شمانیوز
شما نیوز

مهدی چمران در گفتگو با شمانیوز:

در انتخاب شهردار انقلابی و جهادی بودن مهمترین معیار است / شهرداری تهران را به یک مدیرشهری انقلابی می سپاریم

روند انتخاب شهردار آینده تهران از سوی منتخبان مردم تا حدودی طولانی شده است و حتی گفته می شود بین منتخبان در معرفی مصادیق و انتخاب شهردار اختلاف وجود دارد.

 در انتخاب شهردار انقلابی و جهادی بودن مهمترین معیار است / شهرداری تهران را به یک مدیرشهری انقلابی می سپاریم

به گزارش شمانیوز: روند انتخاب شهردار آینده تهران از سوی منتخبان مردم تا حدودی طولانی شده است و حتی گفته می شود بین منتخبان در معرفی مصادیق و انتخاب شهردار اختلاف وجود دارد. حتی برخی خبرها در فضای رسانه ای حاکی از لابی و فشار بر منتخبان شورای ششم تهران برای انتخاب شهردار آینده است. با مهدی چمران، منتخب ششمین دوره شورای شهر در این باره گفت وگو کرده ایم که شرح آن در ادامه آمده است.

روند انتخاب شهردار در این دوره طولانی تر از ادوار گذشته شده خبرهایی مطرح شده مبنی بر اینکه برخی رایزنی ها و لابی ها سبب بروز اختلاف در بین منتخیان ششمین دوره شورای شهر برای انتخاب شهردار شده است،به نظر شما بروز این اختلاف نظر ها در شورایی که  برآمده از یک لیست انتخاباتی طبیعی است ؟

اختلاف نظر با اختلاف متفاوت است و در شورای ششم هر 21 نفر می توانند نظرات متفاوتی داشته باشند اما این به معنای اختلاف نیست. بیشتر تعارض آراست تا اختلاف. 

در کنار اختلاف نظرهایی که شما تعارض نظر می نامیدش گفته می شود شاخص های ده گانه ای که به عنوان معیار انتخاب شهردار تعیین شده است  مدام با  فشار برخی ذینفعان در حال تغییر هستند، این موضوع چه اندازه صحت دارد و مگر می شود بنای کار تحت تاثیر رایزنی ها تغییر کند؟

نه اصلا شاخص ها هیچ تغییری نکردند و براساس همان شاخص های مصوب مصداق ها پیشنهاد شدند. بنابراین ملاک و معیار اصلی ما همان 10 شاخص نهایی است. البته معیار انقلابی و جهادی بودن جایگاه بیشتری دارند و می توان گفت از مهمترین معیارهای اعضاست. توجه داشته باشید که هنوز مصاحبه با مصداق ها شروع نشده که اعضا با همدیگر اختلاف داشته باشند.

در بین گزینه ها فردی دارای اندیشه و رزومه تکنوکراتی مطرح است یک فرد تکنوکرات چگونه می تواند در چارچوب معیار انقلابی و جهادی بودن تعریف شود؟

در مورد اشخاص صحبت نمی کنم ، حین بررسی رزومه گزینه ها همه معیارها مطرح می شود و هر فردی که بر اساس معیارها امتیاز بیشتری بیاورد در گزینه های نهایی قرار می گیرد اما معیار انقلابی و جهادی بودن شاخص مهم و اثر گذاری است .

امروز منتخبان به بحث برنامه های 11 مصداق ورود پیدا می کنند؟ 

اعضا بررسی ها را شروع کردند اما هنوز جلسه برگزار نشده است. در جلسه چهارشنبه هفته جاری منتخبان برنامه های مصداق ها را که ارائه شده بررسی می کنند و ان شاالله از روز شنبه جلسات مصاحبه یا گزینه های پیشنهادی را شروع خواهیم کرد. 

به نظر شما روند انتخاب شهردار طولانی نشده، چرا که شاخص ها و مصادیق مشخص  گویا هستند، اما رسیدن به سه گزینه نهایی طولانی شده است؟ 

زمان لازم دارد؛ مصادیق باید توضیح بدهند و برنامه های خود را ارائه کنند. منتخبان مردم در شهرداری نمی خواهند شهردار با یک مثبت و منفی انتخاب کنند بلکه باید به صورت تقریبی اعضا به یک اقناع عمومی برسند. 

در فضای رسانه ای آن چیزی که مورد توجه بوده این است که شهرداری که برخاسته از جریان انقلابی ،پادکست و بدون در نظر داشتن نگاه سیاسی و جناحی و آشنا به مدیریت شهری برای سکانداری شهر تهران انتخاب شود، منتخبان این مطالبه  را چگونه مورد توجه قرار می دهند؟ 

شهرداری جای سیاست بازی ها نیست. کسی که به عنوان شهردار انتخاب می شود باید کار کند و تخصص و تجربه انجام آن را داشته باشد. شهردار نماینده تمام اقشار جامعه شهری تهران است و نباید نگاه جناحی به این بخش از مدیریت داشته باشد. همچنین باید قادر به کارگیری افراد توانمند در بدنه شهرداری باشد. تهران را بسازد و مانند رییس جمهوری نماینده همه مردم است نه یک جریان خاص. 

مجموع شاخص های فردی که بتواند تهران را اینگونه اداره کند و همه 10 میلیون جمعیتی که در این شهر زندگی می کنند او را قبول داشته باشند و مشارکت مردم را تقویت کند، در چه سبک مدیریتی تعریف می شود؟ 

اینکه همه این فرد را قبول داشته باشند عملیاتی نمی تواند باشد، اما شهردار آینده تهران باید همه را قبول داشته باشد. ممکن است همه او را قبول نداشته باشد اما شهردار باید برای همه مردم شهر تهران تلاش کند. اگر بتواند چنین عملکردی داشته باشد قطعا شخص موفقی خواهد بود. 

چه مدیری می تواند ضامن همه مردم شهر باشد؟

مدیری که شهر را بشناسد و تخصص داشته باشد. اگر مدیریت قوی داشته باشد قطعا می تواند ضامن همه شهروندان تهرانی باشد. بنابراین ما در بررسی روند انتخاب شهر دار همه تلاش مان این است که شهر را به یک مدیر شهری با سبقه  انقلابی بسپاریم

سبقه اجرایی چه اندازه در انتخاب شهردار آینده تاثیرگذار است؟ 

قطعا باید سوابق اجرایی داشته باشد؛ شهرداری جای آزمون و خطا نیست باید در کار اجرایی توانمند باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی