شمانیوز
شما نیوز

اخبار لحظه به لحظه از حمله آمریکا به عراق

خبرهایی که از عراق می رسد ، از تحولات خطرناک و نیات شوم دونالد ترامپ که به خاطر شیوع گسترده کرونا در آمریکا در وضع بغرنجی قرار گرفته است، حکایت دارد.

اخبار لحظه به لحظه از حمله آمریکا به عراق

به گزارش خبرنگار شمانیوز : این موضوعی است که گروههای مقاومت عراق هم به خوبی آن را دریافته اند به طوری که «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق روز گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: «تحرکات آمریکا تصادفی و برای انجام عملیات استقرار مجدد نیروهایش و جابجایی آنها نیست، بلکه آمریکا اهداف دیگری را دنبال می‌کند و سعی دارد به آن دست یابد. اما آمریکا به خوبی می‌داند که گروه‌های مقاومت عراق مانع محکمی در برابر طرح‌ها و سناریوهای آن هستند. ما هر باری که نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهیم، به صراحت مسئولیت آن را می‌پذیریم. گروه‌های مقاومت عراق برای پاسخ به هرگونه حمله آمریکا یا اصرار بر ابقای نیروهای آمریکایی در خاک عراق آمادگی کامل دارند. واشنگتن به خوبی می‌داند که گردان‌های حزب الله اولین مانع اجرای سناریوهای آمریکایی در خاک عراق است و به همین دلیل سعی در تضعیف آن را دارد. دولت آمریکا تلاش می‌کند از بحران بزرگ کرونا فرار کند و دونالد ترامپ دریافته است که در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری شکست خواهد خورد».

 

آیا حمله تروریست‌های آمریکایی به حشد شعبی و مقاومت عراق نزدیک است؟

روزنامه لبنانی الاخبار هم در گزارشی آورده است: «شواهد از رویارویی قریب الوقوع میان اشغالگران آمریکایی و گروههای مقاومت عراق حکایت دارد شواهد از رویارویی قریب الوقوع میان اشغالگران آمریکایی و گروههای مقاومت عراق حکایت دارد. منابع امنیتی عراقی فاش کردند که اشغالگران آمریکایی تصمیم به هدف قرار دادن یگان موشکی وابسته به سازمان بدر به رهبری هادی العامری، عصائب اهل الحق به رهبری قیس الخزعلی و جنبش النجباء به رهبری اکرم الکعبی و نیز کتائب حزب الله عراق گرفته اند. به گفته این منابع این اهداف حداقل شامل ۱۰ هدف است که در استان‌های شرقی و مرکزی قرار دارند و اینکه برخی فرماندهان نظامی عراقی از موعد حملات خبر دارند.

این رسانه می‌نویسد: این منابع به الاخبار اعلام کرده اند که موعد حملات نزدیک است و آمریکایی‌ها به درخواست عادل عبدالمهدی برای دست برداشتن از تنش یا حداقل در جریان قرار دادن زمان حمله پاسخ منفی داده اند واین در حالی است که واشنگتن برخی فرماندهان نظامی عراقی را در جریان این موضوع قرار داده است.

الاخبار در پایان می‌نویسد: عراق طی روزهای آتی با تحولات داغی روبرو خواهد شد به ویژه که اشغالگران به دنبال منحرف کردن نگاه‌ها از شکست آمریکا در مقابله با کرونا با به دست آوردن پیروزی‌های خیالی هستند تا دستاورد سیاسی به نفع ترامپ رقم بزنند اما سوالی که مطرح می‌شود، میزان خویشتنداری جبهه مقابل در برابر جنون واشنگتن است و قواعد درگیری جدید، معادله ضربه با ضربه متقابل را تثبیت کرده است و آمریکایی‌ها باید تبعات هرگونه اقدام تحریک آمیز را بپذیرند. آنها در حالی که با جدول زمانی خروج نیروهای خود مخالفت کرده اند از سوی دیگر به دنبال استقرار نیروهای خود به دور از تیررس گروههای مقاومت عراق هستند».

قدر مسلم آن است که آمریکا به دنبال ماجراجویی برای تحقق خواسته‌های خود در کشور عراق است تا خواسته‌های شوم خود در عراق را عملی کند. از نگاه تحلیلگران و ناظران امور، علاوه بر تحرکات گسترده و خطرناک نظامیان آمریکایی در عراق و پرواز مستمر بالگردها و پهپادهای آمریکایی بر فراز مناطق حساس عراق، انجام رزمایش نظامی در امارات با وجود تصمیم سابق ترامپ برای تعطیلی همه رزمایش‌ها به علت کرونا، قابل توجه است. علاوه بر آن تصمیم وزارت خارجه آمریکا در خروج کارکنان سفارت آمریکا از منطقه سبز بغداد و کنسولگری آن در اربیل همگی گویای این است که واشنگتن حالت جنگی به خود گرفته است.

در نگاه اول اینکه آمریکا نظامیان خود را در دو پایگاه مهم حریر در اربیل و عین الاسد در الانبار متمرکز کرده است، هدفش دور کردن این نظامیان از موشک‌های مقاومت عراق است. به عبارت دیگر آمریکا به دنبال کمتر کردن آسیب پذیری خود در برابر حملات تلافی جویانه مقاومت عراق است. به هر حال آمریکا از حجم گسترده مخالفت با طرح‌هایش و نیز حضور نظامی آن در عراق آگاه است اما اینکه بخواهد دست به کودتای نظامی بزند با موانع محکمی روبرو است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که ترامپ چه نقشه‌ای از طریق ماجراجویی احتمالی نظامی در سر دارد و اینکه آیا هدفش تغییر روند سیاسی عراق است یا اهداف خطرناک دیگری را در سر دارد؟

 

تکمیلی//11:05

به نقل از النشره، یک منبع امنیتی عراقی از شلیک موشک کاتیوشا به غرب شهر هیت در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

این منبع امنیتی اعلام کرد که بر اثر این موشک کاتیوشا خساراتی به بار آمده؛ اما تلفاتی به دنبال نداشته است.

منبع مذکور گزارش داد که نیروهای امنیتی منطقه را به محاصره خود درآورده اند.//مهر

 

تکمیلی//13:53

به گزارش تارنمای خبری "المعلومه" "محمد محیی" سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: تحرکات آمریکایی‌ها اتفاقی نیست و نیز با هدف استقرار دوباره نظامی صورت نمی‌گیرد، بلکه واشنگتن با این اقدام به دنبال تحقق اهدافی است.

سخنگوی این گروه مقاومت عراق با اشاره به این‌که آمریکا به خوبی می‌داند که مانع اصلی در راه اجرای نقشه‌هایش در عراق، گردان‌های حزب‌الله است، به همین خاطر در صدد تضعیف آن است، افزود: گروه‌های مقاومت بویژه گردان‌های حزب‌الله توان و ظرفیت لازم برای رویارویی با نیروهای آمریکایی را دارند.

وی افزود:ما از نقشه‌های که آمریکا در داخل و خارج عراق برای حمله به گروه‌های مقاومت می‌کشد، آگاهیم.

محیی به چالش کرونا برای دولت آمریکا اشاره کرد و افزود: واشنگتن تلاش می‌کند تا از این بحران که این کشور درگیر آن است، فرار کند و ترامپ اندک اندک این موضوع را می‌فهمد که وی دور دوم ریاست جمهوری را از دست خواهد داد.

در همین ارتباط، خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب فاش کرد که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی‌اش در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرد.

 این تحولات درحالی رخ می دهد که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه "کی ۱" کرکوک در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر داد.

در همین حال نیروهای ائتلاف مدعی ضد داعش در چند روز گذشته پایگاه‌های «القیاره» در شمال و «القائم» در غرب عراق را ترک کردند.

 

تکمیلی//14:00

گروه نوظهور «عصبه الثائرین» (گروه انتقام گیرندگان) که بر خود نام گروه مقاومت اسلامی عراق گذاشته است امروز (سه‌شنبه) در بیانیه ای از رصد نشست سری فرماندهان ارتش آمریکا در پایگاه «عین الاسد» در غرب الانبار خبر داد.

این گروه که در جریان حمله موشکی به پایگاه «التاجی» (شمال بغداد) در ۲۴ اسفندماه گذشته اعلام موجودیت کرده است، در بیانیه ای اعلام کرد که  در ساعات اولیه صبح (دیروز دوشنبه) نیروهای این گروه مقاومت درصدد حمله بزرگی به نشست محرمانه فرماندهان نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه عین الاسد بودند اما به دلیل وجود نیروهای عراقی در نزدیکی این نشست از اجرای آن صرف نظر کردند.

عصبه الثائرین افزوده است که این نشست سری با حضور معاون وزیر دفاع، رییس ستاد ارتش، دستیار ستاد نیروهای هوایی آمریکا و یک نماینده پنتاگون با درجه ژنرال برگزار شده است.

در بیانیه آمده است که هواپیماهای آمریکایی بر بالای سر نیروهای مجاهد (در نزدیکی پایگاه عین الاسد) پرواز می کردند بدون اینکه آنها را شناسایی کنند.

این گروه عراقی افزوده است در حالی که نیروهای اشغالگر برای هدف قرار دادن گروه های مقاومت آماده می شوند که مقاومت اسلامی عراق اعلام می کند، بیش از آنچه دشمن تصور می کند، در آمادگی کامل است.

عصبه الثائرین تاکید کرده است که موشک های مقاومت همان گونه که در پایگاه التاجی نشان دادند، در هدف قرار دادن اهداف اشتباه نمی کنند.

گروه عصبه الثائرین در ۲۴ اسفندماه گذشته با ۳۳ موشک پایگاه نظامی التاجی در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد را مورد حمله قرار داد که در جریان آن ارتش آمریکا از زخمی شدن سه تن از نیروهایش خبر داد.

 

 

  • اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد...

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied