شمانیوز
شما نیوز

رپرتا آگهی/

مهم ترین نکات نصب و نگهداری نوار تیپ

نوارهای تیپ یکی از بهترین تجهیزات آبیاری قطره ای بوده که دارای دیواره های نازک نسبت به لوله های قطره چکان دار میباشند. این محصولات در دو نوع مدل نوار تیپ پلاکدار و نوار تیپ بغل دوخت تولید میشوند. نوار تیپ های بغل دوخت در بین کشاورزان بسیار محبوب است ولوله های قطره چکان دار با دبی متفاوت و فاصله ی این قطره چکان بین 15 تا 100 سانتی متر در بازار موجود هستند. قیمت این نوار ها بر اساس ضخامت قطر، جنس ، میزان تحمل و فشار و... متفاوت می باشد. این محصولات عموما با قطرهای 16 و20 میلیمتر تولید میشوند.

مهم ترین نکات نصب و نگهداری نوار تیپ

مراقبت از نوار تیپ

حساسیت نوارهای تیپ در مقایسه با لوله های قطره چکان دار کمتر بوده با توجه به ضخامت بسیار کم این نوارها از کشیده شدن آنها در زمین خودداری کنید. کشیدن نوارهای تیپ روی زمین هنگامی که آب در لوله های آن ها جریان دارد خودداری کنید این کار باعث پارگی شدید نوارها میشود.

 

چند نکته برای انتخاب مناسب نوار تیپ

1- کشاورزانی که از آب شور برای زمین های خود استفاده می کنند به این نکته توجه کنند آب شور باعث گرفتگی روزنه های نوار تیپ می شود.

2- آب مورد نیاز گیاهان را درست برآوره کنید.

3- نوارهای تیپ را روی شیب های بالای 2 درصد نصب نکنید چون بازدهی و یکنواختی نوارها را کاهش میدهد.

 

 خوبی های استفاده از نوار های تیپ کشاورزی

صرفه جویی کردن در مصرف آب

مناسب برای ریزش آب بین تمامی قطره چکان ها

بیشترین عملکرد این محصول رشد و رسیدن یکنواختی محصولات است

بیشترین کاربرد درست این محصول در طول چند فصل نگهداری صحیح و جمع آوری درست آن است.

122

بهترین ویژگی های نوار تیپ

مناسب برای زمین هایی وسیع با نرخ بارش کم

کنترل علف های هرز زمین

مقاومت کردن در برابر واکنش های شیمیای

شستشوی آسان

انواع نوار تیپ کشاورزی

نوار کشاورزی در مدل های مختلف تولید میشود که هر کدام بر اساس نیاز مشتری میتواند متفاوت باشد، نوار آبیاری عمدتا در مدل های درز بغل یا کنار دوخت، پلاک دار یا قطره چکان دار، درز از وسر یا پلاک ممتد که در ادامه این مطلب هر کدام را به طور خلاصه توضیح خواهم داد پس با من همراه باشید.

1- نوار تیپ درز بغل

خوب دوستان گرامی ما تا اینجا متوجه شدیم که سه مدل نوار تیپ داریم که پرمصرف ترین نوار تیپ بغل دوخت میباشد. نوار تیپ بغل به صورت زیگزاگی تولید میشود و از کنار تیپ آبیاری میشود که صورت زیپ مانند خروجی آب میدهد، پر مصرف ترین سایز نوار تیپ بغل دوخت 10 سانت، 20 سانت میباشد.

2- نوار تیپ پلاک دار

نوار پلاک دار یا قطره چکان دار که از کیفیت خیلی خوبی برخودار میباشد در بین کشاورز های محبوبیت زیادی دارد ولی این نوار به صورت نوار تیپ درز بغل از کنار آبیاری نمیکند بلکه در داخل این نوار تیپ از قطره چکان استفاده شده است که آبدهی دقیق تری دارد، نوار قطره چکان دار از 1.2 الی 2 لیتر در ساعت آبیاری میکند.

3- نوار تیپ پلاک ممتد

نوار تیپ در از وسط یکی از نوار های آبیاری میباشد که در بین کشاورز های مصرف زیادی در حال حاضر ندارد اما از کیفیت خیلی خوبی برخودار است، این مدل نوارتیپ نه به صورت زیگزاگی و نه به صورت قطره چکان دارد تولید میشود. بلکه این نوار تیپ شیار های زیگزاگی در وسط تیپ وجود دارد که آب از آن خارج میشود.

 

مهمترین نکات نصب و نگهداری نوار تیپ

1- برای نصب نوار تیپ از سیستم فیلتراسیون برای جلوگیری از ورود ماسه و گل و لای آب استفاده میشود.

 2- از نصب  نوارها بر روی شیب های بالای 2% خودداری کنید.

3- نوار تیپ رو به  صورت مستقیم نصب کنید اگر زاویه دار شود ممکن است افتاد فشار داشته باشد.  

4- در آخرکار  تزریق کود و سم آب  را زود قطع  نکنید .

5- اشیایی که نوک های تیزی دارند  برای نوار های تیپ خطرناک هستند  برخورد این  اشیا در مزرعه  نوارهای آبیاری  خودداری کنید.

 

12

قیمت نوار  های 1000 متری و قیمت هر رول  نوار تیپ کشاورزی

نوارهای تیپ شرکت رودینه  دراندازه های 800 تا 1000  متری لولید  میشوند ، بسیاری از کشاورزان  به دنبال  قیمت نوار تیپ های 1000 متری  یا قیمت نوارهای آبیاری قطره ای می باشند  فارغ از اینکه بدانند این نوار ها دارای فشار و ابعاد متفاوتی  هستند که این  موضوع باعث افزایش  یا کاهش قیمت  میشوند . برای انتخاب درست  نوار می توانید با شماره  های  شرکت  تماس  حاصل  فرماید  یا در واتس آپ  پیام دهید.

خرید نوار تیپ کشاورزی

ما در این مقاله به نکات کلیدی نوار به شما توضیح دادیم که چند مدل نوار داریم و چه نوع کارکردی دارد و همچنین راهنمایی خرید نوار تیپ کشاورزی آن را برای شما گفتیم، اگر به دنبال یک مجموعه خوب برای خرید نوار هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم تا سایت رودینه را مشاهده بفرمایید و یا اینکه روی لینک های خرید و یا قیمت خرید کلیک کنید تا مستقیم وارد صفحه خرید شوید، شما میتوانید در سایت علاوه خرید آنلاین از مشاوره رایگان متخصصین مجرب و کاردان برهمند شوید، کافیست سفارش خود را ثبت کنید و منتطر باشید تا کارشناسان با شما در تماس باشید.

منبع : RODINEH

مطلب فوق رپرتاژ آگهی مباشد و سایت شمانیوز هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied