شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

صفرتا صد اقامت یونان ( چگونگی دریافت اقامت یونان )

یونان یکی از قدیمی ترین تمدن های شناخته شده جهان است که از آن به عنوان مهد تمدن مغرب زمین یاد میشود.

صفرتا صد اقامت یونان ( چگونگی دریافت اقامت  یونان )

این کشور جایگاه ۵۴ بزرگترین اقتصاد های جهان و جایگاه ۱۶ بزرگترین اقتصاد های اتحادیه اروپا را دارا می‌باشد. یونان در سال ۲۰۰۱ به اتحادیه اروپا پیوسته ، واحد پول رسمی این کشور یورو، زبان یونانی زبان رسمی این کشور و ارتدوکس مذهب رسمی و ملی مردم یونان است.

وضعیت رفاهی یونان

   - هزینه های زندگی در کشور یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است .

   - اولین دانشگاه اروپایی در قرن پنجم میلادی در یونان تاسیس گردیده است.  مردم این کشور به علم آموزی و آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای می‌دهند

   - آب و هوای یونان معتدل مدیترانه ای است و هر سه نوع آب و هوای مدیترانه ای، معتدل و آلپی در کشور یونان یافت می‌شود.

وضعیت اقتصادی یونان

زندگی در کشور یونان از دید اکثر مهاجران خواستنی و خوشایند است و آن را تجربه ای دلنشین توصیف میکنند.  یونان از سال۱۹۸۱ که در اتحادیه اروپا پذیرفته شده، رشد بسیاری داشته است. این کشور از کشورهای در حال توسعه در اروپاست که در جایگاه ۵۱ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. رشد اقتصادی یونان در سال ۲۰۲۱ تا ۱۶ درصد افزایش داشته و در حال حاضر وضعیت اقتصادی مطلوبی دارد. دولت مردان یونانی نیز در حال تغییر دادن قوانین برای پیشرفت بیشتر کشورشان  هستند.

روشهای مهاجرت به یونان

اخذ اقامت یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی آسان‌تر است. این کشور از تمامی مزایای شهروندی اروپا برخوردار است. درسالهای اخیر تعداد متقاضیان ایرانی که به دنبال اخذ اقامت اروپا از طریق کشور یونان بوده اند، افزایش داشته است. روشهای مهاجرت به یونان مانند دیگر کشورها از راه‌های مختلفی امکان پذیر است. از جمله این روش ها میتوان به : مهاجرت از طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیلی و سرمایه گذاری اشاره نمود.

مهاجرت تحصیلی به یونان

تحصیل در یونان در اکثر رشته‌ها و مقاطع تحصیلی رایگان است. این فرصت مناسبی را در اختیار دانشجویانی قرار می‌دهد که به دنبال تحصیل رایگان در یک کشور اروپایی با کم ترین هزینه ممکن هستند. دروس به دو زبان یونانی و انگلیسی ارائه می شود. یونان مکان مناسب برای مهاجرانی است که به دنبال دانشگاهی معتبر هستند. تحصیل در یونان برای کودکان سنین ۶ تا ۱۵ سال یعنی دوره‌ های ابتدایی و راهنمایی برای همه (حتی خارجیان مقیم یونان) رایگان و اجباری است.  مقاطع تحصیلی کلا از نظام تحصیلی سالیانه (۹ ترمی – واحدی) برخوردار هستند.

مهاجرت کاری به یونان

مهاجرت کاری به یونان و کار در این کشور می‌تواند انتخاب بسیاری از افراد جویای کار و اقامت در کشوری توسعه یافته با هزینه زندگی نسبتا مناسب باشد. این کشور توسعه یافته جای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید بیزنس است.میانگین حقوق ماهانه در شهرهای یونان در سال ۲۰۲۲ به طور معمول حدود ۲،۷۸۸ یورو در هر ماه بوده است. این مبلغ در مشاغل رده بالاتر به ۱۲،۵۹۵ یورو نیز رسیده است.

ساعت کاری افراد در یونان ۴۰ ساعت در هفته ، و حق مرخصی ۲ روز در ماه با پرداخت دستمزد می باشد. حداقل دستمزد باز نشستگی در ماه برای افراد ماهانه ۶۸۴ یورو میباشد.

 

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک (گلدن ویزا)

از مهمترین و متداولترین روش های مهاجرت به یونان روش سرمایه گذاری است که مهم ترین آنها سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری از روش ثبت شرکت و سرمایه گذاری از روش کار آفرینی است.

یکی از متداولترین راه های سرمایه گذاری در کشور یونان خرید ملک است. بر اساس قانون گلدن ویزا هر فرد غیر اروپایی با سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار یورو میتواند اقامت کشور یونان را اخذ نماید.

متقاضیان با یک هفته حضور دریونان املاک مورد نظر را مشاهده می کنند. سپس با بستن قرار داد با موسسه مهاجران زند آرتا، وکلای آرتا در یونان دعوت نامه ای را برای آنان ارسال و اقدام به  کار افتتحاح حساب برایشان می کنند. این افراد پس از بازدید از املاک مختلف و انتخاب یکی از آنها، مبلغ مورد نیاز برای ملک مورد نظر را به حساب خود در یونان منتقل می کنید. مبلغ مورد نظر از حساب فرد به طور مستقیم به حساب فروشنده ملک با حضور موکلین موسسه منتقل خواهد شد و شخص صاحب خانه خواهد شد. کارت اقامت یونان در این حالت، ۵ سال اعتبار دارد و پس از ۵ سال می توان اقامت دائم دریافت کرد.

 

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در یونان

بر طبق قوانین مهاجرتی حال حاضر یونان، اشخاص غیر اروپایی می توانند از طریق ثبت شرکت در یونان اقامت دائم از طریق کار آفرینی این کشور را اخذ نمایند. برنامه ثبت شرکت در یونان به افرادی که خارج از محدوه شنگن و اتحادیه اروپا هستند اجازه می دهد با تاسیس یک کسب و کار شخصی اقامت کشور یونان را به دست بیاورند، به این صورت که مبلغ ۲۵۰هزار یورو را در تاسیس یک کسب و کار سرمایه گذاری نمایند.

یک پیشنهاد:

از آنجایی که مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در هر دو برنامه مهاجرتی ثبت شرکت و خرید منزل یکسان است، پیشنهاد وکلای مهاجرتی زند آرتا به متقاضیان، استفاده از برنامه مهاجرتی اخذ اقامت از طریق خرید ملک، می باشد. سرمایه گذاری از روش کار آفرینی، ازدواج ، تولد و پناهندگی از دیگر روشهای مهاجرت به یونان هستند. که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت مهاجرین زند آرتا مراجعه نمایید.

زند آرتا

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

موسسه مهاجرتی زند آرتا به عنوان تنها موسسه ایرانی با شعبه مستقیم در یونان و با بهره گیری از تیم وکلای یونانی خود که بیش از ۵۰ پرونده گلدن ویزای موفق را در کارنامه خود دارند، آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزان است. بـرای مشــاوره یـا کسب اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد.

(۲۰ خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

www.zandarta.com

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied