شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

پیشی مهم بلومبرگ از آینده بازار قیمت طلا و بیت کوین

مرکز تحقیقات بلومبرگ طی تحقیقاتی که انجام داده، اعلام کرد: قیمت طلا همچنان در نیمه دوم سال شانس رسیدن به 2000 دلار در سال دارد زیرا این فلز گرانبها در دنیایی مملو از نقدینگی کم ارزش است.

پیشی مهم بلومبرگ از آینده بازار قیمت طلا و بیت کوین

به گزارش شمانیوز، مرکز تحقیقات بلومبرگ طی تحقیقاتی که درباره پیش بینی قیمت طلا و بیت کوین انجام داده، اعلام کرد: قیمت طلا همچنان در نیمه دوم سال شانس رسیدن به 2000 دلار در سال دارد زیرا این فلز گرانبها در دنیایی مملو از نقدینگی کم ارزش است.

در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد ، مایک مک گلون ، استراتژیست ارشد کالا در این مرکز ، گفت که طلا در جمع فلزات بیشترین پتانسیل را در مقایسه با سایر دارایی ها مانند مس و آلومینیوم دارد.

وی در این باره می گوید: "مس و آلومینیوم به محدوده قیمت بالاتری رسیده اند ، اما ما طلا را به عنوان یک بازار افزایشی می بینیم." "نسبت مس به طلا به بالاترین سطح در حدود هفت سال گذشته رسیده است و اختلاف نادر در مقایسه با کاهش بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده وجود دارد، که انتظار داریم با از سرگیری رشد فلز گرانبها و عملکرد بهتر صنعت ، برطرف می شود.

مک گلون با نگاهی به آلومینیوم گفت که تنگ شدن اصول عرضه و تقاضا به افزایش قیمت ها به 3000 دلار در تن کمک می کند. با این حال ، شبیه به قیمت مس تا 10000 دلار است. او افزود که به نظر می رسد افزایش قیمت آلومینیوم ناپایدار است و مجموعه فلزهای صنعتی با موانع چالش برانگیز کوتاه مدت روبرو است.

وی گفت: "کشش عرضه برای مس قوی است  اما روند ESG ، برق رسانی و کربن زدایی باید به استثنای فلزات گرانبها ، برتری گروه در برابر سایر کالاها را حفظ کند." در حالی که بسیاری از احساسات صعودی در بازارهای فلزات گرانبها وجود دارد ، قیمت طلا همچنان در تلاش برای یافتن شتاب ثابت است. این فلز گرانبها بیش از 1800 دلار در هر اونس نگه داشته می شود ، اما نتوانست به بالای 1820 دلار در هر اونس برسد. هر اونس طلای دسامبر آخرین بار در معاملات روز جاری با 1810.80 دلار معامله شد که 0.29 درصد در روز کاهش یافت.

بلومبرگ در گزارشی دیگر نوشت:با افزایش تورم ، مردم سعی می کنند از درآمد ثابت خارج شوند. آنها سعی می کنند از پول نقد خارج شوند و مکان منطقی برای رفتن طلا است. این اتفاق موجب عدم توازن عرضه و تقاضا باعث افزایش طلا می شود.

گزارش در خصوص رمز ارزها نیز نشان می دهد:دارایی های دیجیتالی می توانند در 5 تا 10 سال آینده جایگزین ارزهای فیزیکی شوند.

65 درصد از مدیران با سابقه معتقدند که ارزهای رمزنگاری شده باید به عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده قرار گیرند.دنیای مالی انتظار دارد فناوری بلاک چین به شیوه های اقتصادی موجود نفوذ کند. اختلال در صنعت قریب الوقوع است  بخش بانکی در حال بررسی دارایی های دیجیتالی است زیرا تقاضای مشتری از شک و تردید منتقدان فراتر می رود ، برای نمون جی پی مورگان حتی در زمینه دارایی های دیجیتال ، به ویژه در مورد بیت کوین ، به یک رهبر صنعت تبدیل شده است. جدیدترین نظرسنجی بلاکچین Deloitte نشان می دهد که انتظار می رود دارایی های دیجیتالی به طور گسترده ای فراگیر شوند.

قیمت اونس طلا امروز 12 شهریور
قیمت هر اونس طلا  امروز - جمعه 12 شهریور ۱۴۰۰ مصادف با ۰۲ سپتامبر ۲۰۲۱ - با کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۱,۸۱۴ (یک هزار و هشتصد و چهارده ) دلار رسید.
هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۱۶۱,۹۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و یک هزار و نهصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۳ درصدی داشته است.
در بازار امروز هر مثقال طلا 18 عیار نسبت به روز قبل ، با ۱۹۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۰۲۷,۰۰۰ (پنج میلیون و بیست و هفت هزار) تومان نرخ گذاری شد.
قیمت دلار در بازار آزاد امروز
همچنین دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷,۱۹۰ (بیست و هفت هزار و یکصد و نود ) تومان معامله شد
آخرین نرخ دلار در بازار متشکل
در بازار امروز دلار در بازار متشکل نسبت به روز قبل ، با ۱۰۱ تومان افزایش، ۲۶,۴۰۸ (بیست و شش هزار و چهارصد و هشت ) تومان نرخ گذاری شد.
قیمت یورودر بازار آزاد امروز
یورو در بازار آزاد، امروز به ۳۲,۲۹۶ (سی و دو هزار و دویست و نود و شش ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲ درصدی داشته است.
قیمت پوند امروز
در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۴۶ تومان افزایش، ۳۷,۵۸۳ (سی و هفت هزار و پانصد و هشتاد و سه ) تومان نرخ گذاری شد.
آخرین نرخ درهم امارات (حواله)
درهم امارات (حواله) در بازار داخلی هم ۷,۴۳۱ (هفت هزار و چهارصد و سی و یک ) تومان قیمت خورد.
آخرین نرخ لیر ترکیه
همچنین لیر ترکیه با افزایش ۰.۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۳۰۰ (سه هزار و سیصد ) تومان معامله شد.
قیمت دلار کانادا امروز
دلار کانادا، امروز به ۲۱,۶۴۱ (بیست و یک هزار و ششصد و چهل و یک ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۳ درصدی داشته است.
قیمت سکه امامی امروز
سکه امامی امروز با افزایش ۰.۷۹ درصدی، از ۱۱,۸۹۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و نود و پنج هزار) تومان به ۱۱,۹۹۰,۰۰۰ (یازده میلیون و نهصد و نود هزار) تومان رسید.
آخرین نرخ نیم سکه
نیم سکه امروز با افزایش ۰.۷۲ درصدی، از ۶,۲۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و دویست هزار) تومان به ۶,۲۴۵,۰۰۰ (شش میلیون و دویست و چهل و پنج هزار) تومان رسید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied