارد مخلوط تهیه شده جهت سنگ مصنوعی وارد نماید و در صورت ورود میزان هوای کنترل شده مقاومت سنگ مصنوعی کاهش خواهد یافت.

 

c8d1d04d-98c2-4bac-b9df-675aa2ce2f17

اهداف رزین سنگ مصنوعی

هدف اصلی استفاده از رزین سنگ مصنوعی ، زیبایی و دوام ظاهری سنگ است. سنگی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در برابر عوامل مخرب شدید محیطی، مثل: تابش نور خورشید و بارش برف و باران قرار دارد. از این رو استفاده از رزین سنگ مصنوعی در نمای ساختمان باعث می‌شود، سطح براق شده، تا حد کمتری نور جذب کند و به دلیل خاصیت ضد آبی، از تخریب سنگ‌های نما در برابر بارش باران حفاظت کند. خاصیت آب گریزی، سبب استفاده این ماده برای حفاظت از سنگ‌ها در برابر رطوبت و چربی نیز شده است.

چسب رزین سنگ مصنوعی؟

 

امروزه استفاده از سنگ های مصنوعی و تزئینی جهت نصب در سطوح داخلی و خارجی ساختمان جهت زیبا سازی بسیار مرسوم و در حال گسترش است. نصب این سنگ ها به آسانی و توسط چسب های مخصوص انجام می شود. این چسب ها خواصی زیادی دارند که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • چسبندگی فوق العاده زیاد به سطوح زیر کار
  • استحکام و مقاومت عالی
  • مقاومت در برابر نم و رطوبت
  • کاربرد آسان و سرعت بالا در اجرا
  • انعطاف پذیری مناسب در مقابل لرزش ها
  • افزایش فضای داخلی ساختمان و غیره.

خرید و قیمت رزین سنگ مصنوعی

برای اطلاع از قیمت رزین سنگ مصنوعی، چسب و پلیمر سنگ مصنوعی . خرید آن در قزوین با ما در تماس باشید. *** شماره سفارش : 09122119609 ***

 

 

95400e7f-cfdd-4c5b-a054-466638763df5

مقدمه

با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قیمت بتن

قیمت بتن آماده در ابتدا به مواد خام، شیوه عمل‌آوری، دستگاه میکسر و عیار بتن بستگی دارد.‌ همچنین انتقال مصالح، شرایط آب‌وهوایی و نیروی کار در قیمت بتن ‌آماده موثر می‌باشد.

قیمت بتن آماده  بیشتر به تغییرات قیمت سیمان نسبت به قیمت شن و ماسه حساس می‌باشد. زیرا سهم سیمان از هزینه های مواد صنایع آماده حدود 60 درصد بیشتر از سهم ماسه و شن است

جالب است بدانید افزایش قیمت فولاد بر قیمت بتن آماده تاثیر مستقیم دارد. علت این امر جنس فولادی میکسرها می‌باشد.

762eeb91-6b2d-4415-99ca-6b8c156ad3b6

عوامل موثر در تخمین قیمت بتن

برای تخمین قیمت بتن آماده در ابتدا باید مقاومت بتن، اسلامپ و حجم مورد نیاز بتن ریزی مشخص شود. که در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با آنها پرداخته می‌شود.

 

  1. بتن مصرفی رایج، بتن با عیار 350 می‌باشد که بتن C25 می‌باشد. عدد بعد از C نشانگر مقاومت بتن بر حسب واحد مگاپاسکال می‌باشد.

عیار بتن به میزان سیمان مصرفی بستگی دارد. واحد حجم بتن در ایران متر مکعب می‌باشد. بنابراین، هر کیلوگرم گرم سیمان برای ساخت یک متر مکعب بتن، عیار آن بتن را مشخص میکند. کمترین عیار بتن 150 می‌باشد که برای آماده سازی کف فنداسیون استفاده می‌شود و به نام‌های بتن مگر، بتن نظافت و بتن رگلاژ معروف است. همپنین بیشترین عیار بتن 450 می‌باشد.

  1. اسلامپ بتن کارایی و روانی بتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هنگام دریافت بتن آماده به اسلامپ آن توجه شود و در صورت کمتر بودن اسلامپ از مقدار مقرر از استفاده آن اجتناب شود.

تاثیر مواد افزودنی بر قیمت بتن

ممکن است بر اساس نوع کاربری نیاز به مواد افزودنی خاصی در طرح اختلاط بتن آماده باشد. مواد افزودنی می تواند بر کارایی (چقدر راحت بتن را می توان به شکل درآورد)، زمان پخت، رنگ، تخلخل و سایر ویژگی ها تأثیر بگذارد.  این انعطاف پذیری در ویژگی های فیزیکی محصول نهایی، دامنه استفاده از بتن آماده را افزایش داده است.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied