شمانیوز
شما نیوز

محمدرضا کشاورز، مدیرعامل شرکت بیمه دی خبر داد:

یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر تحت پوشش بیمه دی

محمدرضا کشاورز با تاکید بر این نکته که در قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران، یک میلیون و 700 هزار نفر به عنوان بیمه شده، تحت پوشش این شرکت هستند، اظهارداشت: این پوشش بدون سقف و فرانشیز و با بیشترین شرح خدمات بیمه ای است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر تحت پوشش بیمه دی

به گزارش خبرنگار شمانیوز، مدیرعامل شرکت بیمه دی در جمع خبرنگاران هرگونه نرخ شکنی از سوی این شرکت را رد کرد و گفت: ما فقط بر اساس محاسبات دقیق بیمه گری، نرخ های فنی ارائه کرده ایم.

 

محمدرضا کشاورز در رابطه با موضوع بیمه درمان تکمیلی ایثارگران افزود: ما در ایران قانون جامع ایثارگران داریم و تنها قرارداد درمان تکمیلی که در قانون پیش بینی شده قرارداد حوزه ایثارگری است ضمن این که در مواد 12 و 13 قانون، حدود خدمات و نحوه تامین اعتبار این طرح مشخص شده است.

 

وی با بیان این نکته که در قانون سه ضلع مشخص وجود دارد که ضلع نخست، دولت است که وظیفه اش تامین منابع قرارداد تکمیلی ایثارگران است، ضلع دوم بیمه گزار یعنی بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد که وظیفه تعیین شرح خدمات، برگزاری مناقصه و ... را بر عهده دارد و ضلع سوم بیمه گر است که شرکت بیمه دی در سه سال اخیر این نقش را بر عهده گرفته است.

 

محمدرضا کشاورز با تاکید بر این نکته که در قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران، یک میلیون و 700 هزار نفر به عنوان بیمه شده، تحت پوشش این شرکت هستند، اظهارداشت: این پوشش بدون سقف و فرانشیز و با بیشترین شرح خدمات بیمه ای به جز عینک و دندانپزشکی است.

 

مدیرعامل شرکت بیمه دی با اشاره به اینکه شرکت بیمه دی برای وصول حق بیمه خود از دولت در این قرارداد، با همراهی بنیاد شهید تلاش زیادی کرده است، افزود: حق بیمه هر شخص در قرارداد اول 99 هزار تومان، در قرارداد دوم 145 هزار تومان و در قرارداد سوم 167 هزار تومان بود به عبارت دیگر امسال حدود 15 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته وجود داشته است و سال گذشته نیز با وجود افزایش متغیرهای اقتصادی نظیر نرخ ارز، تورم و تعرفه های وزارت بهداشت و افزایش قیمت برخی کالاها تا 300 درصد، نرخ های شرکت در قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران، فقط 45 درصد بیشتر شد.

 

وی با تاکید بر این نکته که بیمه دی سعی کرده است تا قیمت تمام شده خود را مدیریت کند، ادامه داد: هم اکنون این شرکت 2.500 میلیارد تومان از دولت طلب دارد ولی در روند خدمات رسانی شرکت، خللی ایجاد نشده است.

 

کشاورز با تاکید بر این که سناریوهای مختلف برای وصول این حق بیمه به دولت پیشنهاد شده است، گفت: راه نخست وصول نقدی، راه دوم از طریق واگذاری اسناد خزانه و اوراق مشارکت و راه سهام واگذاری سهام شرکت در شرکت های دولتی است. ضمن این که پیشنهاد شده است که ردیفی اختصاصی در بودجه برای قرارداد تکمیلی درمان ایثارگران اختصاص یابد که این موضوع در بودجه امسال آمده است.

 

وی با اشاره به این نکته که قرارداد سال جاری، ماهی 270 میلیارد تومان منابع می خواهد، اذعان داشت: به دلیل روراستی و صداقت شرکت، 6 هزار مرکز درمانی هنوز به ما خدمات می دهند.

 

مدیرعامل شرکت بیمه دی از کاهش ضریب خسارت شرکت بیمه دی در سال های 97 و 98 خبر داد و افزود: حتی در برخی رشته ها سود عملیاتی بیمه ای داشته ایم و تراز بیمه ای شرکت مثبت است.

 

وی تاکید کرد: مراکز درمانی می دانند که هر زمان ما حق بیمه خود را وصول کرده ایم در کمتر از 48 ساعت، بدهی آنها را به حسابشان واریز کرده ایم.

 

محمدرضا کشاورز مبلغ قرارداد بیمه درمان تکمیلی ایثارگران را در سال نخست، 2.000 میلیارد تومان، در سال دوم 3.200 میلیارد تومان( 13 ماه) و در سال سوم هم 13 ماهه 3500 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهارداشت: دولت تا اینجا که سررسید شده است 43 درصد از مبلغ حق بیمه را به شرکت بدهکار است.

 

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به این نکته که بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به شدت پیگیر وصول این مبلغ است، تصریح کرد: این مبلغ باید از سوی دولت تامین شود.

 

وی به حضور 4 شرکت بیمه ای کوثر، آتیه سازان حافظ، دانا و دی در مناقصه امسال بنیاد شهید برای انعقاد این قرارداد اشاره کرد و افزود: دو شرکت دانا و دی تا مرحله نهایی پیش رفتند که رقم پیشنهادی بیمه دانا 195 هزار تومان و رقم بیمه دی 167 هزار تومان بود که در نهایت این شرکت به عنوان برنده مناقصه معرفی شد.

 

کشاورز با تاکید بر این که بسیاری از شرکت ها زیرساخت های لازم برای اجرای این قرارداد را ندارند، اظهار داشت: بیمه دی در دو سال گذشته، روز به روز بر دانش و تجربه خود در این زمینه افزوده و اصلاحات زیادی را انجام داده است. به عبارت دیگر ما یکی از موفق ترین الگوهای نظارتی درمان در صنعت بیمه کشور را در پنج بعد در این طرح اجرا کرده ایم.

 

مدیرعامل شرکت بیمه دی از رشد 195 درصدی سود خالص بیمه دی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: سود هر سهم شرکت از 100 ریال در پایان تابستان گذشته به 226 ریال در پایان شهریورماه سال جاری رسیده است.

 

کشاورز از نپذیرفتن 500 تا 600 میلیارد تومان پورتفوی درمان از سوی بیمه دی در سال جاری به دلیل ارائه نرخ های غیرفنی از سوی متقاضیان، خبر داد و افزود: سود این شرکت، سودی باکیفیت است و شرکت با استفاده از مدیریت ریسک، سودآوری ناشی از سرمایه گذاری ذخایر و ارائه نرخ های فنی به شرکتی موفق تبدیل شده است.

 

وی درباره نرخ شکنی نیز اظهارداشت: اگر شرکتی با کنترل هزینه ها بتواند نرخ مناسب تری نسبت به شرکت های دیگر ارائه کند نرخ شکنی محسوب نمی شود به عبارت دیگر باید کف نرخ شکنی را پیدا کنیم چون نرخ در هر شرکتی می تواند متفاوت باشد. ضمن این که نظارت های مالی نهاد ناظر باید به روزتر باشد تا از این طریق، شرکت های بیمه به مسیر اشتباه نروند.

 

کشاورز اضافه کرد: سعی کرده ایم تا کار را به گونه ای به پیش ببریم که باعث ضرر و زیان شرکت نشویم در عین حال با طراحی محصولات جدید تا پایان سال، در برخی رشته ها فروش بیشتری نیز خواهیم داشت.

 

مدیر عامل بیمه دی از فروش 350 میلیارد تومانی بیمه نامه غیر از قرارداد 3.500 میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: بودجه پیش بینی شده برای حق بیمه غیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران، 491 میلیارد تومان است که تا پایان سال 600 تا 650 میلیارد تومان محقق خواهد شد تا مجموع حق بیمه شرکت به بالای 4.000 میلیارد تومان برسد.

 

کشاورز شاه کلید موفقیت بیمه دی را در خروج از وضعیت بحرانی سال های قبل، توجه به نیروی انسانی خواند و افزود: هم اکنون 84 درصد از 489 نفر نیروی انسانی شرکت، دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا هستند و در حوزه سرمایه انسانی شرکت اقداماتی از جمله ایجاد معاونت منابع انسانی و پشتیبانی، رتبه بدنی شغل و شاغل و همچنین تشکیل کانون ارزیابی و سخت تر شدن شرایط استخدام و استقرار نظام مدیریت عملکرد انجام شده است و به همین دلیل، شرکت با این تعداد نیروی انسانی به شرکت سوم بیمه ای بازار تبدیل شده است.

 

وی مدیریت ریسک، افزایش فروش، شفافیت در عملکرد و انضباط مالی را از دیگر دلایل موفقیت بیمه دی عنوان کرد و گفت: این شرکت از باانضباط ترین شرکت های بیمه در حوزه مالی، اجرا و عملکرد و انتشار گزارش ها و جزو 10 شرکتی است که از بیمه مرکزی تاییدیه کفایت ذخایر گرفته و نهاد ناظر صورت های مالی آن را قبل از برگزاری مجمع، تایید کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied